Właściciel praw komercyjnych Formuły 1 Liberty Media przedstawił wyniki finansowe za drugi kwartał tego roku. Przychody mistrzostw świata wzrosły o 20 procent względem ubiegłego roku.
Sprawozdania z przychodów finansowych Liberty Media za każdym razem potwierdzają, że zwiększanie ilości wyścigów przynosi oczekiwane efekty. W okresie od kwietnia do czerwca odbyło się osiem Grand Prix Formuły 1 – o dwa więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Po ubiegłorocznej powodzi tym razem wyścig na torze Imola przebiegł bez przeszkód, a ponadto do kalendarza powróciło Grand Prix Chin. FOM skorzystało też na lepszych dla siebie warunkach nowych umów z promotorami.
Dobrą wiadomością dla Formuły 1 jest także zwiększenie bezpośrednich przychodów od kibiców oglądających wyścigi. Liczba użytkowników platformy streamingowej F1 TV zwiększyła się bowiem o 11 procent.
Dyrektor generalny Formuły 1, Stefano Domenicali, zwrócił uwagę podczas konferencji z inwestorami także na większe emocje na torze względem poprzedniego sezonu: „Pod wieloma względami nigdy nie mieliśmy bardziej konkurencyjnych wyścigów. Spodziewam się, że pozostała część sezonu 2024 dostarczy naszym fanom jeszcze więcej emocji. W miarę jak patrzymy w przyszłość, coraz bardziej zacięta rywalizacja daje bardzo ekscytujące perspektywy na 2025 rok. Niesamowita konkurencja na torze prowadzi do jeszcze większego zaangażowania naszych fanów, a nasza zróżnicowana baza kibiców nadal rośnie”.
Pomimo rosnącej popularności i zwiększonej liczby wyścigów, Domenicali zaznaczył, że nie ma obecnie planów na dalsze zwiększanie liczby Grand Prix w roku: „Naszym obowiązkiem jest zapewnienie odpowiedniej strategicznej równowagi dla długoterminowej przyszłości sportu”.
Podczas pierwszych 14 wyścigów sezonu 2024 przez bramki torów wyścigowych przeszło ponad 3,7 miliona kibiców. Najwięcej biletów, bo 480 tysięcy, zeskanowano podczas weekendu na torze Silverstone.
Domenicali zdradził inwestorom, że wkrótce uda się na spotkanie w sprawie organizacji wyścigu w Rwandzie. Nie wszystkie wiadomości są jednak dobre dla Liberty Media. Departament Sprawiedliwości USA rozpoczął oficjalne dochodzenie antymonopolowe w związku z odmową dołączenia do stawki przez Andretti Global.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.