Piotr Ilnicki zaprezentował malowanie nowego Volkswagena Scirocco R-Cup, którym wystartuje w nadchodzącym sezonie 2023 w wyścigach górskich. Polski zawodnik ma bardzo ambitne plany na podbój europejskich odcinków.
Piotr Ilnicki to kierowca, którego nie trzeba przedstawiać w rajdowym i wyścigowym świecie. Utytułowany zawodnik z Małopolski właśnie przygotowuje się do nadchodzącego sezonu. W tym roku kibice będą mogli podziwiać jego występy nie tylko na polskich odcinkach, ale również podczas europejskich sprintów.
Zobacz: Wspomóż WOŚP i leć z ekipą Piotra Ilnickiego do Portugalii
W ubiegłym sezonie Piotr Ilnicki zdobył tytuł wicemistrza Europy w Klasie 5 oraz 12. miejsce w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich (FIA EHC). W ramach Międzynarodowego Pucharu FIA w Wyścigach Górskich (FIA IHC) uplasował się 4. miejscu w klasyfikacji generalnej.
Apetyt na zwycięstwa nie zmalał, a ponadto plany krakowskiego kierowcy na sezon 2023 są bardzo ambitne. Zawodnik ujawnił malowanie swojego Volkswagena, którym już za niecałe dwa miesiące zamelduje się w pierwszych zawodach rangi europejskiej.
Nowy Volkswagen Scirocco Piotra Ilnickiego
– W europejskich rundach wystartuję Volkswagenem Scirocco R-Cup W tym sezonie zamierzam przejechać pełen cykl FIA EHC, czyli dziesięć rund. Być może uda się poszerzyć kampanię o kolejne rundy w ramach FIA IHC – informuje Piotr Ilnicki w rozmowie z magazynem Rally and Race.
Sezon FIA EHC startuje już 14-16 kwietnia we francuskim St-Jean-du-Gard / Col St Pierre. W tym roku zaplanowano dziesięć rund, natomiast ostatnia odbędzie się w Chorwacji. Jedna z rund, na przełomie czerwca i lipca, odbędzie się w Limanowej. Natomiast w ramach FIA IHC przewidziano zaledwie cztery rundy. Cykl rozpocznie się majową rundą w Polsce (Prządki Krosno – Korczyna), a zakończy po trzech miesiącach w Niemczech.
– Pracujemy również nad możliwością startów w GSMP. W grę wchodzą rundy, które nie będą kolidować z europejskim kalendarzem – dodaje Piotr Ilnicki.
Na polskich sprintach zobaczymy Piotra Ilnickiego w dobrze znanej, 280-konnej Hondzie Civic przygotowywanej przez ekipę Jusiak Performance. Warto przypomnieć, że krakowianin zdobył na krajowym podwórku tytuł mistrza Polski GSMP w 2021 roku (Klasa 5B) oraz mistrza Polski GSMP w 2010 roku (Klasa N-2000).
Więcej informacji ze świata motorsportu znajdziesz na stronie głównej rallyandrace.pl