Na mecie Rajdu Akropolu Estończyk Romet Jurgenson zapewnił sobie mistrzowski tytuł Junior WRC. W sezonowej tabeli punkty zdobywali dwaj Polacy – Jakub Matulka oraz Hubert Laskowski.
Co ciekawe, przed finałową, podwójnie punktowaną rundą w Grecji matematyczne szanse na tytuł miało aż jedenastu kierowców. Faworytem do tegorocznej wiktorii był lider tabeli, Estończyk Romet Jurgenson. Podopieczny programu FIA Rally Star nie zawiódł oczekiwań – drugie miejsce w Rajdzie Akropolu i trzy wygrane odcinki pozwoliły mu założyć na skronie upragnioną koronę Junior WRC. Jurgenson pilotowany przez swojego krajana, Siima Oję, wyprzedził Norberta Maiora o blisko czterdzieści punktów. Podium kampanii 2024 dopełnił Turek Ali Turkkan. W czołowej piątce znaleźli się również Taylor Gill oraz Tom Rensonnet.
Mistrz Junior WRC otrzyma niezwykle cenną nagrodę – pakiet startów w czterech rundach WRC2 2025 za kierownicą Forda Fiesty Rally2 obsługiwanego przez M-Sport. Co istotne, w ramach nagrody uwzględnia się też przedrajdowe testy oraz pełne wsparcie oponiarskie.
Zobacz też: Patryk Grodzki: Progres w „ośce” daje mi niesamowitą radochę
W sezonie 2024 punktowało aż dwudziestu dwóch kierowców. Po jednym „oczku” zdobyli nasi rodacy, Kuba Matulka oraz Hubert Laskowski. Podopieczny Totalizatora Sportowego wygrał jeden odcinek specjalny w 71. Rajdzie Szwecji – duet Matulka/Dymurski okazał się najlepszy na trzeciej próbie sportowej „Norrby”, wyprzedzając Schwarza i Ettela. Hubert Laskowski i Michał Kuśnierz wykorzystali fakt, iż karty w juniorskiej tabeli Rajdu Akropolu zostały już praktycznie rozdane. Panowie zatriumfowali na ostatnim odcinku specjalnym „Eleftherohori 2”, ostatecznie zajmując dziesiąte miejsce w finałowej rundzie Junior WRC.
Więcej przepełnionych motorsportem materiałów znajdziecie naturalnie na rallyandrace.pl.
Przy okazji, zachęcamy do zakupu… najnowszego, 43. numeru magazynu Rally and Race. Znajdziecie w nim wszystkie, najciekawsze informacje ze świata motorsportu. Od rajdów, przez wyścigi torowe, górskie, F1, po cross country, drift, simracing, rallycross czy karting. W Wasze ręce oddajemy przeszło 150 stron, przesiąkniętych emocjami z czołowych aren!
Podobają Ci się nasze newsy? Zaobserwuj Rally And Race także na Google News.