sobota, 23 stycznia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Podium dla Polaka w 12­-godzinnym wyścigu na torze należącym do Scuderia Ferrari

Podium dla Polaka w 12­-godzinnym wyścigu na torze należącym do Scuderia Ferrari

  • Drugie miejsce w swojej klasieIMG_5218
  • Jedyny polski kierowca na podium spośród ośmiu startujących PolakówIMG_5238
  • Kolejny cel ­ legendarny tor Spad1d0c5b21eca048f7f270a297d64422e_o

Tarnów, 16 marca 2015

​­Po dwunastu godzinach walki na torze Mugello Maciej Dreszer, 19-­letni kierowca wyścigowy z Tarnowa, zajął świetne drugie miejsce w swojej klasie wraz z kierowcami niemieckiego teamu Securtal Sorg Rennsport. Dwunastogodzinny wyścig na torze pod Florencją stanowiącym własność Scuderia Ferrari podzielony był nietypowo na dwie części ­ pierwsze cztery godziny ścigania odbyły się w piątek 13 marca po południu. Wyścig wznowiono w sobotę rano i ściganie trwało przez kolejnych osiem godzin. Wieczorem i w nocy teamom nie wolno było prowadzić w samochodach żadnych napraw.

mugello10

W szybkim wyścigu (Kod 60 łącznie przez niespełna godzinę) walka w klasie CUP1 w której ścigał się Maciej Dreszer, trwała przez pełne dwanaście godzin i była niezwykle emocjonująca. Podczas pierwszego dnia Dreszer i trzej inni kierowcy jadący BMW M235i o numerze 71 w barwach teamu Securtal Sorg Rennsport toczyli nieustająca walkę o prowadzenie z samochodem szwajcarskiego teamu Pricon Racing. Drugi dzień stał pod znakiem zaciętej rywalizacji z niemieckim zespołem Bonk Motorsport, który ostatecznie zwyciężył w zawodach niewielką różnicą jednego okrążenia. „Przegraliśmy w dużej mierze przez pechowy pitstop ­ pod koniec wyścigu zjechaliśmy na tankowanie, a rywale z Bonk Motorsport zrobili to samo chwilę później, gdy na torze zdarzył się wypadek i ogłoszono Kod 60. Tej różnicy nie udało się nam odrobić. Mieli szczęście, a my pecha” ­ mówił Dreszer po wyścigu.

mugello8

Auto Dreszera przez wiele godzin prowadziło w wyścigu w swojej klasie. Ostateczny wynik to 300 okrążeń, co zapewniło drugie miejsce na mecie, zwycięski team zaliczył 301 okrążeń toru Mugello. BMW numer 71 zajęło też wysokie 30. miejsce w klasyfikacji generalnej wyścigu na 72 samochody zgłoszone do udziału w zawodach. Co ważne, Maciej Dreszer był w sobotę jedynym polskim kierowcą który zajął miejsce na podium. Pozostałe polskie załogi dojechały na dalszych miejscach w swoich

mugello5klasach.

Maciej, dla którego 12 godzin na Mugello to już drugi długodystansowy wyścig w tym roku ­ w styczniu ścigał się w bliskowschodnim klasyku czyli 24­godzinnym wyścigu na torze Dubai Autodrome ­ teraz skupi się na udziale w rozgrywanej na torach Beneluksu serii wyścigowej BMW M235i Cup. Tam będzie miał okazję ścigać się na torach Spa, Zolder i Zandvoort. Pierwszy wyścig odbędzie się na słynnym torze Spa już 4 kwietnia. Jednak po świetnym starcie na Mugello nie jest wykluczony udział Maćka w kolejnych tegorocznych wyścigach cyklu 24H Series.

mugello28

19-­letni Maciej Dreszer to jeden z najbardziej utalentowanych młodych kierowców wyścigowych w Europie. W 2014 roku Tarnowianin zwyciężył w cyklu zawodów długodystansowych GT86 Cup na niemieckim Nürburgringu, startując w barwach utytułowanego niemieckiego zespołu Doerr Motorsport, którego barwy reprezentował m.in. Kevin Estre, fabryczny kierowca McLarena. Maciej został także, indywidualnie, wicemistrzem Europy wyścigów górskich FIA CEZ Hill Climb Trophy (grupa N+2000). W 2014 roku jako kierowca wyścigowy przeszedł do historii ­ został najmłodszym zawodnikiem w historii toru Nürburgring, najmłodszym który wygrał wyścig na tym torze oraz najmłodszym uczestnikiem 24­godzinnego wyścigu ADAC Zurich 24 Rennen na Nürburgringu. mugello41

Inf.pras.

 

 

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Monte Carlo 1995 – zwycięstwo Sainza

Carloz Sainz w 1995 roku wygrywa Rajd Monte Carlo za kierownicą Subaru Imprezy 555. Było to 26...

Rajd Monte Carlo 2021 – dzień drugi: Evans na czele, Ogier goni, a Loubet wpada na skarpę

Drugi dzień rywalizacji podczas Rajdu Monte Carlo 2021 przyniósł sporo przetasowań i zwrotów akcji. Tanak spadł na...

Kalendarz Pucharu Toru Słomczyn 2021

Znamy już również kalendarz na sezon 2021 dla uczestników Pucharu Toru Słomczyn. Impreza niezmiennie kierowana jest do...

Kalendarz SuperOESów Toru Kielce na 2021

Znamy już kalendarz Kieleckich SuperOESów organizowanych przez Automobilklub Kielecki. W tym roku na zawodników czeka 10 rund...

Rajd Monte Carlo 2021 – pierwszy dzień: Hyundai górą, „rolka” Suninena [wideo]

Dziś w Rajdzie Monte Carlo kierowcy przejechali tylko dwa odcinki specjalne, ale i tak nie brakowało wrażeń,...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Bartłomiej Fizia przesiada się do mocniejszego auta

Bartłomiej Fizia w sezonie 2021 wsiądzie do przednionapędowego Forda Fiesty ze stajni RallyLab. Kierowca Metkom Rally Team po kilkunastu latach spędzonych za kierownicą Hondy Civic...