Niemiecki producent Porsche pochwalił się nowym rekordem okrążenia toru Nürburgring Nordschleife. Tym razem słynną pętlę przejechał model Taycan, uzyskując wynik o 26 sekund lepszy niż poprzednia generacja.
Podobnie jak podczas poprzedniego rekordu, który w sierpniu 2022 roku ustanowił Porsche Taycan Turbo S z pakietem Performance, za kierownicą przedprodukcyjnego egzemplarza najnowszego modelu zasiadł kierowca rozwojowy marki Lars Kern. Jego najnowsze osiągnięcie to 7:07,55 – jest to najlepszy czas elektrycznego Porsche w historii toru.
„Dwadzieścia sześć sekund to w sporcie motorowym połowa wieczności. Lars »wykręcił« na północnej pętli sensacyjny czas 7:07,55, stawiając Porsche Taycan w tej samej lidze, co elektryczne hipersamochody. Co nie mniej imponujące, na kilku kolejnych okrążeniach Lars uzyskał prawie taki sam czas” – powiedział Kevin Giek, szef linii modelowej Taycan.
Porsche nie zdradziło wszystkich szczegółów rekordowej próby, obiecując opublikowanie nagrania z kamery pokładowej dopiero w marcu. Producent pochwalił się jednak, że na dojeździe do zakrętu Schwedenkreuz nowy model był szybszy o ponad 25 km/h.
Najszybszym samochodem elektrycznym w historii toru Nürburgring jest dwumiejscowy Rimac Nevera, który pojechał tylko niecałe siedem sekund szybciej.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.