Organizatorzy Rajdu Dakar ujawnili szczegóły trasy przyszłorocznej edycji, która wystartuje 5 stycznia z Al-Ula, a dobiegnie końca w Janbu. Na zawodników czeka 4727 kilometrów odcinków specjalnych oraz pierwszy 48-godzinny etap.
Dyrektor rajdu David Castera kierował się zasadą «dobry Dakar to trudny Dakar» i przygotował zawodnikom 354 pojazdów niezwykle wymagający pierwszy tydzień. Uczestnicy wyjadą nie tylko w nieznane jak dotąd obszary krajobrazu wulkanicznego, ale wezmą udział w męczącym, 48-godzinnym etapie maratońskim.
Próba o nazwie 48h chrono będzie stanowić szósty etap przyszłorocznego rajdu. 584-kilometrowy odcinek specjalny wystartuje i zakończy się w Shubaytah. O godzinie 16 zawodnicy będą musieli zakończyć jazdę w najbliższym z sześciu zlokalizowanych na trasie punktów kontrolnych i spędzić noc na biwaku pod gołym niebem pustyni Empty Quarter, by o świcie powrócić do swoich maszyn i dokończyć etap.
Zobacz też: Polacy w Rajdzie Dakar 2024
Drugi tydzień rajdu został zaprojektowany z myślą o kibicach, aby zapewnić jak największe emocje w walce o zwycięstwo. Etapy w trudnym terenie będą przeplatane szybkimi próbami, dając szansę wykazania się różnymi zdolnościami. Co więcej, najtrudniejszy etap został zaplanowany tuż przed finałem, dając nadzieję na niespodzianki i przetasowania w samej końcówce rajdu.
Organizatorzy wytyczyli także osobną, 1000-kilometrową trasę dla samochodów z napędem alternatywnym. Kategoria Mission 1000 będzie składać się z dziewięciu pojazdów elektrycznych, wodorowych lub hybrydowych – nie będą uczestniczyć w rywalizacji, lecz skorzystają z możliwości sprawdzenia swoich rozwiązań w warunkach możliwie najbardziej zbliżonych do prawdziwego Dakaru.
Na starcie Dakaru 2024 ustawi się 137 motocykli, 10 quadów, 72 samochody Ultimate, 42 auta klasy Challenger, 36 pojazdów SSV i 46 ciężarówek. Nazewnictwo klas zmieniło się od ubiegłorocznej edycji.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.