Dziś możemy ogłosić to oficjalnie – Krzysztof Czechak i Bartek Michalski zmierzą się z odcinkami specjalnymi… 62. Rajdu Barbórka! Drużyna Rally and Race Team spełni swoje motorsportowe marzenia, walcząc o widowiskowy finisz na Karowej!
Szczególna, wręcz uroczysta atmosfera, przyciągająca zarówno starych „wyjadaczy”, jak i rajdowych żółtodziobów. Tłumy kibiców stojące przy trasie niezależnie od aury pogodowej. Cała, biało-czerwona śmietanka jazdy na opis – weterani, młode talenty, świeżo upieczeni mistrzowie, zaproszeni goście. A po środku my, debiutanci spełniający sportowe marzenia!
Redakcyjna drużyna Rally and Race melduje gotowość do startu w 62. Rajdzie Barbórka. Krzysztof Czechak i Bartek Michalski nakleją na Subaru #58, stając w szranki w klasie Y1, zarezerwowanej dla motorsportowych youngtimerów. Nasz cel na stołeczną przygodę jest prosty – zakończyć rok z przytupem, finiszując… widowiskowymi poślizgami na Karowej!
Krzysztof Czechak:
„Zacznę od tego, że ostatnie dwa miesiące były… najgorszym, najtrudniejszym okresem w mojej rajdowej przygodzie… Nasz sezon zakończył się tak naprawdę we wrześniu – awarią silnika na Turbojulita Rally. Inaczej wyobrażałem sobie ten rok, kampania 2024 była klapą, sporym rozczarowaniem. Na szczęście po czasie okazało się, że usterka nie była poważna, jednostka ocalała. Wtedy zdecydowaliśmy, iż najlepszą okazją do odwrócenia tej smutnej monety będzie start w Rajdzie Barbórka. Debiut, który… pozwoli spełnić nasze marzenia!
Zobacz też: Krzysztof Czechak: „Jestem dumny z tego, że Jarocin zakochał się w rajdach”
Przez ostatnie kilka tygodni zostaliśmy z „otwartym” silnikiem, czekając na regulaminy. A teraz, kiedy wiemy już wszystko, możemy to ogłosić… Rally and Race Team pojawi się na odcinkach Barbórki – wysłaliśmy już zgłoszenie, na początku grudnia widzimy się w stolicy! Mniej więcej w połowie listopada wybraliśmy się na pierwsze testy – chcieliśmy naprawdę mocno się rozgrzać i perfekcyjnie przygotować się do tej imprezy. Oczywiście, zarówno ja jak i Bartek jesteśmy nowicjuszami, zaś ulicę Karową oglądaliśmy do tej pory wyłącznie z perspektywy kibica. I choć mamy dużo mniejsze szanse ze „stałymi bywalcami”, będziemy walczyć do końca i nie złożymy broni. Zrobimy wszystko, by zapisać się w pamięci kibiców.
Co dalej? Po Barbórce powinniśmy przedstawić wstępny plan na kolejny sezon. Na koniec, wielkie podziękowania dla naszych partnerów i całego serwisu. Jestem dziś przekonany, że zawitamy do Warszawy w bojowych nastrojach, gotowi zarówno pod względem formy, jak i sprzętu. Dziękuję także naszym rodzinom, bez Was ten projekt nie mógłby funkcjonować!”.
Bartek Michalski:
„Kiedy kilkanaście lat temu po raz pierwszy podziwiałem rywalizację moich idoli w Rajdzie Barbórki Warszawskiej pomyślałem, że cudownie byłoby w przyszłości wziąć udział w tych zawodach. Ten cel przyświecał mi podczas moich startów w imprezach amatorskich oraz w rundach okręgowych. Po dziesięciu latach, marzenie o Rajdzie Barbórka staje się faktem…
Za sprawą Krzysztofa, za co z tego miejsca mu dziękuję, już niebawem wpiszę do swojego sportowego CV upragniony występ w stolicy… Po słabszej kampanii potrzebujemy dobrej energii oraz zastrzyku pozytywnych emocji do dalszego działania. Dlatego postaramy się pojechać szybko, dobrze się bawić i dać sporo frajdy naszym kibicom. Trzymajcie za nas kciuki, aby wisienką na torcie tego debiutu był… taniec z Panią Karową. Do zobaczenia!”.
Rally and Race Team powalczy o Karową!
Cytując słowa Krzysztofa, sezon 2024 nie poszedł po myśli naszej redakcyjnej drużyny… Rally and Race wystartowało w czterech rundach Mistrzostw Dolnego Śląska, przecinając linię mety tylko dwóch imprez (TEC2000 Rally Sobótka – piąta lokata w klasie, Ecumaster Rally – szóste miejsce w PRO1). Z Tech-Mol Rally oraz Turbojulita Rally wyeliminowały nas awarie kapryśnej jednostki napędowej… Czechak i Michalski wzięli też udział w domowym 2. Rajdzie Jarocińskim, gdzie rozgrzewali publikę widowiskowymi przejazdami pokazowymi.
Przeczytaj również: Marcin Majcher: „To była walka na miarę Millers Oils HRSMP!”
Podsumowując, w premierowej kampanii Tarmac Masters uplasowaliśmy się na odległym, dziesiątym miejscu w kategorii PRO1, Krzysztof i Bartek zdobyli trzydzieści trzy „oczka”. Wymarzony debiut w Rajdzie Barbórki będzie więc idealną okazją do tego, by ostatecznie zapomnieć o ponurym sezonie 2024, i wejść w 2025 z… szerokim uśmiechem na ustach!
PS: nie możecie pojawić się w Warszawie? Dołączcie do nas, kibicując z poziomu własnej kanapy! Oba przejazdy na Torze Słomczyn transmitowane będą przez drużynę Wena Live. Studio przy Autodromie Bemowo oraz wieczorne Kryterium Asów zobaczycie naturalnie na antenie Motowizji. O relację z rywalizacji na Karowej zadba również redakcja Kanału Zero.
Jeśli chcecie towarzyszyć nam w tej podróży, zaobserwujcie profil Rally and Race Team w mediach społecznościowych. Znajdziecie tam wszystkie relacje z naszych startów, filmy z przejazdów i onboardy, a także pełne, rajdowe „zaplecze”. Pokazujemy świat motorsportu od podszewki, opisując zarówno blaski, jak i cienie tej dyscypliny. Zapraszamy również do kibicowania nam bezpośrednio na rajdach – nasz serwis zawsze stoi przed Wami otworem!
Za obsługę redakcyjnej maszyny odpowiadają Jan Kornecki z Kornecki Auto Sport i Romek Krętuś z RS Technology Rally Team. Starty Rally and Race Team wspierają Rally and Race, Rallypl, Gmina Jarocin, Ecumaster, Millers Oils, Block Motorsport oraz Gazeta Jarocińska.
Wszystkie informacje o tegorocznej edycji Rajdu Barbórka znajdziecie na stronie imprezy. Po więcej emocji z rodzimych oesów i torów wyścigowych zapraszamy na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!