czwartek, 18 sierpnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNA TOPIEPlany Miko Marczyka na sezon 2022

Plany Miko Marczyka na sezon 2022

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk ogłosili plany na  sezon  2022.  Nasza  eksportowa  biało-czerwona załoga włącza się  do  walki  o  tytuł  Mistrza  Świata!

Aż do 17 marca kazali nam czekać Mistrzowie Polski z 2019 i 2021 roku na ogłoszenie planów na tegoroczny sezon. Miko Marczyk kilkukrotnie wspominał o tym, że marzyło startach w tegorocznej kampanii WRC w kategorii WRC2. Wymienił nawet rundy, które chciałby pojechać, ale do tej pory nie były to potwierdzone informacje. Wszyscy trzymaliśmy kciuki, aby dwukrotnym Mistrzom Polski udało się dopiąć wszystko na ostatni guzik. I tak też się stało, o czym Miko Marczyk poinformował w TVN!

Zobacz też: Mikołaj Marczyk w gronie dziesięciu najlepszych kierowców rajdowych świata

Marczyk i Gospodarczyk: czas na kolejny krok!

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk  w sezonie 2022 wystartują w FIA World Rally Championship w kategorii WRC 2! To historyczny moment dla załogi reprezentującej barwy ORLEN Team. Pierwszy start Polaków na trasach najlepszego rajdowego cyklu świata odbędzie się na bałkanskich asfaltach podczas Rajdu Chorwacji – już w kwietniu.

Zobacz też: Miko Marczyk z wizytą w garażu Marka Sudera

Załoga ORLEN Team wystartuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata w kategorii zrzeszającej najlepsze załogi aut Rally2. Po świetnym sezonie w Rajdowych Mistrzostwach Europy FIA ERC to naturalny krok w rozwoju i kolejny etap w drodze po rajdowe marzenia. Przypomnijmy, w sezonie 2021 Marczyk i Gospodarczyk zostali mistrzami Europy juniorów w klasyfikacji Michelin Talent Factory. Dodatkowo Miko został II-wicemistrzem Europy wśród kierowców, a Gospodarczyk wicemistrzem Europy wśród pilotów. Załoga wygrała również po raz drugi mistrzostwo Polski w klasyfikacji generalnej.

Naturalnym jest zatem krok na jeszcze głębszą wodę. I tak też będzie, w sezonie 2022 Miko Marczyk powalczy o mistrzostwo świata w klasie WRC 2 oraz juniorskiej kategorii WRC 2 Junior.

Marczyk: biało – czerwoną Skodą po sukces w WRC 2 

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk pozostają wierni czeskiemu producentowi samochodów. Podobnie jak i kilka poprzednich sezonów, Polacy pojadą Skodą Fabią. Oczywiście auto, jakim dysponują w tym sezonie to najnowsza specyfikacja Skody Fabii Rally2 evo ze stajni SRT.

fot. oficjalny profil Facebook Miko Marczyk

„Rozpoczynamy nowy, wspaniały okres. W sezonie 2022 wraz z Szymonem i całym zespołem wystartujemy w Rajdowych Mistrzostwach Świata. To jest dla mnie niesamowita chwila i absolutnie przełomowy krok. Pamiętam, jak dopiero co debiutowałem w zespole Subaru w mistrzostwach Polski, potem z Szymonem byliśmy członkami teamu Skoda Polska Motorsport a ja zostałem najmłodszym mistrzem Polski w historii. Wreszcie, przejście do ORLEN Team i znakomity sezon 2021, w którym zostaliśmy mistrzami Europy juniorów.” – wymienia Mikołaj Marczyk

„WRC 2 to kolejny krok w kierunku naszych marzeń. Bardzo mocno wierzę w to, że nasz potencjał jest bardzo wysoki i tak naprawdę będziemy go dopiero odkrywać. Naszą przygodę z rajdami na absolutnie najwyższym poziomie rozpoczniemy od Rajdu Chorwacji. Pora na to, aby zebrać doświadczenie na tych najważniejszych rajdowych trasach świata. Wierzę w to, że potwierdzimy nasz potencjał. Ufam, że w skali najbliższych lat
udowodnimy, że polska załoga może liczyć się w walce o miejsce w fabrycznych zespołach WRC.” – podkreśla kierowca ORLEN Team

„Mistrzostwa Świata WRC 2 to coś ogromnego. To jest coś, o czym zawsze marzyłem. Kiedy zaczynałem moją rajdową karierę podziwiałem gwiazdy, takie jak Marcus Gronholm, Tommi Makinen, Richard Burns – patrzyłem na nich jak na obrazek. Nie wierzyłem, że mogę kiedyś dojść na ten najwyższy poziom. Teraz wspólnie z Mikołajem spełniamy te marzenia.” –  zaznacza Szymon Gospodarczyk.

„To będzie na pewno bardzo trudny sezon. Przed nami wiele wyzwań – jesteśmy debiutantami w najtrudniejszym, najbardziej wymagającym, najlepszym cyklu rajdowym świata. Pokazaliśmy nasz potencjał w mistrzostwach Europy. Startowaliśmy tam zaledwie dwa lata i otarliśmy się o tytuł w klasyfikacji generalnej. Starty w WRC 2 to naturalny krok w dalszym rozwoju. Chcemy się uczyć, zdobywać doświadczenie. Chcemy wykonywać kolejne kroki, aby – kto wie – może kiedyś startować samochodem Rally1 w fabrycznym zespole WRC.” – podsumowuje Gospodarczyk

fot. oficjalny profil Facebook Miko Marczyk

Chorwackie asfalty na dobry początek

Pierwszym startem załogi w WRC 2 będzie Rajd Chorwacji, który odbędzie się w dniach 21-24 kwietnia w okolicach Zagrzebia. Po Chorwacji plan startów zakłada na ten moment rundy mistrzostw świata w Portugalii, Włoszech (Sardynia), Estonii, Finlandii oraz Hiszpanii.

Zobacz też: Kalendarz WRC 2022

Będziemy trzymać kciuki i relacjonować zmagania naszej załogi w światowym czempionacie. Mamy też w planach szerszy wywiad z Mikołajem Marczykiem w jednym z najbliższych papierowych wydań naszego magazynu. Zapraszamy!

Marcin Maksymiuk
Miłośnik i wielki fan imprez amatorskich, w szczególności KJS/SKJS, rajdów regionalnych i rallycrossu. Zaczynał w KJSach na prawym fotelu. Fotograf i reporter wydarzeń motorsportowych.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Neuville najszybszy na treningu w Belgii

Zgodnie z zapowiedziami, Thierry Neuville okazał się najszybszy na czwartkowych treningach przed Rajdem Belgii - dziewiątą odsłoną...

Obiady czwartkowe – checklisty, asapy, musy dla bobasów [podcast]

Obiady czwartkowe. W tym zupełnie nowym formacie postaram się zabrać Was w podróż po świecie motoryzacji i......

Kacper Osek wraca do ścigania na Slovakia Ring

Po dłuższej przerwie spowodowanej odwołaniem rundy na torze Grobnik, Kacper Osek powraca do rywalizacji w ramach Swift...

Kierowca Volkswgena Arteona zlokalizowany! Grozi mu wysoka kara

Volkswagen Arteon poszukiwany przez policję
Kierowca Volkswagena Arteona, a w zasadzie drogowy bandyta, który tydzień temu doprowadził do niebezpiecznego wypadku na trasie...

Toyota GR Yaris H2 napędzana wodorem wystartuje w Rajdzie Belgii

Toyota GR Yaris H2
Toyota od lat pracuje nad rozwojem technologii hybrydowej, ale równoległe rozwija napędy elektryczne i technologię wodorową. Tę...

NAJPOCZYTNIEJSZE