- Na liście zgłoszeń widniało 213 zawodników z całej Europy, w tym aż kilkunastu z Polski
- Pierwsza runda sezonu Rotax Max Challenge wystartowała w piątek od serii wolnych treningów
- Kuba Greguła Super Finał w swojej kategorii ukończył na 3. miejscu i po weekendzie we Włoszech jest liderem klasyfikacji generalnej sezonu
Kuba Greguła rozpoczął w tym tygodniu zmagania w serii Rotax Max Challenge. Młody zawodnik cały weekend spisywał się doskonale, a wyścig w swojej kategorii ukończył na fenomenalnym 3. miejscu.
Wyścigowy weekend zaczął się już w piątek o godzinie 8:00. Wtedy to zawodnicy zaczęli pierwszą sesję treningową. Premierową liczoną dla Polaka sesją było Practice 9. Tam 15-letni kierowca zajął 2. miejsce w kategorii Rotax Max Senior.
Kolejną z ważnych zaliczanych serii była Practice 10. Kuba Greguła osiągnął tam najlepszy czas notując wynik na poziomie 0:50.165. Zdecydowaną stratę zanotowali Austriak Maximilian Weinzierl oraz Włoch Davide Vuano.
Po wszystkich sesjach treningowych nadszedł czas na sobotnie wyścigi treningowe kwalifikacyjne. Pierwsza z nich miała wyjaśnić kto pojedzie w której z sesji kwalifikacyjnych. Trening kwalifikacyjny po raz kolejny zapisany został na konto Polaka. Kuba Greguła poprawił przy tym swój najlepszy wynik minionego weekendu śrubując go do kosmicznego poziomu 0:50.133.
Następnymi sesjami były już prawdziwe kwalifikacje. Pierwszą – Qualifying Heat A-C 15-latek z Polski zakończył na 2. miejscu, drugą, Heat A-B na 3.
Weekend zwieńczył Super-Final. Wyścig liczący 17 okrążeń był niezwykle pasjonujący. Zawodnicy walczyli ze sobą na każdym fragmencie toru. Ostatecznie wyścig w kategorii Rotax Max Senior na swoje konto zapisał Giorgio Amati, drugi dojechał kolejny Włoch, Filippo Laghi, na trzecim miejscu ze stratą zaledwie 5,607s ukończył Kuba Greguła.
Wyniki kategorii Rotax Max Senior:
#128 Giorgio Amati | |||||||
Laps | Total Time | Best Lap | Best Time | Diff | Gap | ||
17 | 14:25.818 | 12 | 00:50.529 |
ITA |
|||
2 | #170 Filippo Laghi | ||||||
Laps | Total Time | Best Lap | Best Time | Diff | Gap | ||
17 | 14:26.306 | 7 | 00:50.525 | 0.488 | 0.488 |
ITA |
|
3 | #151 Jakub Gregula | ||||||
Laps | Total Time | Best Lap | Best Time | Diff | Gap | ||
17 | 14:31.913 | 7 | 00:50.428 | 6.095 | 5.607 |
POL |
|
4 | #177 Davide Vuano | ||||||
Laps | Total Time | Best Lap | Best Time | Diff | Gap | ||
17 | 14:31.996 | 16 | 00:50.705 | 6.178 | 0.083 |
ITA |
|
5 | #117 Maximilian Weinzierl | ||||||
Laps | Total Time | Best Lap | Best Time | Diff | Gap | ||
17 | 14:32.851 | 7 | 00:50.434 | 7.033 | 0.855 |
AUT |
|
6 | #172 Zsombor Kovacs | ||||||
Laps | Total Time | Best Lap | Best Time | Diff | Gap | ||
17 | 14:36.154 | 14 | 00:50.774 | 10.336 | 3.303 |
HUN |
|
7 | #134 Petr Bezel | ||||||
Laps | Total Time | Best Lap | Best Time | Diff | Gap | ||
17 | 14:39.593 | 9 | 00:50.628 | 13.775 | 3.439 |
CZE |
|
8 | #111 Jakob Hornbachner | ||||||
Laps | Total Time | Best Lap | Best Time | Diff | Gap | ||
17 | 14:39.848 | 9 | 00:50.654 | 14.030 | 0.255 |
AUT |
|
9 | #104 Laszlo Soever | ||||||
Laps | Total Time | Best Lap | Best Time | Diff | Gap | ||
17 | 14:40.348 | 11 | 00:50.675 | 14.530 | 0.500 |
HUN |
|
10 | #156 Dawid Dziocha | ||||||
Laps | Total Time | Best Lap | Best Time | Diff | Gap | ||
17 | 14:40.427 | 10 | 00:50.730 | 14.609 | 0.079 |
POL |
Kalendarz Rotax Max Challenge:
I runda (18-19 marzec) Adria (Włochy)
II runda (15-16 kwiecień) Bruck (Austria)
III runda (17-18 czerwiec) Kecskemet (Węgry)
IV runda (15-16 lipiec) Cheb (Czechy)
V runda (09-10 wrzesień) Bruck (Austria)
Kuba Greguła: – Wszystko było w porządku. Już począwszy od mierzonych treningów cały czas osiągaliśmy wyniki na poziomie najlepszej piątki, czy też trójki. Nie odbiegaliśmy w ogóle od stawki. Od początku jechałem bardzo dobrym tempem i było one naprawdę szybkie. Włosi, którzy wygrali są zdecydowanie starsi i mają już setki kilometrów w nogach więcej. Było widać, że troszkę uciekali. Nie byli dużo szybsi, ale jednak trochę zabrakło. Od początku było mnóstwo przetasowań. Bardzo szybko zmienialiśmy się pozycjami i walka była naprawdę zacięta. Wyścig był bardzo ładny, mógł podobać się kibicom, ale naprawdę było bardzo ciężko.
inf.pras.