poniedziałek, 12 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności Robert Kubica w Europejskiej Serii Le Mans

Robert Kubica w Europejskiej Serii Le Mans

Po niedoszłym debiucie wyścigowym za kierownicą prototypu LMP2 podczas wyścigu 24h Daytona, Robert Kubica będzie kontynuować swoją przygodę w zmaganiach długodystansowych. Polak dołączy do zespołu W Racing Team w Europejskiej Serii Le Mans.

„Bardzo się cieszę, że dołączę do WRT w tym nowym rozdziale w mojej karierze oraz zespołu” – powiedział Kubica. „Wspólnie odkryjemy wiele rzeczy, w serii z bardzo mocną i konkurencyjną stawką, pełną utalentowanych uczestników. To będzie mój pierwszy pełny sezon w wyścigach długodystansowych. Kilka dni temu w Daytonie dowiedziałem się, jak to jest dzielić samochód z kolegami i nie mogę doczekać się współpracy z zespołem zarówno w fabryce jak i na torze. Cały projekt bardzo mnie motywuje i chciałbym podziękować ciepło Vincentowi [Voose’owi – szefowi WRT], który mocno naciskał na to, by wcielić to w rzeczywistość”.

WRT to nowy zespół, jeśli chodzi o wyścigi prototypów – belgijska ekipa ma za sobą tylko jeden start w rundzie ELMS w 2016 roku. Jest to jednak bardzo utytułowany skład, jeśli chodzi o wyścigi długodystansowe z udziałem samochodów GT – wśród ich sukcesów należy wymienić przede wszystkim dwa zwycięstwa w 24h Spa-Francorchamps, jedno w 24h Nürburgring czy wygraną w Pucharze Świata GT.

W ELMS zespół wystawi jeden prototyp Oreca 07 w czołowej klasie LMP2, a nazwiska pozostałych kierowców mają zostać przedstawione w przeciągu kilku tygodni. Obecność Kubicy nie będzie jedynym polskim akcentem w tegorocznej stawce – pojawią się w niej bowiem aż trzy opatrzone polską flagą prototypy LMP3. Dwa pojazdy wystawi dobrze znany kibicom zespół Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim w składzie, a kolejny należy do mającego przed sobą swój pierwszy pełny sezon w ELMS Team Virage.

Tomasz Kubiakhttp://swiatwyscigow.pl
Redaktor naczelny ŚwiatWyścigów.pl, związany z RALLY and RACE od 2014 roku. Wyścigi to moja pasja.
Poprzedni artykułZimowe testy R5 / PROTO/RWD/FWD
Następny artykułPamiętamy o Mistrzu!

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Łukasz Kabaciński wsiada do auta klasy Rally2 na dłużej

Łukasz Kabaciński i Michał Kuśnierz zdradzili swoje plany dotyczące nadchodzącego sezonu ProfiAuto RSMP. Załoga pojedzie w nich...

Testy ELMS rozpoczęte: Kubica najszybszy o poranku!

Na niecały tydzień przed pierwszym wyścigiem tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans w Barcelonie, stawka przystąpiła do dwudniowych...

Felieton – Extreme E: Kto wyłączył dźwięk???

Stało się – elektryki ruszyły w teren! Jeszcze kilka lat temu w najśmielszych snach bym nie pomyślała,...

Tarmac Masters: onboard Miko Marczyka z opisem dzisiejszych oesów!

Przy okazji pierwszej rundy Tarmac Masters Miko Marczyk przejechał się po trasach rajdu. Przy okazji nagrał onboard...

Baja Drawsko Pomorskie dla Hołowczyca i Kurzei

Zwycięstwem Krzysztofa Hołowczyca i Łukasza Kurzei zakończył się w sobotę rajd Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie. Zawody...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...

„Felix” wystartuje w Tarmacu

Paweł „Felix” Danilczuk, który od dłuższego czasu przygotowuje się do powrotu na odcinki specjalne, opowiedział nam krótko o planach na sezon 2021. Znany wszystkim Felix...

Jak Kalle Rovanperä stracił podium w Monte Carlo

Po naprawdę świetnej jeździe Rovanperä ostatniego dnia Rajdu Monte Carlo 2021 zajmował 3. miejsce. Niestety, młody Fin popełnił błąd, który kosztował go podium. https://www.youtube.com/watch?v=5IqxI_zRx2A&ab_channel=RallyeRacing63

Stajnia Retrotechnology poszerza flotę o dwa Fiaty

Rybnicka stajnia od pewnego czasu buduje dział retro, w którym znalazły się już takie auta jak: Autobianchi A112 Abarth, Fiat 500 czy 126 p....