Zespół BOMBA Rally Raid Team, w składzie Adam Bomba, Jacek Soboń, Mikołaj Otto, Łukasz Zoll oraz Pedro Dias da Silva zajął bardzo dobre 14 miejsce w klasyfikacji generalnej, oraz 7 w klasie E, podczas 23 edycji 24Horas TT Vila de Fronteira. Zespół zameldowała się na mecie portugalskiego klasyka z czasem 24:07:58.245 po przejechaniu 104 okrążeń 17 kilometrowego toru.
– Jesteśmy na mecie wyścigu i to jest dla mnie ogromny sukces. Poprzednie dwie edycje skończyły się dla nas przedwcześnie. Jadąc do Portugalii powiedzieliśmy sobie, do trzech razy sztuka. Tym razem musi się udać i będziemy na mecie – komentuje na gorąco Łukasz Zoll
Kierowcy zespołu już w pierwszych godzinach wyścigu narzucili dobre tempo jazdy, które pozwoliło objąć prowadzenie w wyścigu. Potem skutecznie utrzymywali piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Wraz z nadejściem nocy warunki znacznie się pogorszyły i wtedy doszło do incydentu na torze.
– Pomimo, że organizator zadbał o bardzo dobre przygotowanie trasy po kilkunastu godzinach pojawiły się ogromne, głębokie koleiny, których przejechanie, szczególnie w wąskich partiach nitki toru, stało się sporym wyzwaniem szczególnie w nocy. Podczas przejazdu właśnie przez taką partię wybiło samochód i zatrzymał się na boku. Możemy mówić o dużym szczęściu, gdyż zaraz obok był betonowy przepust. Zderzenie z tą przeszkodą z pewnością zakończyłoby naszą dalszą rywalizację – opisuje sytuację, która spotkała kolegę z zespołu Łukasz Zoll
Zespół mechaników skutecznie usunął szkody spowodowane opuszczeniem toru oraz usterkę elektryczną co pozwoliło na powrót do rywalizacji.
– Po tym zdarzeniu zapadła w zespole decyzja, że oszczędzamy samochód, paliwo oraz co najważniejsze własne siły i robimy wszystko aby zameldować się na mecie wyścigu. Plan został zrealizowany. – komentuje Łukasz Zoll
Razem z Łukaszem w zespole BOMBA Rally Raid Team o sukces walczyli Adam Bomba, Jacek Soboń, Mikołaj Otto oraz Pedro Dias da Silva. Propulsion z numerem 14 był jedynym samochodem z Polski który stanął na starcie do wyścigu w Portugalii w miniony weekend.
Propulsion – specyfikacja
Konstrukcja rurowa z kevlarową skorupą
8 amortyzatorów OHLINS
Napęd SADEV
Silnik 3.5 V6 Nissan, moc ok. 400 KM
345 litrów zbiorniki paliwa
Masa 1480 kg