Rally Islas Canarias: dotkliwa kara dla Marczyka

Marczyk
fot. Miko Marczyk - oficjalny profil Facebook

Zespół sędziowski 48. edycji Rally Islas Canarias nałożył dotkliwą, dwuminutową karę na Miko Marczyka i Szymona Gospodarczyka. Ekipa Orlen Teamu wykorzystała jedną, niezarejestrowaną oponę. 

Po otrzymaniu zgłoszenia od delegata technicznego FIA, zespół sędziowski 48. Rally Islas Canarias wezwał przedstawicieli polskiego zespołu na poranne przesłuchanie. Zauważono bowiem, iż Marczyk i Gospodarczyk wykorzystali jedną, niezarejestrowaną oponę (drużyny zobligowane są do zgłoszenia włodarzom pełnej listy opon przed startem rywalizacji). Fakt ten (spowodowany zwykłą pomyłką) potwierdził inżynier polskiego zespołu, Marcis Kenars.

Za naruszenie artykułu 13.3 FIA Rally Regional Sporting Regulations V1A zespół sędziowski nałożył bardzo dotkliwą, aż dwuminutową karę, dodaną do ogólnego czasu polskiego duetu. Stanowisko zespołu sędziowskiego znajdziecie na stronie internetowej Rally Islas Canarias.

Zobacz też: Igor Widłak powraca do rywalizacji w Mistrzostwach Europy

Po dziesięciu odcinkach specjalnych klasyfikację generalną Rally Islas Canarias otwierają Yoann Bonato i Benjamin Boulloud. Duet Citroena C3 Rally2 ma blisko siedmiosekundową przewagę nad Franceschim i Malfoyem. Wirtualne podium uzupełniają Paddon i Kennard. Marczyk i Gospodarczyk spadli na dwudziestą czwartą lokatę, Widłak i Dymurski walczą o odzyskanie prowadzenia w ERC3. Załoga PGS Rally Team traci dziesięć sekund do Kazaza.

Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.

Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 43. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!

Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.