poniedziałek, 12 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna NA TOPIE RallyN w RSMŚl – czy kultowa grupa N powróci?

RallyN w RSMŚl – czy kultowa grupa N powróci?

Organizatorzy cyklu RSMŚl przygotowali jedną znaczącą nowość w sezonie 2021, którą będzie powstanie nowej klasy RallyN. Owa kategoria ma być wzorowana na znanej kiedyś „N-ce”.

Klasa RallyN będzie dzieliła się kategorię RN1 i RN2. Do każdej z nich są przydzielone według regulaminu konkretne samochody, z których można będzie korzystać. Załogi planujące start w zupełnie nowej klasie mają czas do początku marca, aby móc zgłosić swoje konstrukcję do którejś z kategorii. Podział ma wyglądać następująco:

  • Klasa RallyN1: samochody RallyN, turbodoładowany silnik benzynowy od 1368 cm3 do 1620 cm3 lub wolnossący do 2000 cm3.
  • Klasa RallyN2 (RN2A): samochody RallyN, wolnossący silnik benzynowy do 1000 cm3.
  • Klasa RallyN2 (RN2B): samochody RallyN wolnossący silnik benzynowy od 1000 cm3 do 1300 cm3.

Przykładami samochodów, które według pierwotnego założenia PZM Katowice mają pojawić się w RallyN są: Citroen C1, Kia Picanto, Renault Clio III oraz Fiat Cinquecento/Seicento. Dla każdej z kategorii jest przeznaczony limit kosztu budowy takiego auta oraz maksymalny zakres jego modyfikacji, który w praktyce ma być zmniejszony do minimum. Główne oraz jedyne zaawansowane zmiany będzie można wprowadzać w zawieszeniu.

Przykładowo maksymalny koszt budowy samochody kategorii RN2 ma wynosić 25 000 zł co w porównaniu do startów w normalnej klasie Rajdu Okręgowego jest ceną bardzo atrakcyjną szczególnie dla młodych zawodników, do których jest kierowana ta klasa.

Mają liczyć się umiejętności, a nie sprzęt

Dzięki wąskiemu zakresowi modyfikacji załogi rywalizujące w obu kategoriach będą mogły liczyć na bardzo wyrównaną walkę. Zapisy w regulaminie pozwalają na zbudowanie takiego samochodu, który ma być także konkurencyjny w innych cyklach czy też zawodach. Taki zamysł mają właśnie organizatorzy, aby konstrukcje klasy RallyN były po prostu uniwersalne nie tylko na trasach RSMŚl, ale również Pucharu Debiutanta, który od sezonu 2020 zagościł w RSMP. To także w nim będą mogły startować załogi dysponujące autami w specyfikacji wspomnianej klasy.

W ubiegłorocznym sezonie na oesach poszczególnych rund Tarmac Masters czy też RSMP mogliśmy oglądać prototyp samochody klasy RallyN wzorowany w teorii na Peugeocie 208 R2. Praktycznie rzecz biorąc tylko karoseria zgadzała się z topową „ośką”, bo napęd oraz wszystkie układy i podzespoły były już zdecydowanie słabsze. Natomiast całość tworzyła testową konstrukcje auta kategorii RN1, w której będą mogły startować zdecydowanie szybsze rajdówki niż te w porównaniu do kategorii RN2.

Szczegółowy regulamin znajdziecie TUTAJ

Dominik Reda
Rajdy samochodowe są jego całym życiem. Interesuje go wszystko co z nimi jest związane – ciekawostki, statystyki, historia. W Rally and Race Dominik będzie Wam przybliżał wszystko co związane jest z tą dyscypliną motorsportu.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Łukasz Kabaciński wsiada do auta klasy Rally2 na dłużej

Łukasz Kabaciński i Michał Kuśnierz zdradzili swoje plany dotyczące nadchodzącego sezonu ProfiAuto RSMP. Załoga pojedzie cały sezon...

Testy ELMS rozpoczęte: Kubica najszybszy o poranku!

Na niecały tydzień przed pierwszym wyścigiem tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans w Barcelonie, stawka przystąpiła do dwudniowych...

Felieton – Extreme E: Kto wyłączył dźwięk???

Stało się – elektryki ruszyły w teren! Jeszcze kilka lat temu w najśmielszych snach bym nie pomyślała,...

Tarmac Masters: onboard Miko Marczyka z opisem dzisiejszych oesów!

Przy okazji pierwszej rundy Tarmac Masters Miko Marczyk przejechał się po trasach rajdu. Przy okazji nagrał onboard...

Baja Drawsko Pomorskie dla Hołowczyca i Kurzei

Zwycięstwem Krzysztofa Hołowczyca i Łukasza Kurzei zakończył się w sobotę rajd Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie. Zawody...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...