Peugeot 205 Rallye był ogromnym sukcesem sprzedażowym, który zaskoczył samego producenta. Zaprezentowany w 1988 roku samochód miał być ciekawostką, którego powstanie nie więcej niż pięć tysięcy sztuk. Ostatecznie przez cztery lata zbudowano ponad 30 tysięcy egzemplarzy.
205 Rallye miał być tańszą alternatywą dla modelu GTI, stworzonym we współpracy z zespołem Peugeot Talbot Sport. Rajdowego charakteru dodawały mu nie tylko wzmocniony silnik i ulepszone zawieszenie, ale przede wszystkim zmniejszenie masy: auto ważyło zaledwie 794 kilogramy.
Choć Peugeot wykorzystał oznaczenie Rallye w późniejszych modelach 106 i 306, żaden nie stał się tak kultowy – ten ostatni powstał w ilości zaledwie 500 sztuk.
Zobacz też: Peugeot 208 Rally4 już w Polsce
Jeszcze rzadszy będzie model 208 Rallye, a to dlatego, że nie jest to samochód zbudowany przez Peugeota. Tę specjalną edycję stworzył szwajcarski dealer marki z Val-de-Travers, który wpadł na oryginalny pomysł na wyrobienie normy sprzedażowej przed końcem roku.
Garage Hotz pomalował swoje Peugeoty 208 2. generacji na kolor Meije White, czyli dokładnie ten sam, który był jedynym oferowanym przy modelu 205 Rallye. Polakierowano także nadkola, które w bazowym modelu są czarne.
Dealer zamontował stalowe koła z deklem przypominającym stare logo Peugeota. Nie mogło oczywiście zabraknąć kolorowych pasków, odzwierciedlających barwy zespołu fabrycznego Peugeot Talbot Sport – znajdziemy je z każdej strony auta, a nazwę ekipy umieszczono na przedniej szybie.
Zobacz też: Polacy będą mogli startować w czeskim Pucharze Peugeota
Chcąc zbliżyć się do oryginalnej specyfikacji, dealer wybrał 3-cylindrowy silnik 1.2 PureTech o mocy 101 koni mechanicznych. W środku zmiany są jednak minimalne i ograniczają się do zmiany logo Peugeota na kierownicy i dźwigni zmiany biegów na czerwone. Nie zdecydowano się więc na usunięcie tylnych foteli i paneli wygłuszających, przez co auto waży 1060 kilogramów. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby właściciel dokonał tych modyfikacji we własnym zakresie.
Peugeot 208 Rallye powstanie w zaledwie 50 egzemplarzach, a za tę limitowaną edycję przyjdzie nam zapłacić 25500 euro.
Podobają się Tobie nasze newsy? Obserwuj RALLY and RACE także na Google News.