piątek, 21 stycznia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaRajdyCross CountryPolacy na mecie portugalskiego klasyka!

Polacy na mecie portugalskiego klasyka!

Zespół BOMBA Rally Raid Team, w składzie Adam Bomba, Jacek Soboń, Mikołaj Otto, Łukasz Zoll oraz Pedro Dias da Silva zajął bardzo dobre 14 miejsce w klasyfikacji generalnej, oraz 7 w klasie E, podczas 23 edycji 24Horas TT Vila de Fronteira. Zespół zameldowała się na mecie portugalskiego klasyka z czasem 24:07:58.245 po przejechaniu 104 okrążeń 17 kilometrowego toru.

– Jesteśmy na mecie wyścigu i to jest dla mnie ogromny sukces. Poprzednie dwie edycje skończyły się dla nas przedwcześnie. Jadąc do Portugalii powiedzieliśmy sobie, do trzech razy sztuka. Tym razem musi się udać i będziemy na mecie – komentuje na gorąco Łukasz Zoll

 

Kierowcy zespołu już w pierwszych godzinach wyścigu narzucili dobre tempo jazdy, które pozwoliło objąć prowadzenie w wyścigu. Potem skutecznie utrzymywali piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Wraz z nadejściem nocy warunki znacznie się pogorszyły i wtedy doszło do incydentu na torze.

– Pomimo, że organizator zadbał o bardzo dobre przygotowanie trasy po kilkunastu godzinach pojawiły się ogromne, głębokie koleiny, których przejechanie, szczególnie w wąskich partiach nitki toru, stało się sporym wyzwaniem szczególnie w nocy. Podczas przejazdu właśnie przez taką partię wybiło samochód i zatrzymał się na boku. Możemy mówić o dużym szczęściu, gdyż zaraz obok był betonowy przepust. Zderzenie z tą przeszkodą z pewnością zakończyłoby naszą dalszą rywalizację – opisuje sytuację, która spotkała kolegę z zespołu Łukasz Zoll

Zespół mechaników skutecznie usunął szkody spowodowane opuszczeniem toru oraz usterkę elektryczną co pozwoliło na powrót do rywalizacji.

– Po tym zdarzeniu zapadła w zespole decyzja, że oszczędzamy samochód, paliwo oraz co najważniejsze własne siły i robimy wszystko aby zameldować się na mecie wyścigu. Plan został zrealizowany. – komentuje Łukasz Zoll

Razem z Łukaszem w zespole BOMBA Rally Raid Team o sukces walczyli Adam Bomba, Jacek Soboń, Mikołaj Otto oraz Pedro Dias da Silva. Propulsion z numerem 14 był jedynym samochodem z Polski który stanął na starcie do wyścigu w Portugalii w miniony weekend.

Propulsion – specyfikacja
Konstrukcja rurowa z kevlarową skorupą
8 amortyzatorów OHLINS
Napęd SADEV
Silnik 3.5 V6 Nissan, moc ok. 400 KM
345 litrów zbiorniki paliwa
Masa 1480 kg

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Ogier zdobywa czwartkowe zbocza Monte Carlo

Gospodarze najlepiej rozpoczęli wieczorne zmagania na oesach 90. Rajdu Monte-Carlo. Sebastien Ogier w Toyocie triumfował na obu...

GR Yaris Rally1 i Puma Rally1 w Parku Serwisowym

Toyota GR Yaris Rally1 i Ford Puma Rally1 Hybrid 2022 w Parku Serwisowym przed Rajdem Monte Carlo.

Konrad Dąbrowski na juniorskim podium Rajdu Dakar 2022

14 stycznia zakończyła się 44. edycja Rajdu Dakar, który po raz trzeci odbywał się w Arabii Saudyjskiej....

VI SuperOES Tor Poznań

Filmowe podsumowanie z przejazdów na VI SuperOESie Torze Poznań z 15 stycznia 2022 roku.

1. Rajd Ziemi Sanockiej KJS

Jeżeli chcecie wziąć udział w fajnej imprezie o randzie KJS, to mamy dla Was idealną propozycję -...

NAJPOCZYTNIEJSZE