czwartek, 8 grudnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościRok Cup Superfinal tym razem nie dla Polaków 

Rok Cup Superfinal tym razem nie dla Polaków 

We Włoszech zakończył się jubileuszowy 20. finał światowy serii Rok Cup. Na torze South Garda Karting wystartowało 373 zawodników w tym 50 polskich kierowców, którzy ścigali się w pięciu kategoriach. Polacy czterokrotnie stawali na podium, dwa razy w wielkim finale, ale żadnemu z nich nie udało się wygrać imprezy.

Jakub Rajski zajął drugą pozycję w kategorii senior, a Karol Czepiel był piąty w Shifter Roku. To polskie zdobycze w wyścigach głównych jubileuszowego Rok Cup Superfinal. Polacy byli drugą najliczniejszą nacją tego wydarzenia, co nie dziwi, bo już od wielu lat polska seria „dostarcza” na finał światowy największą liczbę zagranicznych zawodników.

W sobotnich finałach mieliśmy niezwykle liczną reprezentację. Polacy pojechali w pięciu z nich. W kategorii Super Rok nie mieliśmy reprezentantów. Polscy kierowcy stanowili najliczniejszą grupę w finale kategorii Mini Rok. Wystartowało w nim aż 11 naszych, a najwyższa pozycję zajął Bruno Gryc, który był ósmy. Warto wspomnieć, że w czasówce otwierającej rywalizację pole position zdobył Kacper Rajpold, a na drugiej i trzeciej pozycji sklasyfikowano Miłosza Smuka i Bruno Gryca.

Wśród juniorów również mieliśmy liczną reprezentację. Dziewięciu Polaków i znów tylko ósme miejsce Iwo Beszterdy, który zajął najwyższą pozycję wśród Polaków, a najwyższym współczynnikiem wyprzedzeń wśród wszystkich kierowców wyścigu finałowego popisał się Franciszek Hałatnik (na zdjęciu powyżej), który na mecie był 16.
Po jednym z wyścigów juniorów silnik Franciszka Czapli (P18) z teamu AMO Racing został opieczętowany i wysłany do fabryki Vortex w celu weryfikacji zgodności, a wyniki uznane za nieoficjalne. Ewentualna decyzja nie wpłynie jednak na wynik końcowy podium, dlatego trofea i nagrody zostały rozdane podczas dekoracji.

W kategorii seniorskiej Polak stanął na podium. Jakubowi Rajskiemu nie udało się podtrzymać udanej passy polskich kierowców i po raz trzeci z rzędu zwyciężyć w Senior Roku. W dwóch ostatnich latach w tej kategorii wygrywali Aleksander Bardas i Karol Czepiel. Kuba Rajski zajął drugą pozycję, a tuż poza „rozszerzonym” podium uplasował się Bartosz Grzywacz, który był szósty. W finale seniorów wystartowało pięcioro polskich kierowców. Za to wszyscy polscy „eksperci” zameldowali się w finale kategorii Expert/Plus Rok. Najszybszy okazał się Adrian Marcinkiewicz, który był 11.
Z kolei dwójka Polaków wystartowała w kategorii Shifter i obaj wystąpili w finale. Karol Czepiel zajął piąte miejsce.

Wielu polskich kierowców wystartowało w finałach B imprezy, a dwóch z nich wygrało te wyścigi. Wiktor Stalmach tryumfował w Mini Rok Vortex Trophy, a Norbert Plaszewski był drugi, za to Adrian Łabuda wygrał seniorskie OMP Trophy.

Zwycięzcami finału światowego zostali Vivek Kanthan (USA, Mini) Filippo Parmeggiani (ITA, Junior), David Locatelli (ITA, Senior), William Go (PHI, Super Rok), Renato Jader-David (USA, Expert/Plus), Nicola Rossini (ITA, Shifter).

Pozycje reprezentantów polskiej serii w wyścigach finałowych:

Finał Mini Rok
P8 – Bruno Gryc
P14 – Kacper Rajpold
P17 – Wojciech Woda
P20 – Franciszek Bal
P23 – Kacper Bonder
P24 – Miłosz Smuk
P27 – Tomasz Cichoracki
P29 – Marek Łagan
P30 – Natan Rybczyński
P33 – Mikołaj Gawlikowski
P36 – Ksawery Rafalik

Finał Junior Rok
P8 – Iwo Beszterda
P10 – Borys Łyżeń
P16 – Franciszek Hałatnik
P17 – Aleksander Jeleń
P18 – Franciszek Czapla
P19 – Oliwier Kobiela
P25 – Morgan Knudsen
P27 – Franciszek Lassota
P28 – Maksymilian Rafalik
P33 – Mikołaj Kania (DNF)

Finał Senior Rok
P2 – Jakub Rajski
P6 – Bartosz Grzywacz
P19 – Piotr Czaja
P28 – Adam Piszczako
P30 – Michalina Sabaj (DNF)

Finał Expert Rok
P11 – Adrian Marcinkiewicz
P12 – Daniel Zając
P30 – Janusz Gładysz

Finał Shifter Rok
P5 – Karol Czepiel
P17 – Sebastian Janczewski

Finał B Mini Rok Vortex
P1 – Wiktor Stalmach
P2 – Norbert Plaszewski
P19 – Adam Bryła
P33 – Amelia Wyszomirska

Finał B Junior Rok o puchar LeVanto
P7 – Colin Ważny
P11 – Antoni Kosiba
P25 – Marcel Matyjewicz
P27 – Adrian Potępa (DNF)
P30 – Łukasz Grabowski (DNF)
P33 – Mateusz Piszczako (DNF)

Finał B Senior Rok o puchar OMP
P1 – Adrian Łabuda
P7 – Yicheng Qu
P10 – Michał Bartoszuk
P12 – Dawid Marcinowski

Paweł Surynowiczhttp://polskikarting.pl
Autor jest dziennikarzem Polskiego Kartingu. Od lat związany ze sportem kartingowym. Komentator, reporter, felietonista.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Sprinty w F1 2023 – oficjalna lista potwierdzona

Sprinty w F1 2023 odbędą się sześć razy
Sprinty w F1 odbędą się w sezonie 2023 dwa razy częściej. Włodarze Formuły 1 potwierdzili oficjalną listę...

Zandvoort zostaje w kalendarzu F1. Grand Prix Holandii do 2025 roku

Zandvoort pozostaje w F1 do 2025 roku
Zandvoort nadal będzie gospodarzem Grand Prix Holandii. Władze F1 potwierdziły, że holenderski tor zostanie w kalendarzu przez...

Sebastian Vettel wróci do F1? Co będzie robił?

Sebastian Vettel
Sebastian Vettel dopiero kilka tygodni temu pożegnał się z F1 w roli kierowcy. Tymczasem w kuluarach pojawia...

Tor Poznań ugości… wyścigi ciężarówek FIA ETRC

FIA ETRC
To już oficjalna wiadomość. Na Tor Poznań zawitają... wyścigi ciężarówek! Obiekt w wielkopolsce zostanie gospodarzem czwartej rundy...

Maserati odsłoniło Tipo Folgore – swój pierwszy, elektryczny bolid

Stało się. Maserati przeszło już na elektryczną, motorsportową stronę mocy. W Modenie pokazano światu malowanie elektrycznego bolidu...

NAJPOCZYTNIEJSZE