Rajd Rzeszowski: bracia Szejowie wracają na polskie odcinki i debiutują w rundzie Mistrzostw Europy

  • Bezprecedensowe wyzwanie dla braci Szejów – debiut samochodem R5 w rundzie FIA ERC;

  • Rajd Rzeszowski 2017 to pierwszy start Jarka i Marcina Szejów w rundzie Mistrzostw Polski od Rajdu Wisły 2015;

  • GK Forge, Grupa Metkom, DIL Surowce Wtórne i Stalchem – mocny skład Partnerów załogi Szeja/Szeja na polską rundę Mistrzostw Europy;

  • Kajetanowicz, Al-Attiyah, Ostberg, Habaj, Rossetti – wielkie rajdowe nazwiska wśród rywali GK Forge Metkom Rally Team.

 7bc14d5d-2dd6-4d3d-9b7d-2ad7e8cc189c

Niewiele ponad miesiąc od zakończenia polskiej rundy WRC, rajdowych kibiców czeka kolejna dawka niesamowitych emocji i rywalizacji na najwyższym poziomie, czyli 26. Rajd Rzeszowski (3-5 sierpnia). W tym roku ta impreza po raz drugi z rzędu będzie stanowić rundę najstarszego cyklu rajdowego na świecie, czyli Mistrzostw Europy. W stolicy województwa podkarpackiego spotkają się również pretendenci do tytułu Rajdowego Mistrza Polski, bowiem Rajd Rzeszowski jest także trzecią odsłoną tegorocznych zmagań w krajowym czempionacie. Przed wyjątkowo trudnym zadaniem – walką o jak najlepszy wynik w piątej rundzie FIA ERC 2017 – staną także Jarek i Marcin Szejowie. Bracia z Ustronia wystartują Fordem Fiestą R5, czyli tym samym samochodem, którym w tym sezonie skutecznie walczą w mocno obsadzonych rundach Rajdowych Mistrzostw Czech. Bracia Szejowie to obecnie czwarta załoga czeskiego czempionatu i najwyżej sklasyfikowani obcokrajowcy w tym cyklu.

 7c6dd063-ffc5-433a-9dfa-3fb6cfb847c4

Dla Jarka i Marcina Szejów 26. Rajd Rzeszowski będzie pierwszym w karierze startem samochodem klasy R5 w rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy. W swoim debiucie w FIA ERC Szejom przyjdzie się zmierzyć z wyjątkowo mocną stawką zawodników. Organizatorzy rajdu zapowiadają 20 załóg w najmocniejszych i najszybszych samochodach R5. Na krętych i wymagających asfaltowych odcinkach specjalnych Podkarpacia zmierzy się cała europejska czołówka, a także zawodnicy znani z Rajdowych Mistrzostw Świata czy morderczego Rajdu Dakar. Dwukrotny Mistrz Europy Kajetan Kajetanowicz, wielokrotny Mistrz Bliskiego Wschodu i triumfator Dakaru Nasser Al-Attiyah, uczestnik przeszło 100 rund WRC Mads Ostberg, Mistrz Polski Łukasz Habaj, trzykrotny Mistrz Europy Luca Rossetti – to tylko niektórzy z wielu znakomitych kierowców, jacy ruszą do walki na odcinkach specjalnych Rzeszowskiego.

 8db3b7ae-c68f-4bed-a164-1153093d9ac1

Bracia Szeja do tej pory startowali w Rzeszowie siedmiokrotnie, zanim te zawody trafiły do kalendarza Mistrzostw Europy. Dwa razy wygrali na Podkarpaciu rundę Rajdowego Pucharu Polski (2009 i 2013) i triumfowali tutaj także w stawce Renault Clio Cup w sezonie 2010. Tegoroczny start stoi nie tylko pod znakiem debiutu w FIA ERC w samochodzie klasy R5, lecz również powrotu na odcinki specjalne rundy Mistrzostw Polski po ponad dwuletniej przerwie. Poprzednim startem braci Szejów w rundzie RSMP był Rajd Wisły 2015, w którym pojechali Subaru Imprezą i zajęli siódme miejsce w klasyfikacji generalnej i drugie w klasie Open N.

 b9f02fc2-ed0e-42e9-8046-16f39a8c66ac

26. Rajd Rzeszowski to dwa dni rywalizacji i 11 asfaltowych odcinków o łącznej długości niemal 215 km. Impreza rozpocznie się w czwartek (3 sierpnia), o 12:15 od odcinka kwalifikacyjnego, a zakończy w sobotę (5 sierpnia) ceremonią mety, którą zaplanowano na godz. 17:30 na rzeszowskim rynku.

 c62ecbb3-02ee-4a52-b284-e87e0d78a18c

Jarek Szeja: – Przed nami jeszcze długa i intensywna druga połowa sezonu, ale już teraz mogę powiedzieć, że ten rok jest wyjątkowy naszej karierze. Sezon 2017 stoi pod znakiem spełniania kolejnych sportowych marzeń, co jest rezultatem ciężkiej pracy całego zespołu. Od początku roku przeżyliśmy już wiele niesamowitych chwil – debiut w aucie R5, wygrane odcinki specjalne w Mistrzostwach Czech czy pokonanie w sportowej rywalizacji kierowcy, który jest moim rajdowym idolem z dzieciństwa. Teraz czas na realizację kolejnego marzenia – startu w rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy. Będziemy mogli podjąć to wyzwanie dlatego, że razem z GK Forge, Grupą Metkom i firmami Dil Surowce Wtórne oraz Stalchem i zespołem Orsak Rally Sport tworzymy mocny skład gotowy na rywalizację na najwyższym poziomie. Na starcie Rajdu Rzeszowskiego staniemy z pokorą potrzebną debiutantom, ale także z ogromną motywacją i determinacją, żeby jak najlepiej wykorzystać tę szansę. Mam nadzieję, że w Rzeszowie będziecie z nami. Do zobaczenia!

W sezonie 2017 Jarosława i Marcina Szejów wspierają: GK ForgeGrelowski Obróbka Plastyczna Metali, Grupa Metkom,Satjam, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed i Pokrycia Dachowe Pniok Sylwester oraz patroni medialni: Wirtualna Polska, Radio Bielsko, TVP Katowice, Motowizja i portal OX.pl.

 d88507fc-fafe-4e18-8ba5-c832e50f7354

JAROSŁAW SZEJA / MARCIN SZEJA – INFORMACJE O ZAŁODZE:

Ambitni sportowcy, zawsze stawiający sobie wysoka zawieszone i wymagające cele. Na co dzień to mężowie i ojcowie bezgranicznie oddani swoim rodzinom i mocno zaangażowani w rozwój własnych firm. W chwili, gdy wsiadają do samochodu rajdowego stają się jedną z najbardziej dopasowanych i zgranych polskich załóg. Czerpią ogromną satysfakcję z każdego wyzwania i zawsze starają się rozwijać swoje umiejętności. Jak sami twierdzą w rajdówce doskonale się dogadują i jak to wśród braci, zawsze błyskawicznie rozwiązują wszystkie nieporozumienia. Rajdowy duet braci z Ustronia po raz pierwszy pojawił się wspólnie na odcinkach specjalnych 53. Rajdu Wisły 2006. Sezon 2016 jako Mistrzowie Grupy N w Rajdowych Mistrzostwach Czech zakończyli z dorobkiem 91 wspólnych startów. Marcin pod względem startów wyprzedza swojego starszego brata, o cztery rajdy. Jarek i Marcin swoją przygodę rozpoczęli od Peugeota 106, ale lista samochodów, w których rywalizowali na odcinkach specjalnych jest naprawdę długa: Peugeot 206 RC, Honda Civic Type-R, Renault Clio Sport, Opel Astra GSi, Citroen C2 R2 Max czy Ford Fiesta R2, a od 2015 czteronapędowe Subaru Impreza. Bracia Szeja mocnym akcentem zadebiutowali w Grupie N Mistrzostw Czech, wygrywając w tej klasyfikacji swój pierwszy start- Rally Sumava – Klatovy 2015. Przez dwa ostatnie sezony to łącznie 19 startów i cztery wygrane w Grupie N. Sam sezon 2016 to 9 startów i 90 odcinków specjalnych, a łącznie z testami przejechane ponad 1600 km, zużyte prawie 200 opon i spalone blisko 2000 litrów sportowego paliwa. W drodze po tytuł Mistrzów Czech Grupy N sięgnęli po trzy zwycięstwa – w Rajdach Sumava, Barum i Pribram. Najwięcej satysfakcji dał jednak najwyższy stopień podium w Barum Rally Zlin, legendarnym i najbardziej prestiżowym czeskim rajdzie, a jednocześnie jedną z najtrudniejszych asfaltowych rund Rajdowych Mistrzostw Europy.

SUKCESY I WYNIKI:

2016 – Mistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)

2016 – zwycięzcy Barum Czech Rally Zlin w Klasyfikacji Grupy N

2015 – II Wicemistrzowie Grupy N / Rajdowe Mistrzostwa Czech (Subaru Impreza)

2014 – II Wicemistrzowie Grupy 2WD / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski Ford Fiesta R2)

2014 – Mistrzowie Pucharu Fiesty / Klasy 6F / Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski (Ford Fiesta R2)

2013 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Citroen C2 R2 Max)

2012 – zwycięzcy Klasy 5 / Rajdowy Puchar Polski (Opel Astra GSi)

2010 – Wicemistrzowie Pucharu Clio Cup / Rajdowe Mistrzostwa Polski (Renault Clio Sport)

2009 – zdobywcy Pucharu w Klasyfikacji Generalnej / Rajdowy Puchar Polski (Honda Civic Type-R)