Radical SR10 XXR debiutuje. Aerodynamika jak w LMP

Radical SR10 XXR
Radical SR10 XXR

Radical SR10 XXR to najbardziej ekstremalna odmiana najpopularniejszego modelu w historii niszowej marki. Oferuje 431 KM maksymalnej mocy przy 725 kg masy.

Radical SR10 cieszy się ogromną popularnością w USA. Za wielką wodą sprzedano 70 producent dotychczasowej produkcji tego samochodu, licząc od 2020 roku. Pojazd zbiera bardzo pozytywne recenzje wśród klientów testujących go w naturalnym środowisku, czyli na torze. Dlatego producent przygotował jeszcze jedną niespodziankę dla swoich klientów.

Radical SR10 XXR
Radical SR10 XXR

Wiecej informacji na temat motorsportu znajdziesz na stronie głównej rallyandrace.pl

Model SR10 XXR debiutuje kilka miesięcy po prezentacji ulepszonego modelu SR3 XXR. Najbardziej zauważalną zmiana jest środkowa płetwa z tyłu, inspirowana pojazdami wyścigowymi LMP. Z przodu pojawiły się specjalne żaluzje, zmniejszające podsterowność i poprawiające wydajność chłodzenia.

Na potrzeby nowego modelu przygotowano odlewane aluminiowe koła z centralną śrubą o średnicy 15 cali z przodu i 16 cali z tyłu. Producent oferuje dodatki aerodynamiczne wykonane z włókna węglowego. Pozwalają zmniejszyć masę pojazdu o kolejne cenne gramy z wyjściowych 725 kg.

Zobacz: Zentner i Marcinkiewicz wygrywają długi dystans

Sportowa maszyna jest napędzana silnikiem o pojemności 2,3 litra, dostrojonym przez inżynierów Radical Performance. Jednostkę połączono z wydajną turbosprężarką Garrett, a w silniku pojawiły się kute tłoki, korbowody, system suchej miski olejowej oraz specjalnie przygotowane mapowanie ECU Life Racing. Do tego zamontowano wyścigowy, wysokoprzepływowy układ wydechowy.

Radical SR10 XXR
Radical SR10 XXR

Jednostka rozwija 431 KM maksymalnej mocy i 515 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd trafia na tylną oś za pośrednictwem sześciobiegowej sekwencyjnej skrzyni biegów Hewland i mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

Radical SR10 XXR
Radical SR10 XXR

Powyższe parametry w połączeniu z niewielką masą wystarczą, żeby rozpędzić model SR10 XXR od 0 do 100 km/h poniżej 2,5 sekundy. Maksymalne przeciążenie boczne podczas jazdy tym samochodem wynosi 2,3 g. Produkcja modelu Radical SR10 XXR ruszy wiosną tego roku.