W lutym najważniejsze były starty w Asian Le Mans Series. W marcu zespół Inter Europol Competition będzie ścigał się w pierwszej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (FIA WEC) w Sebring na Florydzie, pracując jednocześnie nad kolejnymi programami w European Le Mans Series oraz Michelin Le Mans Cup.
Świetne tempo LMP2 w Emiratach
Azjatycki program startów przyniósł kilka dobrych wyników, szczególnie w klasie LMP2. Zespół wygrał jeden z czterech wyścigów i do ostatnich okrążeń ostatniego czterogodzinnego wyścigu miał szanse na tytuł w klasyfikacji generalnej Asian Le Mans Series. Z każdym startem zespół zdobywa kolejne doświadczenia, co przekłada się na osiągi na torze.
Pora na Sebring!
Nierówności toru Sebring na Florydzie są nieodłączną częścią toru lotniskowego, położonego na dawnym lotnisku wojskowym. Tam właśnie odbędzie się pierwsza runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA. Do Kuby Śmiechowskiego dołączą w tym roku Fabio Scherer i Albert Costa Balboa. Jeszcze wcześniej, w sobotę, 11 marca żółto-zielona Oreca 07 z numerem 34 wyjedzie na tor podczas oficjalnej sesji testowej, określanej mianem prologu, by przejść obszerny program testów przed pierwszą sesją treningową zaplanowaną na środę, 15 marca.
Ultimate Cup na torze Paul Ricard
W tym roku w barwach zespołu wystartuje w różnych seriach kilku nowych kierowców. Będą to między innymi Chris Short, Bryson Morris i Daniel Ali. Aby zapewnić im jak najwięcej cennego czasu na torze, a także kilometrów wyścigowych, Inter Europol Competition wystawi prototyp Ligier JS P320 w pierwszej rundzie serii Ultimate Cup na torze Paul Ricard. Wyścig odbędzie się w weekend 25 – 26 marca, a zespół skupi się nie tyle na wyniku sportowym, co na doskonaleniu wszystkich aspektów pomocnych w przygotowaniach do startów w serii Michelin Le Mans Cup.
Chris Short: „Pod koniec marca po raz pierwszy będę ścigał się samochodem LMP3 wystawionym dla mnie, Daniela i Brysona. Każdy kierowca będzie miał sporo czasu zarówno w sesjach treningowych, jak i w czterogodzinnym wyścigu, który będzie cenną okazją przed inauguracyjnym wyścigiem serii Le Mans Cup w Barcelonie. Bryson i Daniel już testowali i udowodnili, że są szybcy w tym samochodzie, a ja pracuję teraz w symulatorze, aby moje tempo było podobne, jak srebrnych kierowców. Rok 2023 jest pierwszym sezonem dla zespołu w Michelin Le Mans Cup i wszyscy nie możemy się doczekać, aby zabrać się do pracy i osiągać dobre wyniki.”
Kuba Śmiechowski: “Ultimate Cup to mocno obsadzona, regionalna seria dla prototypów. Nasi trzej nowi kierowcy – Chris, Bryson i Daniel otrzymają dodatkowy czas na przygotowanie się do letniego programu startów. Celem jest wykorzystanie tego weekendu w przygotowaniach do rundy w Barcelonie.”
Zgłoszenia na sezon 2023, dwa samochody w jubileuszowej edycji Le Mans!
Inter Europol Competition otrzymał prawo zgłoszenia dwóch samochodów w European Le Mans Series – jednego w LMP2 i jednego w LMP3.
W Michelin Le Mans Cup zespół wystawi trzy prototypy LMP3, a także jeden prototyp JSP4 w Ligier European Series dla Fareeda Ali, ojca Daniela i Adama.
W Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA zespół wystawi jeden prototyp LMP2 we wszystkich rundach i dwa pojazdy (#32 i #34) w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbędzie się w czerwcu, w setną rocznicę pierwszej edycji!
Harmonogram wyścigu 1000 Miles Sebring (czas środkowoeuropejski CET)
Sobota, 11 marca
14:45 Sesja testowa
Niedziela, 12 marca
15:00 Sesja testowa
Środa, 15 marca
16:55 Sesja treningowa 1
22:35 Sesja treningowa 2
Czwartek, 16 marca
17:55 Sesja treningowa 3
Piątek, 17 marca
00:55 Sesja kwalifikacyjna
18:00 Wyścig (8 godzin)