Valvoline Rajd Małopolski 2022: Przerwany pojedynek liderów – Hawro vs Stańdo

Valvoline Rajd Małopolski 2022
Valvoline Rajd Małopolski 2022 (fot. Rozmus Photography)

Valvoline Rajd Małopolski 2022 przez pierwsze cztery odcinki został zdominowany przez załogi Maciej Hawro/Wojciech Kolaczek (Honda Civic) oraz Krzysztof Stańdo/Dariusz Gurdziołek (Renault Clio). Jednak na piątym oesie doszło do awarii u jednej z ekip, co przetasowało układ sił w czołówce.

Drugi dzień Valvoline Rajdu Małopolski rozpoczął OS 4 Kryterium o Puchar Wójta gm. Stryszów. Odcinek o długości 6,81 km przyniósł kolejne zmiany w czołówce zawodów. Kierowcy wykorzystywali bardzo dobre warunki do jazdy rywalizując na odcinkach asfaltowych.

Valvoline Rajd Małopolski 2022
Valvoline Rajd Małopolski 2022 (fot. Rozmus Photography)

Zobacz: Valvoline Rajd Małopolski 2022 – mapy

W porannych etapach ekipa Krzysztof Stańdo i Dariusz Gurdziołek w biało-niebieskim Renault Clio pojechała o 4,7 s szybciej niż dotychczasowi liderzy rajdu – Maciej Hawro i Wojciech Kolaczek (Honda Civic). Drugie miejsce podczas czwartego oesu należało do Marcina Pogorzelskiego i Krzysztofa Grzesika. Ekipa jadąca Citroenem C2 zajmuje trzecie miejsce w rajdzie.

Valvoline Rajd Małopolski 2022
Valvoline Rajd Małopolski 2022 (fot. Rozmus Photography)

W kolejnym odcinku uczestnicy Rajdu Małopolski udali się na odcinek Sucha Beskidzka (7,68 km). Panowie Hawro i Kolaczek zajęli czwarte miejsce. To wystarczyło, żeby wrócić na szczyt klasyfikacji. Wszystko kosztem ekipy Stańdo/Gurdziołek, którą zatrzymał wyciek oleju. Na pozycję wiceliderów wskoczył Łukasz Mrozek i Marcin Wolski w Renault Clio. Pogorzelski i Grzesik spadli na trzecie miejsce.

Zobacz też: Valvoline Rajd Małopolski 2022 – harmonogram

Wypadek na OS 5

Podczas piątego oesu doszło do przerwy spowodowanej wypadkiem załogi Matulka/Martynek. Na szczęście zawodnikom nic się nie stało, a kolejne zespoły musiały jechać alternatywną trasą.

Klasa Open 1 należy do ekipy Dariusz Poloński i Łukasz Sitek. Panowie bardzo dobrze wykorzystują możliwości Volkswagena Polot GTI R5 i skutecznie oddalają się od rywali. Na drugim miejscu wylądował Marek i Klaudia Temple (Citroen DS3 R5) z 42,9 s straty. Na trzeciej pozycji ulokowali się Piotr Parys i Andrzej Górski (Ford Fiesta Proto, +51,3 s).

W klasie Open 2 dominowali Rafał Pochłopień i Bartłomiej Wątroba (Peugeot 208 Rally4), ale ich wynik nie zmienił kolejności w pierwszej trójce. Klasyfikacja ułożyła się następująco: Gryczyńska/Gwiazda (Ford Fiesta Rally4), Długosz/Włoch (Peugeot 208 R2, +10,3 s) Matulka/Wróbel (Ford Fiesta R200, +13,9 s).

W kategorii Classic prowadzą Przemysław Kurek i Radosław Kosewski (Volkswagen Golf II GTI). Załoga ma 24,7 s przewagi nad Michałem Szerlą i Grzegorzem Ślęczką jadącymi w BMW 318is. Na trzecim miejscu znaleźli się Waldemar Śliwka i Aleksandra Przybyłek (Honda Civic, +56,7 s).

W Super KJS czołówka tabeli stoi pod nazwiskami Butyński/Biernot (Honda Civic). Tuż za nimi (3 s straty) mają Talik i Trela (Subaru Impreza WRX STi). Na podium znaleźli się jeszcze Szydziak i Wójcik (Honda Civic, +11,6 s).

Do zakończenia zawodów pozostały dwa przejazdy oesów Kryterium o Puchar Wójta gm. Stryszów (6,81 km) oraz Sucha Beskidzka (7,68 km). Ostatni odcinek specjalny w Suchej Beskidzkiej będzie rozgrywany jako dodatkowo punktowany – TerazDoplata.pl Power Stage.

Valvoline Rajd Małopolski 2022 – klasyfikacja generalna po OS 5:

  1. Hawro/Kolaczek (Honda Civic) 20:46,6 s
  2. Mrozek/Wolski (Renault Clio) +15,3 s
  3. Pogorzelski/Grzesik (Citroen C2) +24,8 s
  4. Gluza/Klaczańska (Honda Civic) +26,6 s
  5. Bronikowski/Tkacz (Renault Clio) +33,4 s
  6. Kawalec/Krzyżowski (Peugeot 208 GTI) +53,2 s
  7. Pasterak/Gładysz (Honda Civic) +1:09,3 s
  8. Schmidt/Lentner (Renault Clio) +1:22,7 s
  9. Godula/Nowak (Peugeot 208 RallyN) +1:59,1 s
  10. Biernat/Biernat (Peugeot 206) +2:15,4 s