Odcinek specjalny „Biskupiec 1” na pewno stanie się bohaterem kompilacji pod tytułem „historia jednego zakrętu”. Na dziesiątym sprawdzianie Orlen 79. Rajdu Polski doszło do istnego pogromu. Dwa samochody wylądowały w stawie, doszło również do dość widowiskowej „rolki”. Na wielkie uznanie zasługuje tutaj postawa polskich kibiców, którzy w każdym przypadku ruszyli do pomocy!
Orlen 79. Rajd Polski nie należy do najłatwiejszych imprez w harmonogramie czempionatu RSMP. Szutrowe trasy wokół Mikołajek przepełnione są zdradliwymi, trudnymi lokacjami… Sporo tu ciasnych wiraży, ukrytych głazów i kamieni, nie pomagają także głębokie koleiny. Wydaje się jednak, iż największe żniwo zebrał jeden, pechowy zakręt na oesie „Biskupiec”.
Najpierw w stawie wylądowała przednionapędowe konstrukcja Peugeota 208 Rally4 duetu Alfred Kramer Junior/Jeannette Kvick Andersson. Chwilę później w wodzie były już dwie maszyny – wszystko za sprawą ekipy Musiał/Jermakow, która „zwodowała” swoje Subaru. Dosłownie o krok od zakończenia rywalizacji był Artur Długosz pilotowany przez Michała Majewskiego, który wywrócił swoją maszynę na dach. Na szczęście kibice po raz kolejny stanęli na wysokości zadania, i postawili na maszynę na koła. Skończyło się na strachu i gigantycznej stracie czasowej – Długosz i Majewski nie mają już szans na zwycięstwo w klasie 4. RSMP. Poniżej zebraliśmy dla Was zbiór wszystkich filmów z pechowego zakrętu:
Klasyfikację 79. edycji Rajdu Polski znajdziecie na stronie Polskiego Związku Motorowego. Po najgorętsze wieści z szutrowych oesów Rajdu Polski zapraszamy Was na rallyandrace.pl.
Przed nami finałowa pętla mazurskiego klasyka. Załogi raz jeszcze zmierzą się z odcinkami „Barczewo” (13:20), „Biskupiec” (14:10), „Mikołajki” (15:40) i „Gmina Mrągowo” (17:05). Ostatni odcinek będzie również dodatkowo punktowanym power stage’m dla RSMP i ERC.