Kanaryjskie, przyczepne asfalty zdominowały załogi z Francji. Na półmetku 48. Rally Islas Canarias Bonato i Boulloud mają raptem trzy dziesiąte sekundy przewagi nad Franceschim oraz Malfoyem. Marczyk i Gospodarczyk zachowują kontakt z czołową piątką, zaś Widłak i Dymurski walczą o odzyskanie pałeczki liderów w ERC3.
Popołudniowa pętla rozpoczęła się od dramatu liderów, Alejandro Cachona i Borja Rozady. Załoga GR Yarisa Rally2 złapała kosztownego „kapcia” na jednym z cięć, przecinając metę lotną z roztrzaskanym frontem… Na problemach gospodarzy skorzystali Bonato i Boulloud, którzy objęli prowadzenie. Na próbach „Tejeda” i „Artenara – Galdar” rozegrała się zacięta, francuska „wojna domowa”. Ostatecznie wspomniany Bonato zakończył piątkowe ściganie z iluzoryczną przewagę nad Franceschim – zawodników z kraju wina i sera dzielą raptem trzy dziesiąte sekundy. Wirtualne „pudło” dopełniają czempioni ERC 2023 – Paddon i Kennard.
Zobacz też: Igor Widłak powraca do rywalizacji w Mistrzostwach Europy
Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zanotowali ósmy (OS5, OS7) i siedemnasty wynik (OS6). Na koniec dnia załoga Orlen Teamu piastuje ósmą lokatę, tracąc niecałe pół minuty do Yoanna Bonato. Polacy zachowują kontakt ze ścisłą czołówką, co zapowiada niezwykle emocjonujący, sobotni finał. Po kilku godzinach oczekiwania sędziowie „odświeżyli” tabelę ERC3. Po siedmiu odcinkach specjalnych Igor Widłak i Daniel Dymurski tracą pół minuty do Kerema Kazaza pilotowanego przez Hugo Magalhaes’a. Na Wyspach Kanaryjskich pojawiły się niestety tylko dwa duety dysponujące czteronapędową Fiestą Rally3 w specyfikacji evo.
Stawka kanaryjskiej rundy Mistrzostw Starego Kontynentu wróci do walki jutro o poranku. W harmonogramie znajduje się jeszcze sześć odcinków, o długości prawie stu kilometrów.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 43. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!
Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.