środa, 8 grudnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaRajdyRajd Węgier 2021 - Podsumowanie 1. dnia

Rajd Węgier 2021 – Podsumowanie 1. dnia

Wystrzeganie się problemów jest jak do tej pory kluczem dla dobrego wyniku w Rajdzie Węgier. W sobotę najlepiej radził sobie z tym Nikołaj Griazin.

Po pierwszym, pełnym emocji dniu na „madziarskich” drogach, Rosjanin pilotowany przez Konstantina Aleksandrowa, pewnie prowadzi w rajdzie. W ciągu całego dnia tylko na moment stracił pozycję lidera. Stało się to po 5. próbie, gdy Erik Cais z Jindriską Zakovą znaleźli się o 0,4 przed Griazinem. Jednak już na kolejnym oesie młody Czech przebił oponę i stracił ponad 2 minuty, jednocześnie spadając na koniec pierwszej „10”.

Drugie miejsce zajmują faworyci gospodarzy, Norbert Herczig oraz Ramon Ferencz. Węgrom niezbyt leżał odcinek Ujhuta – na pierwszym jego przejeździe również złapał „kapcia”, jednak stracił na tym tylko niecałe 30 sekund. Drugi przejazd już obył się bez problemów, jednak zachowawcza jazda na szutrowej części spowodowała stratę przeszło 15 sekund do zwycięzcy próby. Na pozostałych odcinkach Herczig notował czasy w czołowej „czwórce” i traci na koniec dnia 25,8 sekundy do załogi z Rosji.

fot. FIA ERC – oficjalny profil Facebook

Norwegowie szybcy i pechowi

Po sobocie 3. lokatę zajmuje Mads Ostberg. Norweg po przygodzie przy wysokiej prędkości na 3. próbie i 50-sekundowej stracie spowodowanej postojem w rowie, wygrał ostatnie dwa odcinki i zniwelował stratę do liderów do niespełna 40 sekund.

Andreas Mikkelsen również notował niezłe czasy, gdy nie musiał walczyć z autem. Dwa odcinki porannej pętli przejechał, nie mogąc korzystać z pełnej mocy silnika, a na ostatniej próbie przebił oponę, tracąc niespełna minutę. Świeżo upieczony mistrz WRC2 i murowany kandydat do mistrzostwa ERC zajmuje 7. lokatę.

Marczyk walczy, pozostali Polacy przegrywają

Po sobotnim dniu Mikołaj Marczyk z Szymonem Gospodarczykiem zajmują 5. miejsce. Wskoczyli na nie po ostatniej próbie dzięki karze Efrena Llareny za falstart oraz „kapciom” Mikkelsena i Velenczei. Załoga Orlen Teamu sama nie ustrzegła się problemów i część 4. odcinka musiała jechać tylko z przednim napędem. Z problemem na szczęście udało się uporać w strefie serwisowej.

Dariusz Poloński z Łukaszem Sitkiem, jadący Abarthem 124 RGT zajmują 2. miejsce w swojej klasie. Mimo pewnego prowadzenia przez cały dzień, na ostatniej próbie Polacy zanotowali bardzo dużą stratę przez problemy z pompą paliwa. Udało im się jednak dojechać o własnych siłach do serwisu i jutro mają duże szanse na powrót na fotel lidera.

Łukasz Lewandowski z Adrianem Sadowskim byli zmuszeni wycofać się z rajdu z powodu problemów zdrowotnych.

fot. FIA ERC – oficjalny profil Facebook

Niedzielny rozkład jazdy

Jutro zawodników czeka 7 odcinków specjalnych. Są to 2 próby przejeżdżane aż 3-krotnie, więc z każdym przejazdem na trasie będzie się pojawiać coraz to więcej błota, ale jednocześnie załogi będą ją już dobrze znać na 3. pętli. Po pierwszych przejazdach samochody przyjadą do miasta Nyíregyháza, gdzie zawodnicy przejadą prawie 6-kilometrowy superoes po jego ulicach.

Pełny harmonogram możecie znaleźć w tym wpisie, a wyniki online na oficjalnej stronie tutaj.

Pierwsza 10 po sobotnim etapie rajdu:

Poz. Nr
Kierowca / Pilot
Samochód
Poz. Czas OS
Kary
Łączny czas Strata do lidera
Strata do poprz.
1 8
LVA

1
Gryazin Nikolay / Aleksandrov K.
Volkswagen Polo Gti R5
RC2
1
00:57:04.0 00:57:04.0 00:00:00.0
00:00:00.0
2 4
HUN

2
Herczig Norbert / Ferencz Ramón
Škoda Fabia Rally2 Evo
RC2
2
00:57:29.8 00:57:29.8 00:00:25.8
00:00:25.8
3 6
NOR

5
Østberg Mads / Eriksen T.
Citroën C3 Rally2
RC2
3
00:57:43.7 00:57:43.7 00:00:39.7
00:00:13.9
4 16
HUN

4
Hadik András / Kertész K.
Ford Fiesta R5 MkII
RC2
4
00:57:46.3 00:57:46.3 00:00:42.3
00:00:02.6
5 2
POL

8
Marczyk Miko / Gospodarczyk S.
Škoda Fabia Rally2 Evo
RC2
5
00:58:11.6 00:58:11.6 00:01:07.6
00:00:25.3
6 3
ESP

7
Llarena Efrén / Fernandez Sara
Škoda Fabia Rally2 Evo
RC2
6
00:58:11.0
00:00:10.0
00:58:21.0 00:01:17.0
00:00:09.4
7 1
NOR

3
Mikkelsen A. / Edmondson E.
Škoda Fabia Rally2 Evo
RC2
7
00:58:31.7 00:58:31.7 00:01:27.7
00:00:10.7
8 15
ITA

9
Campedelli S. / Canton Tania
Škoda Fabia Rally2 Evo
RC2
8
00:58:32.5 00:58:32.5 00:01:28.5
00:00:00.8
9 18
HUN

6
Velenczei Á. / Bacigál Igor
Škoda Fabia Rally2 Evo
RC2
9
00:59:02.5 00:59:02.5 00:01:58.5
00:00:30.0
10 5
CZE

10
Cais Erik / Žáková J.
Ford Fiesta R5 MkII
RC2
10
00:59:05.0 00:59:05.0 00:02:01.0
00:00:02.5
Kacper Michalczuk
Człowiek całkowicie uzależniony od jazdy, zarówno wirtualnej, jak i realnej. Raczej tej szybszej, przynajmniej na tyle, żeby 3-krotnie kończyć sezon Tarmac Masters na podium w klasie.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Fiat Panda 1 by M-Sport – 300KM

Fiat Panda 1 generacji przygotowany przez M-SPORT. Panda posiada silnik 1.6-litre Ford EcoBoost o mocy 300 KM...

Niespodzianka Rajdu Barbórka – Michał Ratajczyk

Przejazdy załogi Michał Ratajczyk i Jędrzej Szcześniak to zaskoczenie i nie mała sensacja bardzo dobrej formy podczas...

Moto-Mikołaj Rzeszów 2021 – video

Moto Mikołaj Rzeszów 2021
Moto-Mikołaj organizowany przez Automobilklub Rzeszowski odbył się w tym roku 5 grudnia. Impreza odbyła się w formie...

Andrea Adamo kończy współpracę z Hyundai Motorsport

Andrea Adamo
Andrea Adamo ze skutkiem natychmiastowym przestaje pełnić funkcję szefa sportowego Hyundaia. Poinformował o tym oficjalnie Hyundai Motorsport....

Toyota Yaris GR Sport, czyli wersja poprawiona już w Europie

Toyota zaprezentowała nowego Yarisa GR Sport. Nowe auto wzbogaca linię modelową GR Sport w Europie, ale niestety...

NAJPOCZYTNIEJSZE