Pierwsza runda markowego pucharu Toyoty w e-motorsporcie

Po raz pierwszy w Polsce fani e-sportu i sportowych aut spod znaku TOYOTA GAZOO Racing mogą spotkać się na torze – zarówno tym prawdziwym, jak i wirtualnym. Pod szyldem TOYOTA GAZOO Racing Polska wystartowały dwa oficjalne cykle wyścigowe w sporcie samochodowym i e-motorsporcie.

GR Supra na otwarcie sezonu

TOYOTA GR CUP DIGITAL to nowa seria w kalendarzu imprez digital motorsport, realizowana we współpracy z popularną e-sportową ligą Gran Turismo Team Cup (GTTC), podczas której można rywalizować za kierownicą wyjątkowych sportowych aut Toyoty.

„Okres wiosenny obfituje w liczne wydarzenia dla miłośników sportowych aut Toyoty, w szczególności kultowych modeli z linii GR. Fani GR Yarisa, GR Supry czy Toyoty GR86 mogli spotkać się już na torze i walczyć o pierwsze punkty w TOYOTA GR CUP. Teraz przyszedł także czas na wirtualne ściganie w TOYOTA GR CUP DIGITAL” – skomentował Mateusz Malinowski, Regional Product Manager Toyota Central Europe.

Już na starcie cykl wzbudził duże zainteresowanie i przed pierwszą rundą konieczne okazało się przeprowadzenie kwalifikacji, do których wybrano Tor Tokyo Expressway i stworzoną do wyścigowej jazdy Toyotę GR Suprę w seryjnej, drogowej specyfikacji. Auto okazało się wymagające dla nowych zawodników, ale w rękach bardziej doświadczonych graczy pokazało swoje możliwości. Po emocjonujących przejazdach udało się wyłonić finałową siódemkę zespołów, które 20 i 21 kwietnia rozpoczęły walkę o zwycięstwo w pierwszym sezonie TOYOTA GR CUP DIGITAL.

Pierwsza runda sezonu została rozegrana na wirtualnej wersji toru Road Atlanta zlokalizowanego w Stanach Zjednoczonych. Obiekt o długości 4 088 m ma aż 12 zakrętów z charakterystycznymi dużymi zmianami poziomów. Kierowcy wyznaczeni przez kapitanów każdego z zespołów zostali podzieleni na 4 dywizje. Na dystansie 31 okrążeń walczyli za kierownicą Toyoty GR Supry Race Car w wyścigowej specyfikacji GT4. Niemal 400-konna, turbodoładowana 6-cylindrowa rzędowa jednostka napędowa pod maską dostarczyła wiele emocji zarówno kierowcom biorącym udział w zawodach, jak i kibicom obserwującym zmagania podczas transmisji na żywo.

Najszybsi podczas inauguracyjnej rundy okazali się kierowcy zespołu Elite Racing Squad, przed drużyną Sim Racing Champions i Grip Extreme Forever.

Następna runda zaplanowana jest na 18-19 maja. Obędzie się na wirtualnym odpowiedniku legendarnego niemieckiego toru Nürburgring, przygotowanego w taki sam sposób jak podczas słynnego wyścigu Nürburgring 24 Hours. Oprócz wyjątkowego toru kierowcy będą mieli do dyspozycji także unikalny samochód – koncepcyjną Toyotę FT-1 VGT w specyfikacji grupy GT3.

Motorsportowa majówka z TOYOTA GR CUP

W najbliższych dniach TOYOTA GR CUP powróci na tor także w rzeczywistym świecie. Druga runda pucharu zostanie rozegrana 3 maja wspólnie z Interia Drive Cup na krętym, technicznym Torze Kielce. Zlokalizowany w Miedzianej Górze obiekt to mieszanka ciasnych zakrętów i wąskich partii o zróżnicowanej przyczepności, z bardzo szybkim, wymagającym odcinkiem leśnym. Konfiguracja toru wymaga od uczestników wysokiego poziomu umiejętności, a dodatkową trudnością jest typowa dla Gór Świętokrzyskich nieprzewidywalna pogoda. Są to idealne warunki, w których Toyota GR Yaris może zaprezentować pełnię swoich możliwości.

GR Yaris od początku powstawał z myślą o pokonywaniu najtrudniejszych wyzwań. Otrzymał stały mechaniczny napęd na cztery koła GR-Four, świetne zawieszenie i hamulce. W ubiegłorocznym sezonie TOYOTA GR CUP na Torze Kielce hot-hatch Toyoty o rajdowym rodowodzie nie miał sobie równych.

Tor Kielce to szczególne miejsce także dla Toyoty GR86, która zadebiutowała w Polsce w ubiegłym roku właśnie na tym obiekcie. Nowe sportowe coupe wystąpiło w roli auta technicznego podczas trzeciej rundy TOYOTA GR CUP 2022. Samochód zwraca uwagę pięknymi liniami nadwozia, a dzięki mocnemu, wolnossącemu silnikowi o pojemności 2,4 litra oraz klasycznemu napędowi na tylne koła kibice mogli podziwiać widowiskowe poślizgi, którymi GR86 godnie nawiązywał do swojego pierwowzoru – modelu AE86.

Seria TOYOTA GR CUP jest otwarta na wszystkie modele Toyoty, także te spoza linii GR. Na Torze Kielce nie zabraknie także wielu klasycznych konstrukcji Toyoty, takich jak MR2, Celica, Corolla czy GT86.

fot. Maciej Skrzyński

Toyota GR Supra dominowała na Torze Poznań

W tym roku zawodnicy przeniosą się do Miedzianej Góry z szybkiego, długiego Toru Poznań, gdzie 1 kwietnia odbyła się inauguracja drugiego sezonu TOYOTA GR CUP. Jest to największy i najnowocześniejszy tor w Polsce, na którym organizowane są liczne profesjonalne międzynarodowe serie wyścigowe.

Pomimo bardzo trudnych, deszczowych warunków, zgodnie z oczekiwaniami najszybszym autem okazała się 460-konna Toyota GR Supra. Długie, szybkie łuki promowały cechy konstrukcyjne tego sportowego gran turismo Toyoty – mocny silnik, świetne zawieszenie, inteligentny układ przeniesienia napędu na tylne koła oraz lekkie, doskonale wyważone nadwozie. Auto prowadzili na zmianę Mariusz Miąsko oraz Sławomir Miąsko, którzy uzyskali najlepsze rezultaty zarówno w 1. rundzie TOYOTA GR CUP, jak i w całych zawodach, zajmując dwa pierwsze miejsca w najmocniejszej grupie Performance.