PWR Racing Team z kolejnym sukcesem!

fot. PWR Racing Team - oficjalny profil Facebook

Każda motoryzacyjna historia i wielka legenda ma swój początek. Studenci Politechniki Wrocławskiej są już na progu motorsportowej kariery a zespół PWR Racing Team i zbudowany przez nich bolid RT11 odnosi kolejne triumfy w Europie.

Pierwszym krokiem na drodze do sukcesu jest start w prestiżowej Formule Student. Młodzi inżynierowie mają rok na zaprojektowanie, zaplanowanie i stworzenie odpowiedniego bolidu. Po serii testów uczestnicy rywalizują w konkurencjach statycznych i dynamicznych na największych obiektach na świecie. Dla PWR Racing Team jest to już jedenasty bolid w historii a zespół z Dolnego Śląska jest najbardziej utytułowaną ekipą studentów z Polski.

Tegoroczny sezon rozpoczął się od startu w holenderskim Assen. Wrocławianie zajęli tam dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej. Miejsce w tabeli nie odzwierciedlało formy zespołu. Pechowa okazała się ostatnia próba wytrzymałościowa, bolid zahaczył o pachołek, co kosztowało ekipę utratę połowy możliwych do zdobycia w tej konkurencji punktów i znaczny spadek w generalce. Głód sukcesu dał o sobie znać w Czechach. Studenci dolnośląskiej uczelni wracają do Polski z tarczą i miejscem na najniższym stopniu podium.

fot. PWR Racing Team – oficjalny profil Facebook

Motoryzacyjna sesja bez poprawek

Występ biało-czerwonych u naszych południowych sąsiadów możemy nazwać jednostajnym pasmem sukcesów. PWR Racing Team prezentował się znakomicie zarówno w próbach „bojowych” jak i… przed tablicą. Część testów przypomina odrobinę ustne egzaminy z uniwersyteckich sal. Polacy zajęli drugie miejsce w konkurencji Engineering Design, podczas której członkowie zespołu muszą wykazać się wiedzą z zakresu inżynierii i mechaniki i udowodnić, że podjęte przez nich decyzje w projektowaniu i wykonaniu były słuszne. Drugą lokatę udało się też wywalczyć w najciekawszej próbie Endurance. Bolid pokonuje wtedy dystans 22 kilometrów, w międzyczasie dochodzi do zmiany kierowcy. Dokładnie tak jak w „seniorskich” seriach długodystansowych i cyklach ELMS czy WEC.

Brązowe medale wywalczono w testach Acceleration i Skid Pad, czyli popularnej „ósemce”. Reprezentanci Politechniki Wrocławskiej rywalizowali też w konkurencjach związanych z wydajnością pojazdu, autocrossie czy statycznych prezentacjach planu biznesowego czy kosztów wykonania projektu. Świetna dyspozycja teamu pozwoliła na zajęcie miejsca na podium. Lepsi okazali się tylko gospodarze z CTU CarTech Prague oraz TU Brno Racing. Dobry wynik zaostrzył apetyt na następne, wysokie miejsca Wrocławian.

fot. PWR Racing Team – oficjalny profil Facebook

Studenci postawią na prąd?

O prezentacji najnowszego bolidu PWR Racing Team informowaliśmy Was w połowie czerwca. Na pierwszy rzut oka stworzona przez studentów konstrukcja może przypominać powiększoną kosiarkę z wyczynowymi oponami. Realia są jednak zupełnie inne, RT11 to prawdziwe monstrum. Moc 87 koni mechanicznych nie robi może zbyt dużego wrażenia, przypomina nam osiągi miejskich hatchbacków z wolnossąsymi silnikami. Jednak niska masa (zaledwie 200 kilogramów!) pozwala na rozpędzenie się do 100 kilometrów na godzinę już w… 3 sekundy. To szybciej niż Porsche 911. I to w specyfikacji GT3! Jest to między innymi zasługa wciąż udoskonalanego, rozbudowanego pakietu aerodynamicznego.

Co ciekawe, obecna już w motorsporcie elektryfikacja dociera również na niższe szczeble, między innymi do Formuły Student. Inżynierowie Politechniki Wrocławskiej zapowiedzieli, że RT11 będzie ostatnim, spalinowym bolidem zespołu. W przyszłym roku zobaczymy model RT12E. Będzie to w pełni elektryczna maszyna z systemami jazdy autonomicznej.

fot. PWR Racing Team – oficjalny profil Facebook

Pracowite wakacje

Strategiczne koło naukowe Politechniki Wrocławskiej tworzy 80 studentów z różnych wydziałów uczelni. I choć okres wakacyjny trwa w najlepsze, młodzi inżynierowie nie próżnują. W chwili publikacji tego materiału PWR Racing Team jest już na kolejnych zawodach. W sierpniu przyjdzie im zmierzyć się z elitą Formuły Student podczas turnieju na Węgrzech i w Niemczech. Starty Dolnośląskiego zespołu będziemy naturalnie relacjonować w naszym serwisie. Zachęcamy też do obserwowania teamu w mediach społecznościowych.