Sześciokrotny mistrz FIA World Rallycross, Johan Kristoffersson to pierwszy kierowca, który powraca do samochodu spalinowego w WRX po elektrycznym epizodzie. Za sprawą zmiany regulaminu ma dojść wreszcie do bezpośredniej walki aut elektrycznych i spalinowych w najmocniejszej klasie.
Zespół, przemianowany na KMS – HORSE Powertrain, wystawi dwie VW Polo KMS 601 RX dla Kristofferssona i Ole Christiana Veiby’ego. Zespół nadal będzie wspierany jest przez dotychczasowych partnerów tytularnych: Volkswagen, Red Bull i Bauhaus.
Samochody zasilane są paliwem ekologicznym, rozwijane przez całą zimę w warsztacie KMS w Arvice. Zostały opisane przez szefa zespołu Tommy’ego Kristofferssona jako najlepsze samochody rallycross, jakie jego zespół kiedykolwiek zbudował. Potwierdzeniem był start w inauguracji sezonu RallyX 2024. Kristoffersson i Veiby odnieśli zdecydowane zwycięstwo, zajmując pierwsze i drugie miejsce w obu dniach. Jednak Johan podchodzi z rezerwą do kluczowej rywalizacji podczas pierwszej rundy Mistrzostw Świata:
„Z perspektywy sportowej, 'Bitwa Technologii’ to fantastyczny koncept, unikalny dla rallycrossu. Jest to niezwykle duże wyzwanie, ale również interesujące. Mamy nowy samochód, nowego partnera i bardzo krótki czas, aby dorównać samochodom elektrycznym.”
Pierwsze starcie World RX 2024 rozpocznie się na rodzimym torze dla Johana Kristofferssona, podczas legendarnego „Magic Weekend” w Höljes w dniach 6-7 lipca.