Rajd Nowej Zelandii powraca do kalendarza WRC po dziesięciu latach. W kwietniu odbędzie się Otago Rally, prawdziwy przedsmak tego co czekać nas będzie na przełomie września i października. Do WRC powraca też nowozelandzki kierowca Hayden Paddon.
Kultowy już Rajd Nowej Zelandii zaplanowany jest na przełomie września i października. Czekamy na to aż dziesięć lat. Gdyby nie pandemia Covid-19 czas oczekiwania na rajd był by krótszy o dwa lata, bo w 2020 roku najlepsi rajdowi kierowcy świata mieli zawitać do Nowej Zelandii na jedną z rund WRC. Rajd organizowany jest na północnej wyspie Nowej Zelandii w okolicach Auckland. Odbywa się od 1969 roku, a w 1977 zadebiutował jako eliminacja Rajdowych Mistrzostw Świata. Tegoroczna runda WRC odbywać się będzie na charakterystycznych, bardzo szybkich szutrowych leśnych drogach oraz wzdłuż linii brzegowej wyspy. Widoki pędzących rajdówek tuż nad zboczem klifu zapierają dech w piersiach. Na tę rundę z niecierpliwością czekają nie tylko kierowcy i kibice, ale też fotografowie.
Zobacz też: Kalendarz WRC 2022
Kwietniowy przedsmak – Otago Rally
Mały przedsmak tego co czeka nas na rundzie WRC w Nowej Zelandii zobaczymy już w kwietniu podczas Otago Rally. Wydarzenie, które odbędzie się w Dunedin na spektakularnej Wyspie Południowej w Nowej Zelandii, odbędzie się w dniach 8-10 kwietnia. Samochody Rally2 i AP4 w najnowszej specyfikacji będą się ścigać zarówno w Rajdowych Mistrzostwach Azji i Pacyfiku FIA, jak i w Rajdowych Mistrzostwach Nowej Zelandii Brian Green Property Group.
Historyki i gwiazdy w International Classic Otago Rally
Podczas kwietniowej imprezy odbędzie się również International Classic Otago Rally, w ramach którego w poprzednich latach na Wyspę Południową przyjechały największe światowe gwiazdy rajdowe, w tym Ari Vatanen, Hannu Mikkola, Juha Kankkunen, Michèle Mouton czy Miki Biasion.
Zobacz też: WRC, WRX, ERC – wiemy, gdzie oglądać za darmo!
Nowozelandczyk Hayden Paddon wraca do WRC
Były kierowca fabryczny Hyundaia, Hayden Paddon, zwycięzca Rajdu Argentyny w 2016 roku, po raz pierwszy od 2019 roku weźmie udział w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Paddon po raz ostatni pojawił się w WRC w Rajdzie Wielkiej Brytanii w 2019 roku, jadąc dla M-Sportu za kierownicą Fiesty R5. Ostatnio współpracował z Hyundai New Zealand nad opracowaniem pierwszego na świecie elektrycznego samochodu rajdowego, Kona EV.
Teraz jednak przełączy się z powrotem na standardowy silnik spalinowy, rywalizując w wybranych zawodach WRC2. Przy wsparciu Hyundai New Zealand będzie miał do dyspozycji Hyundaia i20 N Rally2. Wystartuje w tym roku w wybranych rajdach w kategorii WRC 2. Tym samym Paddon włącza się do walki o pełną kampanię w WRC w 2023 roku.