Rajd Safari – Kedong zbiera swoje żniwo!

428

Już o poranku przekonaliśmy się, że nawet spiłowane zęby Rajdu Safari potrafią dotkliwie zranić. Po trzecim odcinku z rywalizacji odpadają Evans i Sordo!

Wszyscy wiedzieliśmy, że czeka nas najtrudniejsza i zapewne najciekawsza runda mistrzostw świata. Więcej niż pewne było też to, że na metę pięciodniowych zmagań nie dojadą wszystkie załogi. I choć tegoroczna edycja nie jest tak dramatyczna jak poprzednie, to afrykańska brutalność dała się we znaki kilku zawodnikom. W klasyfikacji wycofań Toyota remisuje z Hyundaiem. Z gry po trzecim oesie odpadają Elfyn Evans i Dani Sordo.

Rajd Safari – Kedong ściąga skalpy

SS Kedong miał być jednym z najtrudniejszych w całej imprezie. Przeszło 33 kilometry tego odcinka to prawdziwy rollercoaster. Z każdą minutą staje się coraz trudniejszy i węższy, nie brakuje też lepkiego, miękkiego pyłu znanego z Rajdu Dakar. Nic dziwnego, że ta mieszanka spowodowała ogromne problemy. Dzień nie zaczął się dobrze dla zespołu Toyoty, który wczoraj zajął wszystkie trzy miejsca na podium.

Niemałe kłopoty miał Sebastien Ogier. Aktualny mistrz świata uszkodził amortyzator i stracił ponad pół minuty do aktualnego lidera. Francuzowi udało się jednak dojechać do mety i kontynuuje zmagania. Mniej szczęścia miał jego partner z zespołu, Elfyn Evans. Walijczyk uderzył w głaz… 300 metrów przed metą odcinka. Uszkodzone koło i wyrwane zawieszenie nie dało nadziei na dalszą walkę. Hyundai nie wykorzystał w pełni potknięć przeciwników. Na 4 kilometry przed metą Dani Sordo popełnił błąd i zbyt szeroko wypuścił swoje i20 WRC. Hiszpan wylądował w rowie i podzielił los swojego rywala z Toyoty.

fot. wrc.com

Po czterech odcinkach specjalnych prowadzi Thierry Neuville z pięciosekundową przewagą nad Kalle Rovanperą. Trzecie miejsce zajmuje Ott Tanak. Ogier jest dopiero siódmy. Przed zawodnikami jeszcze cztery odcinki. Jeżeli wciąż nie wierzycie z jakim piekłem zmagają się kierowcy, zachęcamy do sprawdzenia poniższego materiału. Kenia nie wybacza błędów. Wyniki z podziałem na klasy można śledzić na oficjalnej stronie WRC.