Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali dziś cztery odcinki specjalne i wrócili na podium w kategorii WRC2, jednocześnie wskakując do pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej. Niestety przed metą dwunastej z trzynastu prób w ich samochodzie ponownie awarii uległo wspomaganie układu kierowniczego. Polacy mimo świetnego tempa znów musieli pogodzić się ze stratą cennego czasu, spadając na czwarte miejsce.
Round 10, Rally Turkey 13-16 September 2018
Photographer: Austral
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
To był dzień wielkich, pozytywnych emocji, pod koniec przyćmiony informacją o kolejnej awarii. Kajetanowicz, który w czwartek wygrał swój pierwszy odcinek specjalny w WRC2, dziś dopisał do swojego konta cztery kolejne triumfy. Przed metą piątego odcinka etapu posłuszeństwa ponownie odmówiło wspomaganie, przez które Polak stracił ponad dwie i pół minuty. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka Ustronianin zajmuje teraz czwartą pozycję w WRC2, mając 1 minutę i 36 sekund straty do podium. W klasyfikacji generalnej Rajdu Turcji jest na jedenastej pozycji. Do końca zawodów pozostał jeden etap, składający się z czterech odcinków specjalnych.
– Wczorajszy etap rozpoczęliśmy od awarii wspomagania, dzisiaj kończymy kolejną. Pozytywem jest to, że wygraliśmy większość odcinków specjalnych. Gdyby nie te trudności, mielibyśmy szansę walczyć o zwycięstwo w nowym dla nas rajdzie. Przed nami jeszcze jeden dzień, ale niestety mamy niewielkie szanse na walkę o triumf. Pomimo tego damy z siebie wszystko i będziemy walczyć. Ręce bolą mnie jeszcze bardziej niż po wczoraj, ale przejechaliśmy mnóstwo kilometrów bez wspomagania. Jutro chcemy cisnąć, by podziękować naszym kibicom. Przyjechało tu wiele osób z Polski, aby nas dopingować. Wierzymy w to, że pojedziemy bez przygód. W rajdzie jeszcze wiele może się jeszcze wydarzyć, więc tym bardziej nie składamy broni i robimy swoje. Mam nadzieję, że będziecie nadal trzymać kciuki, tak jak robiliście to wczoraj. Pomogły. Patrzymy w przyszłość pozytywnie – skomentował Kajetan Kajetanowicz, Rajdowy Mistrz Europy.
Finałowy etap rozgrywany w niedzielę to cztery próby, pierwszą będzie Marmaris (7,12 km, godz. 9:08), następnie Ovacık (8,04 km; godz. 10:46) i Gökçe (13,25 km; godz. 10:24). Na koniec ponowny przejazd odcinka Marmaris, który rozegrany zostanie jako Power Stage (12:18). Zwycięzców poznamy właśnie po tej próbie.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także Delphi Technologies oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelna, www.fb.com/KajetanKajetanowicz, www.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.
Rajd Turcji 2018, nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 13 (TOP 10):
1. Kopecký / Dresler (Skoda Fabia R5) 3:51:28,4 s.
2. Tempestini / Itu (Citroen C3 R5) +44,5 s.
3. Ingram / Whittock (Skoda Fabia R5) +1:32,3 s.
4. Kajetanowicz / Szczepaniak (Ford Fiesta R5) +3:08,3 s.
5. Heller / Olmos (Ford Fiesta R5) +6:59,1 s.
6. Cukurova / Bostanci (Skoda Fabia R5) +12:53,3 s.
7. Salvi / Magalhães (Skoda Fabia R5) +23:46,5 s.
8. Manyera / Çerkez (Ford Fiesta R5) +30:49,7 s.
9. Güral / Koçoğlu (Skoda Fabia R5) +37:19,9 s
10. Greensmith / Gelsomino (Ford Fiesta R5) +38:03,1 s.
inf.pras.