sobota, 27 lutego, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Relacja z drugiej rundy RMW na torze Niskie Łąki

Relacja z drugiej rundy RMW na torze Niskie Łąki

Zgodnie z oczekiwaniami druga runda Rajdowych Mistrzostw Wrocławia utrzymała wysoko postawioną poprzeczkę, przez rundę otwierającą sezon. Na torze Niskie Łąki pojawiło się wiele mocnych, szybkich i czasami egzotycznych samochodów, dopisali również fani motorsportowej rywalizacji, którzy ze sporym zainteresowaniem śledzili zmagania kierowców. Popisali się również organizatorzy, którzy zadbali nawet o to, aby w przerwie publiczność nie nudziła się. Podczas pauzy między przejazdami,  zawody uzupełniły: popis stuntera oraz przejazd nowo zbudowanej licencjonowanej rajdówki.

736261_684450328287520_8208584522651111036_o

Na rajdowej scenie można było dostrzec dobrze znane wszystkim samochody, które wielokrotnie wcześniej pojawiały się na torze, jak również dostrzec można było całkiem nowe twarze, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem motorowym. Widowisko trwało w najlepsze za sprawą różnorodnych maszyn. Oprócz samochodów standardowo pojawiających się na tego typu próbach takich jak Hondy, cieniasy czy BMW swoją obecnością zaskoczyły takie pojazdy jak VW Passat czy Ford Mustang, którego kierowca całkiem nieźle radził sobie na wąskim i krętym torze. Chyba jankesi nie przewidzieli takiego użytkowania dla swojego krążownika. Na Niskich Łąkach nie zabrakło aut, które na torze czują się jak ryba w wodzie jak np.: Astra GSi, Impreza czy Megane Sport. Z drugiej strony, swoich umiejętności próbowali kierowcy, których samochody nie są przystosowane do szybkiej jazdy po torze, ale i tak bez problemów dawały radę.

10257252_684450208287532_6694790520225341297_o

Wyniki są następujące:

W klasie open podium zdobyli:

1. Jachna Krzysztof / Wojtek Gonera – Subaru Impreza

2. Szczytyński Przemysław – Renault Megane

3. Śliwa Tomek – Subaru Impreza

W klasie RWD, jadąc prosto bokiem, podium zdobyli:

1. Łasisz Piotr / Rafał Łasisz – BMW 3 Compact

2. Łasisz Marcin / Rafał Łasisz – BMW E36

3. Lisik Mariusz – Ford Mustang

W klasie piątej (pow. 2000 cm3 poj.):

1. Jachna Krzysztof – Subaru Impreza

2. Jarosiński Tomasz – Mini Cooper

3. Kubacki Seweryn – Skoda Fabia

W klasie czwartej (pow. 1601 cm3 do 2000 cm3):

1. Pietkiewicz Tomasz – Ford Fiesta

2. Wiesner Paweł / Alicja Szewczyk – Opel Astra

3. Grudzień Rafał – Subaru Impreza

W klasie trzeciej (pow. 1301cm3 do 1600 cm3)

1. Cygal Michał – Honda Civic

2. Winnicki Kamil – Renault Clio

3. Bobrowicz Karol / Konrad Ciukaj – Peugeot 106

W klasie drugiej (pow. 903 cm3 do 1300 cm3)

1. Jadowski Daniel – Fiat Cinquecento

2. Kołodziej Michał – Fiat Seicento

3. Rochewicz Daniel – Suzuki Swift

W klasie pierwszej (do 903 cm3)

Tutaj bezkonkurencyjna okazała się para Szumny Ryszard/ Miłosz Szumny (Fiat Cinquecento), ponieważ jako jedyni startowali w tej klasie.

Rangę zawodów dodatkowo podniósł fakt, że na torze Niskie Łąki pojawiła się ekipa regionalnej wrocławskiej telewizji. Krótka relacja pojawiła się nawet podczas wieczornych wiadomości sportowych. Tak więc liczne zainteresowanie zawodami jest nie tylko wśród zawodników, ale też mediów. Dla organizatorów ma to dwojakie znaczenie. Z jednej strony Rajdowe Mistrzostwa Wrocławia na torze Niskie Łąki zaczynają być coraz bardziej popularne i w przyszłości mogą zwiększyć liczbę startujących. Może nawet kiedyś władze miasta zainteresują się zawodami i zechcę wspomóc organizatorów w chęci  zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, przez to że kierowcy mogą poprawiać technikę jazdy w próbach czasowych. Niestety medal ma dwie strony, duża popularność oznacza wiele pracy dla „SPARTY” i organizacji ją wspomagających. Kierownik biura i sekcji samochodowej TMSM „SPARTY” Wrocław – Wojciech Panek – wyjaśnił dodatkowo, że frekwencja na trzeciej rundzie będzie prawdopodobnie wyraźnie niższa w porównaniu do ostatnich dwóch. Dlaczego? Po po prostu trzecia runda zbiega się z WLTA na torze Redeco.

Tekst: Piotr Rurarz
Fot. Filip Flisek

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Hannu Mikkola 24.05.1942 – 26.02.2021

Mistrz Świata w Rajdach Samochodowych z 1983 roku i trzykrotny wicemistrz Świata, zwycięzca 18 rund WRC Hannu...

WRC 2: Wyśmienite tempo Lappiego

Esapekka Lappi zaprezentował bardzo szybkie tempo podczas pierwszego etapu Arctic Rally Finland. Fin startuje za kierownicą Volkswagena...

Tanak najszybszy, problemy czołówki – ,,Shakedown” Arctic Rally Finland

Odcinek testowy Arctic Rally Finland udowodnił, że ta runda Rajdowych Mistrzostw Świata będzie bardzo wymagająca szczególnie zważając...

Subaru Impreza WRC style – 1996

Bardzo klimatyczny klip. Zrobiony ze smakiem przy akompaniamencie basowego wydechu i kolektora różnoodległościowego Subaru Imprezy. Auto to...

GR Yaris vs. Lancer na Track Day w Ułężu

Kolejne porównanie GR Yarisa w warunkach bojowych. Tym razem Felix wypróbował możliwości tego ciekawego auta w Ułężu...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...