sobota, 23 września, 2023
Strona głównaAktualnościPirelli się tłumaczy: wiadomo, dlaczego odchodzą z WRC

Pirelli się tłumaczy: wiadomo, dlaczego odchodzą z WRC

Włoski producent opon Pirelli zaskoczył rajdowy świat informacją o tym, że nie weźmie udziału w przetargu na dostawę ogumienia do Rajdowych Mistrzostw Świata WRC na lata 2025-2027. Wiadomo już, jakie były motywy tej decyzji.

Po upływie terminu składania wniosków, firma opublikowała jedynie lakoniczny komunikat informujący o tym, że opuści WRC po sezonie 2024, realizując tylko jeden kontrakt wyłącznego dostawcy dla czołowej klasy. Był to triumfalny powrót Pirelli do sportu, z którego wycofało się w 2010 roku.

Odpowiedzialny za cały sport samochodowy w Pirelli Mario Isola musiał tłumaczyć się dziennikarzom z decyzji swojej firmy. Jak się okazało, nie miało to nic wspólnego z przyznaniem porażki – w końcu ich produkt był nieraz krytykowany przez kierowców – ani zamiarem wycofania się z rajdów. Po prostu potencjał marketingowy wynikający z roli wyłącznego dostawcy został wyczerpany.

„Cięcie kosztów nie było powodem decyzji, bo mamy zespół zajmujący się wyłącznie WRC i uważamy, że przez ten okres otrzymaliśmy to, co chcieliśmy poprzez bycie częścią sportu w czołowej klasie. Będziemy nadal angażować nasze zasoby w ERC i mistrzostwa krajowe, a zespół zajmujący się WRC i rajdami w ogóle nie jest tym samym, który mamy w Formule 1”.

Pirelli jest również wyłącznym dostawcą opon w Formule 1 – tę rolę pełni od 2011 roku i jest duża szansa, że pozostanie w sporcie aż do sezonu 2027. Choć jest to znacznie dłuższy okres niż w przypadku WRC, potencjał reklamowy nadal nie został wykorzystany, bowiem popularność F1 nieprzerwanie rośnie.

„Każde mistrzostwa są inne. Uważam, że w Formule 1 potrzeba dużo czasu, aby stworzyć powiązanie pomiędzy marką, a mistrzostwami, po części dlatego, że kibice są inni. W rajdach jest nisza kibiców, którzy są wielkimi pasjonatami i przez cztery lata możesz przekazać im wszystko, co chcesz. W F1 widownia jest inna i potrzeba dużo więcej czasu, aby przekazać, że jesteś dostawcą i rozwijasz wysoką technologię”.

Isola zapewnił również, że Pirelli nie zmniejszy swojego zaangażowania w rajdy, nawet jeśli budżet marketingowy może być mniejszy: „Będziemy nadal rozwijać produkty do rajdów, bo są one bardzo istotne dla nas pod względem transferu technologii na śniegu, lodzie i szutrze, zatem chcemy być zaangażowani w rajdy. Rozszerzamy naszą aktywność w rajdach historycznych i innych cyklach”.

„Oczywiście nie możemy być wszędzie i musimy dokonywać wyborów. Uważam, że to był dobry moment na powrót do WRC po tak długim czasie i dobrze było pokazać naszą markę na najwyższym poziomie rywalizacji w WRC, a teraz chcemy się skoncentrować na czymś innym”.

Tomasz Kubiakhttp://swiatwyscigow.pl
Redaktor naczelny ŚwiatWyścigów.pl, związany z RALLY and RACE od 2014 roku. Wyścigi to moja pasja.

NOWOŚCI

Pojedynek spalin i prądu czyli… Bugatti Chiron vs Tesla Model S Plaid

W lewym narożniku potężny cud francuskiej inżynierii - Bugatti Chiron Super Sport. W prawym przedstawiciel zeroemisyjnego, "zielonego...

Tsunoda i Ricciardo zostają w AlphaTauri na sezon 2024

Tsunoda and Ricciardo
Yuki Tsunoda i Daniel Ricciardo zostali potwierdzeni przez zespół AlphaTauri jako etatowi kierowcy na sezon 2024. Rolę...

Verstappen przed McLarenami w FP3 na Suzuce

Verstappen najszybszy w FP3 przed Grand Prix Japonii
Max Verstappen potwierdził swoje aspiracje do zdominowania weekendu Grand Prix w Japonii i uzyskał najlepszy czas okrążenia...

Pszczoły na torze wyścigowym – nowy pomysł Sebastiana Vettela

Począwszy od weekendu tegorocznego Grand Prix Japonii, drugi zakręt toru Suzuka będzie różnił się od pozostałych. Wszystko...

Mistrz WTCR wystartuje w ERC

Zdobywca Pucharu Świata Samochodów Turystycznych WTCR Norbert Michelisz wystartuje w swoim domowym Rajdzie Węgier, będącym ostatnią tegoroczną...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here