Kacper Potyra sprzedaje maszynę. Mistrzowskie RallyN do wzięcia

fot. Kacper Potyra

Kacper Potyra, świeżo upieczony mistrz cyklu RMP, wystawił na sprzedaż swoją maszynę – Citroena DS3 w specyfikacji „RallyN”.

Potyra pilotowany przez Piotra Sieliło wystąpił w tym roku w ośmiu, oficjalnych imprezach. Kierowca mieszkający na co dzień w Wielkiej Brytanii skupił się na rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Południa. Duet Citreona DS3 RallyN zdominował kampanię 2024, triumfując w Rajdzie Nyskim, Rzeszowiaku, Rajdzie Śląska, Rally AnkA czy Cieszyńskiej Barbórce. Ich jedyną „wpadką przy pracy” był 4. Valvoline Rajd Małopolski, gdzie zajęli czwarte miejsce.

Zobacz też: Nowe rozgrywki w FIA ERC. „Oldboje” na podbój Starego Kontynentu

Potyra i Sieliło wywalczyli tym samym złoto Mistrzostw Południa, triumfując przy okazji w pucharze RallyN, towarzyszącym rundom Mistrzostw Polski. Panowie spróbowali też swoich sił za granicą, stając na starcie Nicky Grist Stages w Builth Wells (awaria skrzyni biegów). Kacper nie ogłosił jeszcze swoich planów na przyszły rok, szukając finansowania na Rally4.

Citroen DS3 RN1 – specyfikacja techniczna

  • silnik 1.6 THP (moc 193 KM, 314 Nm)
  • skrzynia biegów Peugeot 207 RC, szpera płytkowa
  • zawieszenie Protlum
  • wahacze na unibalach Peugeot 206, belka Powerflex
  • zaciski DS Performance, tarcze Brembo gładkie, klocki Ferodo DS3000
  • fotele i pasy z homologacją do 2028 roku
  • homologowana klatka z certyfikatem KSS i otulinami
  • dwa komplety kół z oponami MRF (miękkie, supermiękkie)

Citroen DS3 RN1 – link do ogłoszenia

Potyra żywą reklamą konstrukcji RallyN

Kategoria RallyN to relatywnie nowy projekt, którego motorsportowe podwaliny położono jeszcze pod koniec 2019 roku. Uczestnicy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska narzekali na fakt, iż wykorzystywane przez nich konstrukcje mocno się zestarzały, a koszt ich eksploatacji wciąż rośnie. Pojawiła się więc potrzeba „odświeżenia” regulaminu, której finalnym owocem była wprowadzenie nowej, niskobudżetowej grupy samochodów RallyN.

Przeczytaj również: Prowizoryczna lista zgłoszeń Monte-Carlo. Polacy na starcie?

W ogromnym uproszczeniu, konstrukcje RallyN nie muszą posiadać homologacji FIA, zaś możliwość ewentualnej modyfikacji jest mocno ograniczona, zmniejszając finalne koszty. RallyN1 miało zastąpić ówczesne, A-grupowe rajdówki do dwóch litrów, ideą RallyN2 było wskrzeszenie najtańszej, najprostszej klasy aut wyczynowych. Koszt budowy samochodu RallyN1 miał wynosić do 80 000 złotych, RallyN2 nie powinno przekroczyć 25 000 złotych.

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!