Rajd Japonii: Samuraj powalczy o zwycięstwo

fot. Takamoto Katsuta - oficjalny profil Facebook

Katsuta otrzymał zielone światło! Sympatyczny „samuraj” może podjąć niezbędne ryzyko, walcząc o premierowy triumf w WRC. Wiktoria w Rajdzie Japonii będzie miała kluczowe znaczenie dla kształtu tabeli konstruktorów. Toyota musi dziś gonić Hyundaia, podopieczni Jari-Mattiego Latvali tracą tylko piętnaście punktów.

Już za chwileczkę, już za momencik! Godziny dzielą nas od startu Forum8 Rajdu Japonii – finałowej rundy kampanii 2024. W najbliższy weekend poznamy odpowiedzi na wszystkie, nurtujące nas pytania, koronując tegorocznych mistrzów. Rywalizacja w Prefekturze Aichi będzie miała szczególne znaczenie dla zawodnika Gazoo Racing WRT, Takamoto Katsuty.

Obywatel Japonii nie zaznał jeszcze słodkiego smaku zwycięstwa w Mistrzostwach Świata. Wiktoria przed własną publicznością byłaby idealnym zwieńczeniem sezonu oraz ogromną pomocą dla Toyoty w walce o kolejne mistrzostwo konstruktorów. Gazoo Racing WRT nie ma dziś nic do stracenia – Takamoto Katsuta może zatem zaryzykować, grając va banque.

Zobacz też: Kowalczyk i Hryniuk spełnili marzenia. Zielona Oliwka mistrzem Polski

Jari-Matti Latvala zezwolił na bezpośredni atak w rozmowie z redaktorami portalu DirtFish:

Tak, oczywiście! „Taka” ma zielone światło do ataku, może walczyć o wygraną w Japonii. Naprawdę spisał się bardzo dobrze w Rajdzie Europy Centralnej. Resetował się przez sześć tygodni, a kiedy już wrócił, zrobił dokładnie to o co go prosiliśmy. Poprawił swoją prędkość. Wszystko wyglądało bardzo naturalnie – widzieliśmy że naciska ostatniego dnia, zrobił to z odpowiednim poziomem przekonania i pewności siebie. Nie mogę doczekać się Japonii!”.

Hyundai powalczy o podwójną koronę

Rajd Japonii wypełni pozostałe, białe plamy na motorsportowych mapach. O koronę WRC powalczą Neuville i Wydaeghe oraz Tanak i Jarveoja. Belgowie mają dziś dwadzieścia pięć punktów przewagi, już tylko prawdziwy kataklizm może odebrać im upragnioną wiktorię… Zdobycie tytułu będzie miało szczególne znaczenie dla Thierry’ego – wieloletni lider ekipy z Alzenau ostatecznie zerwie z łatką „mister second place”. Nic nie jest jednak przesądzone. Tanak i Jarveoja muszą pędzić po zwycięstwo, licząc na poważną wpadkę swoich kolegów.

Przeczytaj również: Kacper Wróblewski wraca do rywalizacji po rocznej przerwie

Chociaż Toyota straciła matematyczne szanse na triumf w tabeli indywidualnej, pozostaje w grze o kolejne mistrzostwo konstruktorów. Drużyna Latvali traci ledwie piętnaście „oczek”. Przedstawiciele Gazoo Racing mają świadomość, iż porażka na własnym terenie nie wchodzi w rachubę. Evans, Ogier i Katsuta będą robić wszystko, aby wyprzedzić koreańskich rywali.

fot. Kajetan Kajetanowicz – oficjalny profil Facebook

Obok ostatecznego starcia w królewskiej grupie Rally1, sporym zainteresowaniem cieszyć się będzie rywalizacja w WRC2. Mistrzem owej kategorii zostanie Oliver Solberg lub Sami Pajari. Szwed jest w zdecydowanie gorszej pozycji – podopieczny Toksportu przewodzi co prawda tabeli WRC2, ale nie może już punktować… Pajari pojawi się zaś w Japonii, gdzie do triumfu wystarczy mu „zaledwie” drugie miejsce. Fin traci dzisiaj piętnaście „oczek” – osiemnaście punktów za drugą lokatę wystarczy, żeby utrzeć nosa krnąbrnemu rywalowi.

Zmagania w Prefekturze Aichi rozstrzygną również losy WRC2 Challenger. Faworytem do wygranej jest Pajari, na jego błędy czyhać będzie Nikolay Gryazin. Niestety, z wyścigu o obronę tytułu odpadła drużyna Orlen Teamu, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Polacy mogą wciąż zakończyć sezon na trzecim miejscu – ich rywalem będzie Jan Solans.

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 45. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!