Polski art car WOŚP w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju start już jutro

Maciej Dreszer, 18-letni kierowca wyścigowy z Tarnowa, jeden z największych młodych talentów w europejskim motorsporcie, w piątek 9 stycznia wystartuje w 24 godzinnym wyścigu Hankook 24H Dubai na torze Dubai Autodrome. Karoseria jego wyścigowej Toyoty GT86 pokryta została szaloną, wielobarwną grafiką na wzór słynnego projektu Art Car firmy BMW, w którym uczestniczyli najsłynniejsi twórcy sztuki współczesnej tacy jak Andy Warhol, Roy Lichtenstein czy Jeff Koons.

 

Na starcie wyścigu w Dubaju pojawi się ponad sto pojazdów, ale to samochód Macieja będzie najbardziej wyjątkowy – karoseria wyścigowej Toyoty GT86 Dreszera została pokryta szaloną wielobarwną grafiką. Kolory oplatają maskę, drzwi i dach budząc skojarzenia ze słynnym projektem Art Car firmy BMW, w ramach którego samochody tej marki ozdabiane były przez najsłynniejszych twórców sztuki współczesnej takich jak Andy Warhol, Roy Lichtenstein czy Jeff Koons. Historia projektu BMW Art Car zaczęła się 30 lat temu również od wyścigu 24 godzinnego.

058

Jest jednak zasadnicza różnica – grafiki na Toyocie Dreszera to motywy z tegorocznego 23. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, a centralne miejsce na masce zajmuje ogromne serce WOŚP. To nie przypadek – zespół wyścigowy Macieja, Dreszer Motorsport, jest w tym roku oficjalnym partnerem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W czasie trwającego dobę wyścigu Maciej będzie reprezentował barwy Orkiestry w Dubaju starając się przybliżyć światu ten wyjątkowy polski pomysł na działania dobroczynne.

 

– Jestem pewien, że kierowcy z całego świata szybko podchwycą ideę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Mam nadzieję, że zbierzemy podpisy od wszystkich i z każdym zrobimy sobie pamiątkowe zdjęcie, a zebrane przedmioty przeznaczymy na licytację Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – mówi Maciek Dreszer, kierowca wyścigowy.

244

Logo Wielkiej Orkiestry zobaczy cały świat – samochód Polaka, jako jeden z zaledwie kilku, zostanie wyposażony w kamerę która przez cały wyścig będzie transmitować obraz z kabiny samochodu, także ozdobionej sercem WOŚP. Relację będzie można oglądać w sieci na stronie http://www.24hseries.com/live

 

Maciej wystartuje w Dubaju w barwach międzynarodowego zespołu Pit Lane wyścigową wersją Toyoty GT86 razem z kierowcami z Belgii i Niemiec. Zawodnicy będą jechali na zmianę po dwie godziny z czterogodzinną przerwą na odpoczynek. Wyścig rozpocznie się w piątek 9 stycznia o godzinie 14.00. Meta – dokładnie 24 godziny później. Ale dla Maćka koniec zmagań na torze Dubai Autodrome to nie koniec emocji – bezpośrednio po wyścigu Dreszer rozpocznie drugi wyścig, wyścig z czasem, by w niedzielę rano dotrzeć do Warszawy i odwiedzić studio telewizyjne Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Cel – przekazać Jurkowi Owsiakowi na licytację m.in. ozdobiony logiem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy kask, w którym startował w wyścigu w Dubaju. Bardzo możliwe, że przywiezie też coś jeszcze – puchar za zajęcie miejsca na podium.

Jurek Owsiak uczy  Maćka jak przetł umaczyć WOŚP na a ngielski

18-letni Maciej Dreszer to jeden z najbardziej utalentowanych młodych kierowców w Europie. W 2014 roku startował w organizowanym przez Toyota Motorsport Group europejskim cyklu zawodów długodystansowych TMG GT86 Cup na niemieckim Nürburgringu – kultowym torze uznawanym za najtrudniejszy na świecie. Maciej, startując w barwach utytułowanego niemieckiego zespołu Doerr Motorsport,  wielokrotnie zwyciężał w tych zawodach, stając na podium wspólnie z niemieckimi kierowcami Arne Hoffmeisterem i Fabianem Wrabetzem. Został także, indywidualnie, wicemistrzem Europy wyścigów górskich FIA CEZ Hill Climb Trophy (grupa N+2000). W 2014 roku przeszedł do historii – został najmłodszym zawodnikiem w historii toru Nurburging (18 lat i 3 dni), najmłodszym który wygrał wyścig na słynnym Nurburgringu oraz najmłodszym uczestnikiem arcytrudnego 24-godzinnego wyścigu ADAC Zurich 24 Rennen na Nürburgringu.

 

Szczegóły wyścigu w Dubaju:

http://www.24hseries.com/24h-dubai

http://www.dubaicalendar.ae/en/event/events/hankook-24h-dubai.html

**************************

Maciej Dreszer, ur. 27 marca 1996 r. w Tarnowie. W roku 2012 w swoje 16 urodziny zdał na torze Poznań egzamin na licencję kierowcy wyścigowego. Kariera Maćka rozpoczęła się od startu w pucharze Kia Lotos Race oraz udziału w prestiżowych wyścigach Volkswagen Castrol Cup 2013, rozgrywanych na torach całej Europy, m.in. Hungaroringu (Węgry), Lausitzringu (Niemcy), RedBull Ringu (Austria), Slovakia Ringu (Słowacja) i Brnie (Czechy). Maciek rywalizował ze starszymi i bardziej doświadczonymi zawodnikami, odnosząc swoje pierwsze sukcesy. W czerwcu 2012 roku otrzymał puchar fair play, który za sportową postawę przyznał mu prowadzący w wyścigach Kia Lotos Race kierowca – Zbigniew Łacisz. Trzy miesiące później, startując w jesiennej edycji Wyścigowego Pucharu Polski w Poznaniu, Maciek stanął na podium – zajął II miejsce! Jesienią 2013 został zwycięzcą I Eko Rajdu XL i ma prawo do używania tytułu Master of Eco Driving 2013.

kask[4]

Maciej Dreszer jako najmłodszy Polak wystartował w mistrzostwach Europy w wyścigach górskich, reprezentując barwy narodowe  Race National Team Poland. Do startu w mistrzostwach przygotowywał się pod okiem trzykrotnego mistrza Europy Grzegorza Dudy.

Sezon 2014 rozpoczął się bardzo obiecująco! Niemiecka grupa Doerr Motorsport poszukująca młodych talentów zaprosiła Macieja do udziału w prestiżowych wyścigach międzynarodowych. To jedna z największych stajni wyścigowych w Europie, która w tym sezonie wystawi 12 samochodów wyścigowych, między innymi najnowszy model McLarena, Porsche GT3 RSR, BMW Z4 GTR oraz Toyotę GT86 w wersji pucharowej. Tym ostatnim samochodem Maciej jedzie i odnosi pierwsze sukcesy w Pucharze Toyoty na najsłynniejszym i zarazem najtrudniejszym torze wyścigowym na świecie, zwanym Zielonym Piekłem – Nürburgringu. Od dwóch lat na torach wyścigowych trenuje pod opieką wielokrotnego mistrza Polski Jakuba Golca. Ciekawostką jest to, że Maciek jest pierwszym Polakiem oraz najmłodszym kierowcą wyścigowym w historii Nürburgringu. W dniu pierwszego wyścigu, 29 marca 2014, miał 18 lat i 2 dni. Wcześniej najmłodszym zawodnikiem na torze był Niemiec Marcel Manthey, który w dniu swojego startu miał 19 lat i 48 dni. Maciej przeszedł zatem do historii tego najsłynniejszego toru wyścigowego i światowego motosportu.

WOSP2015-fura-wizualizacje-v3[2]

Inf.pras.