Dariusz Poloński i Łukasz Sitek odnieśli zwycięstwo w 5. Ecumaster Rally – trzeciej rundzie sezonu 2023 Tarmac Masters Rajdowych Mistrzostw Dolnego Śląska.
Załoga Volkswagena Polo R5 Rally2 wygrała dwa pierwsze odcinki specjalne „Mirsk” i „Młyńsko”, otwierając w ten sposób 14-sekundową przewagę na czele stawki.
Po pierwszej pętli najgroźniejszymi rywalami dla załogi #1 byli Michał Tochowicz i Piotr Białowąs w Citroënie C3 Rally2. Na żadnym z pozostałych odcinków specjalnych nie byli jednak szybsi od liderów i zakończyli rajd na drugiej pozycji, ze stratą 22,8 sekundy do zwycięzców.
Drugą i trzecią pętlę zdominowali Aleksander Terlecki i Michał Marczewski w Skodzie Fabia R5, wygrywając wszystkie cztery ostatnie odcinki specjalne. Jego szanse na dobry wynik przepadły jednak rano – podczas pierwszego odcinka „Mirsk” Terlecki popełnił błąd i musiał wycofywać się, aby powrócić na trasę, a podczas pierwszego przejazdu „Młyńsko” przebił oponę na cięciu zakrętu i stracił prawie półtorej minuty do Polońskiego.
Startująca z numerem 4 załoga nie zdołała już odrobić straconego czasu, a w klasyfikacji generalnej zdołała awansować na dziewiąte miejsce i trzecie w klasie PRO.
Podium klasyfikacji generalnej uzupełnili Hubert Kowalczyk i Jacek Hryniuk w Peugeocie 208, którzy wygrali klasę Rally4 przed Błażejem Gazdą i Maciejem Mikuliszynem w Renault Clio oraz Filipem Pindlem i Krzyśkiem Pietruszką w Peugeocie – całą trójkę na mecie dzieliło niecałe pięć sekund.
Klasę PRO 2 wygrali Michał Chorbiński i Adam Chrzanowski w Oplu Adamie R2, którzy o ponad minutę pokonali Piotra Kalinowskiego i Sebastiana Wacha w Peugeocie 208. Na podium stanęli również Aleksander Antos i Mateusz Sompolski w starszym Peugeocie 306.
W PRO 1 Przemysław Matulka i Mateusz Martynek w Fordzie Fiesta Rally3 o cztery sekundy pokonali Arkadiusza Bałdygę i Jacka Spentanego w Subaru Imprezie. Podium uzupełnili Patryk Grodzki i Aleksandra Piekarska w BMW 130i.
Walka o zwycięstwo w klasie PRO 3 rozegrała się pomiędzy Łukaszem Jurgą i Bartoszem Nyklem w Hondzie Civic oraz Krzysztofem Święcickim i Jarosławem Ciesielskim w Peugeocie 106, których przed ostatnim odcinkiem specjalnym dzieliła niecała sekunda. Podczas decydującej próby numer 6 załoga Hondy pojechała nieznacznie szybciej i wygrała różnicą 1,7 sekundy. Podium uzupełniła najszybsza po pierwszej pętli załoga Piotr Piesko/Mateusz Kacprzak w Hondzie Civic.
Jeszcze mniejsza różnica zdecydowała o losach klasy PRO 2s – tutaj Marcin Radecki i Beara Biliniewicz w Mazdzie MX-5 flat out pokonali Kamila Kawalca i Sebastiana Krzyżowskiego w Peugeocie 208 GTi RallyN1 o jedyne 1,2 sekundy. Wyprzedzili oni Macieja i Dariusza Liszkę, w których Hondzie Type-R przed ostatnim odcinkiem zaczęła rozpadać się skrzynia biegów. Oddali więc ponad 25-sekundową przewagę i powoli dotoczyli się do mety, kończąc rajd poza podium.
W pucharze Citroëna C2 Mateusz Kokoszka i Łukasz Szwed pokonali Jacka Januchtę i Martę Matuszczyk o 1,3 sekundy. Krystian Kuklis i Patryk Olbryś stracili do zwycięzców sześć sekund. Jedyną załogą w klasie PRO 4 byli Łukasz i Kacper Zajączkowscy w Fiacie Seicento, natomiast w dywizji historycznej pewne zwycięstwo odnieśli Paweł i Daria Winiarscy w Oplu Astrze, przyjeżdżając na metę ponad 46 sekund przed Łukaszem Podczaszym i Grzegorzem Bobrowiczem w podobnym aucie.
Przedostatnia runda cyklu Tarmac Masters odbędzie się we wrześniu – będzie to Turbojulita Rally w Górach Sowich.