wtorek, 7 grudnia, 2021
Strona głównaAktualnościRumun, Hiszpan, Anglik i Włoch wygrali WSK Final Cup. Jak poszło Polakom?

Rumun, Hiszpan, Anglik i Włoch wygrali WSK Final Cup. Jak poszło Polakom?

We włoskiej Adrii zakończyła się ostatnia tegoroczna impreza serii WSK. W Final Cup kończącym sezon wystartowało 275 zawodników. Na listach startowych były też nazwiska 16 polskich kierowców. Polacy wystartowali w trzech z czterech kategorii.

Rumun David Cristofor, Hiszpan Lucas Fluxa, Brytyjczyk Arvid Lindblad i Włoch Francesco Celenta zostali zwycięzcami Final Cup, kończącego sezon rozgrywkowy prestiżowej serii WSK pucharu. W trzech kategoriach obserwowaliśmy zmagania polskich kierowców. Siedmiu z nich znalazło się w wyścigach finałowych.

Wśród najmłodszych kierowców mieliśmy bogatą reprezentację. W kategorii Mini 60 wystartowało 126 zawodników, a wśród nich szóstka Polaków, z których tylko Juliusz Ociepa i Borys Łyżeń awansowali do wyścigu finałowego. Rywalizację wygrał Rumun Dave Cristofor z Gulstar Racing, a nasi kierowcy uplasowali się kolejno na 21. i 23. pozycji. Zarówno Ociepa jak i Łyżeń przesunęli się w trakcie dziesięciu finałowych okrążeń o kilka pozycji do przodu. Juliusz minął trzech rywali, Borys pięciu.
Pozostali polscy zawodnicy Jan Stencel, Adrian Potępa, Patryk Michalik i Antoni Ociepa zakończyli rywalizację na kwalifikacjach.

W kategorii OK Junior w finałowym wyścigu zobaczyliśmy dwóch polskich kierowców. Maciej Gładysz zakończył swój udział w finale już po kilku pierwszych zakrętach, wyrzucony poza tor przez jednego z rywali. Marcel Kasprzycki uplasował się na 16. pozycji na mecie przesuwając się o 10 miejsc. Wygrał hiszpański kierowca Kart Republic Lucas Fluxa, który z dużą przewagą minął metę.
Karol Kamiński, Filip Niewiadomski i Piotr Czaja nie zdołali zakwalifikować się do wyścigu finałowego, kończąc rywalizację na prefinale zawodów.

W seniorskiej OK zwyciężył brytyjski zawodnik Kart Republic Arvid Lindblad, który wygrał finałową batalię z jednym z faworytów i liderem po kwalifikacjach Bułgarem z hiszpańskiego DPK Nikolą Tsolovem. Karol Pasiewicz i Gustaw Wiśniewski zakończyli rywalizację wysoko, na piątej i ósmej pozycji, a Maksymilian Obst uplasował się na dwudziestym miejscu, przesuwając się o dziesięć pozycji do przodu.
Do finału nie wszedł czwarty z Polaków w tej kategorii, Adrian Łabuda, który niefortunnie nie ukończył prefinału.

fot. Sportinphoto

I wreszcie w biegowej kategorii, w której nie wystartowali polscy kierowcy zwyciężył reprezentant Włoch Francesco Celenta z Parolina, który był liderem kategorii od początku zawodów w Adrii.

Paweł Surynowiczhttp://polskikarting.pl
Autor jest dziennikarzem Polskiego Kartingu. Od lat związany ze sportem kartingowym. Komentator, reporter, felietonista.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Fiat Panda 1 by M-Sport – 300KM

Fiat Panda 1 generacji przygotowany przez M-SPORT. Panda posiada silnik 1.6-litre Ford EcoBoost o mocy 300 KM...

Niespodzianka Rajdu Barbórka – Michał Ratajczyk

Przejazdy załogi Michał Ratajczyk i Jędrzej Szcześniak to zaskoczenie i nie mała sensacja bardzo dobrej formy podczas...

Moto-Mikołaj Rzeszów 2021 – video

Moto Mikołaj Rzeszów 2021
Moto-Mikołaj organizowany przez Automobilklub Rzeszowski odbył się w tym roku 5 grudnia. Impreza odbyła się w formie...

Andrea Adamo kończy współpracę z Hyundai Motorsport

Andrea Adamo
Andrea Adamo ze skutkiem natychmiastowym przestaje pełnić funkcję szefa sportowego Hyundaia. Poinformował o tym oficjalnie Hyundai Motorsport....

Toyota Yaris GR Sport, czyli wersja poprawiona już w Europie

Toyota zaprezentowała nowego Yarisa GR Sport. Nowe auto wzbogaca linię modelową GR Sport w Europie, ale niestety...

NAJPOCZYTNIEJSZE