Szwedzi opublikowali ranking pokazujący poziom zabezpieczenia antykorozyjnego wśród różnych marek obecnie produkowanych samochodów. W czołówce najgorzej zabezpieczonych japońskie marki, w tym niestety ukochane przez fanów motorsportu Subaru.
Szwedzki magazyn Vi Bilägare przyjrzał się zabezpieczeniom antykorozyjnym zapewne nie bez przyczyny. W ich rodzimym klimacie auta są wyjątkowo mocno narażone na niekorzystny wpływ warunków atmosferycznych.
W swoim rankingu redakcja wzięła pod uwagę takie aspekty jak grubość powłoki lakierniczej, ochrona profili wewnętrznych, zawieszenia i konstrukcji nadwozia. Przyjrzano się nie tylko nowym elementom, ale również ich kondycji po teście długodystansowym.
Dzięki wysiłkom Szwedów mamy ranking marek oferujących obecnie najlepszy poziom fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego. Jeśli najlepszy, to naturalnie mamy też najgorsze rezultaty i niestety na nie musimy również zwrócić uwagę przy zakupie auta. Pozycji jest 39. Wyniki, analizujemy w kolejności od najlepszego do najgorszego. Im większa liczba przypisana danej marce, tym lepiej, niższa wartość oznacza słabszy poziom zabezpieczenia antykorozyjnego.
Wyniki
- Porsche – 5,0
- Jaguar – 4,7
- Nio – 4,5
- BMW – 4,1
- Audi – 4,0
- Mini – 4,0
- Mercedes – 3,9
- Renault – 3,7
- Volkswagen – 3,6
- Seat – 3,6
- Dacia – 3,5
- Tesla – 3,4
- Škoda – 3,4
- Lexus – 3,3
- Alfa Romeo – 3,0
- BYD – 3,0
- Cupra – 3,0
- Polestar – 3,0
- Volvo – 3,0
- Kia – 2,9
- Hyundai – 2,9
- Nissan – 2,7
- Peugeot – 2,6
- Opel – 2,6
- Jeep – 2,5
- MG – 2,5
- Citroën – 2,4
- Mazda – 2,3
- Ford – 2,2
- Toyota – 2,2
- DS – 2,0
- Fiat – 2,0
- Hongqi – 2,0
- Lynk&Co – 2,0
- Mitsubishi – 2,0
- Range Rover – 2,0
- Subaru – 2,0
- Suzuki – 2,0
- Honda – 1,8
Słaby wynik japońskich marek nie dziwi, ale mocno zaskakuje fakt, że są aż tak nisko. Tabelę zamyka Subaru, Suzuki i Honda. Wyprzedziły je nawet marki chińskie, czy do niedawna uważane za słabsze, a dziś jak widać mocno pnące się w górę brandy koreańskie. Na szczycie Porsche!