czwartek, 2 lutego, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaWyścigiRobert Kubica kierowcą rozwojowym Audi?

Robert Kubica kierowcą rozwojowym Audi?

Robert Kubica zostanie w Formule 1 na kolejne lata? Według najświeższych plotek Polak miałby jeszcze w tym roku zostać kierowcą rozwojowym Audi, pomagając Niemcom w procesie budowy oraz rozwoju jednostek napędowych na sezon 2026.

Robert Kubica i sponsorujący go Orlen nie odsłonili jeszcze wszystkich kart na rok 2023. Wydaje się, że Polak pozostanie w F1, kolejny raz siadając na ławce rezerwowych stajni Alfa Romeo. Nie wiadomo jednak, czy polski koncern zachowa rolę sponsora tytularnego. Od kilkunastu godzin w kontekście dalszego angażu Polaka przewija się ciekawa plotka o rychłym podpisaniu umowy z Audi. Świat królowej motorsportu przyzwyczaił nas już do tego, że większość spekulacji szybko zmienia się w… oficjalne, medialne komunikaty. Ta brzmi jednak wyjątkowo logicznie, a emocje podsyca wypowiedź szefa niemieckiej ekipy.

Według najnowszych doniesień, Robert Kubica miałby jeszcze w tym sezonie związać się długoterminowym kontraktem z Audi, które oficjalnie wejdzie do Formuły 1 za trzy lata. Krakowianin miałby przejąć rolę kierowcy rozwojowego, pomagając Niemcom w rozwoju technologii i testach jednostki napędowej. Polak miałby wykorzystać swoje wieloletnie doświadczenie również w symulatorze, co pozwoliłoby Audi zebrać wiele cennych danych.

Kandydat idealny?

Za kandydaturą Polaka stoją naprawdę mocne argumenty. Przede wszystkim, Kubica ma ogromne doświadczenie, zaś w swojej karierze w F1 ścigał się konstrukcjami z silnikami Ferrari, BMW, Mercedesa, czy Renault. Po drugie, Robert jest teraz związany z drużyną z Hinwil, którą Audi będzie sukcesywnie wchłaniać. Używając pewnego skrótu myślowego, Audi podpisałoby umowę ze „swoim” człowiekiem… Po trzecie, dyrektorem generalnym Saubera, został Andreas Seidl. Niemiec w przeszłości był inżynierem Roberta w czasach jego współpracy z BMW. Spekulacje podgrzewa też Adam Baker, szef projektu Audi F1:

Zobacz też: Szampan na podium. Ile płacą za to włodarze Formuły 1?

„Jedno co mogę zdradzić, to fakt wprowadzenia na pokład firmy kierowcy rozwojowego. Dojdzie do tego w trzecim kwartale 2023 roku. Będzie on dla nas niezwykle ważny w kontekście rozwoju jednostki napędowej w symulatorze w Neuburgu. Szukamy ekspertów, kogoś z doświadczeniem w F1. Po raz pierwszy od roku 2009 silnik Formuły 1 zostanie opracowany w Niemczech, dlatego musimy szukać wyspecjalizowanego personelu”.

Carlo Abarth
31 marca 1949 roku założyłem przedsiębiorstwo motoryzacyjne sygnowane własnym nazwiskiem. Stworzyłem dziesiątki świetnych, pełnych duszy samochodów... A dzisiaj piszę dla Rally and Race. Nie tylko o maszynach z emblematem skorpiona na masce.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Załoga Postawka/Postawka w czołówce Monte-Carlo Historique

Postawka
Jubileuszowy, 25. Rallye Monte-Carlo Historique już za nami. Tegoroczna edycja okazała się wielki sukcesem dla biało-czerwonych. Na...

Prema ogłasza skład LMP2. Rosjanin zamiast Kubicy

Prema ogłasza skład w LMP2
Prema startuje kolejny sezon w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA. W barwach włoskiego sezonu, w którym w ubiegłym...

McRae wystartuje w ERC. Trzecie pokolenie rajdowego klanu

McRae
McRae to nazwisko, którego nie trzeba specjalnie przedstawiać w świecie rajdów. W tym sezonie w Rajdowych Mistrzostwach...

Kalendarz Tarmac Masters 2023

Tarmac
Przed nami ósmy sezon sportowej rywalizacji w ramach cyklu Tarmac Masters. Tegoroczna batalia zyska jednak nowy, istotny...

Partnerstwo z marką Stake gwoździem do trumny Alfa Romeo?

Stake
F1 to ogromny biznes, zaś kwestie sponsoringu czy partnerstwa medialnego to motor napędowy tego sportu. Nic więc...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here