Rusza wąsata kampania Movember Polska 2018

287
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

W listopadzie odbędzie się 5. edycja akcji Movember w Polsce. Celem tego międzynarodowego ruchu jest zwiększanie świadomości na temat chorób nowotworowych wśród mężczyzn. W ramach kampanii w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie, Katowicach oraz Gdyni odbędą się bezpłatne badania profilaktyczne. W ramach akcji organizatorzy przeprowadzą bezpłatne badania profilaktyczne dla 2000 mężczyzn.

Jak co roku, w listopadzie mężczyźni na całym świecie zapuszczają wąsy, by sprowokować do rozmowy o raku jąder i prostaty. W ten sposób pomysłodawcy akcji chcą uświadamiać, jak ważne są regularne badania i dbanie o swój stan zdrowia. W ramach polskiej kampanii Movember od 2 listopada do 2 grudnia w sześciu miastach zorganizowane zostaną darmowe badania USG jąder, a także – po raz pierwszy – badania poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty.

Tegoroczna akcja jest trzecią edycją bezpłatnych badań dla mężczyzn w Polsce, zrealizowaną wspólnie przez Fundację Kapitan Światełko, Nationale-Nederlanden, Bayer Polska i Diagnosis S.A. Jej ambasadorami w tym roku są znani Youtuberzy Cyber Marian i Chwytak oraz kierowcy rajdowi Kamil Winnicki z teamu Wolf Motorsport oraz uznany kierowca Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski- Filip Nivette. Wspólnie promują oni kampanię Movember Polska 2018 w teledysku do nowej wersji piosenki „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana w reżyserii Mateusza Głowackiego. W teledysku Winnicki i Nivette wystąpili w roli lekarzy.

Team Wolf Motorsport już od dawna promuje profilaktykę badań męskich odmian raka w środowisku rajdowym. Na aucie Wilków widnieje naklejka, która zachęca do samobadania. W listopadzie auto przyozdobi również wąs. Prawdopodobnie będzie to pierwsza na świecie rajdówka z wąsem.

Polskie obchody ruchu Movember są unikalne na skalę światową. Jako organizatorzy wyszliśmy poza cel edukacyjny i daliśmy mężczyznom możliwość udziału w bezpłatnych badaniach profilaktycznych USG. Jest to jednak rodzaj badania adresowany przede wszystkim do mężczyzn przed czterdziestką. W związku z tym, że zgłaszało się do nas również wielu panów po czterdziestym roku życia, postanowiliśmy zacząć realizować badania również dla nich – tłumaczy Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko. – Dzięki współpracy z firmą Diagnosis S.A. w tym roku na naszych spotkaniach będzie można również przebadać się pod kątem zmian w prostacie, poprzez szybkie badanie krwi, którego wyniki dostępne są w kilka minut – dodaje.

Według raportu Nationale-Nederlanden „Miej serce do zdrowia” chociaż 79 proc. mężczyzn jest przekonanych o skuteczności ogólnych działań profilaktycznych, to tylko co czwarty uważa, że sam powinien je wykonywać. – Od lat jesteśmy zaangażowani w promowanie profilaktyki zdrowotnej poprzez działania własne oraz współpracę z partnerami społecznymi. Zachęcamy do regularnych badań profilaktycznych i prowadzenia zdrowego stylu życia – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden. – Zauważamy, że choć świadomość Polaków w tym zakresie rośnie, to jednak częściej wśród kobiet. Akcja Movember ma ośmielać mężczyzn do rozmów na temat swojego stanu zdrowia oraz regularnych badań – dodaje.

– Dzięki wsparciu ambasadorów i partnerów planujemy rozwiać wątpliwości mężczyzn, którzy obawiają się badań i regularnego sprawdzania swojego stanu zdrowia. Podczas serii bezpłatnych badań chcemy w tym roku przebadać ponad 2000 osób – zapowiada Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko.

Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn:

02 XI – Kraków, Galeria Bronowice

04 XI – Wrocław, Arkady Wrocławskie

09 XI – Poznań, hale MTP

10 XI – Poznań, hale MTP

15 XI – Warszawa, Hala Koszyki

19 XI – Bielsko-Biała, Fitness World

24 XI – Katowice, podczas Mustache Yard Sale

25 XI – Katowice, podczas Mustache Yard Sale

02 XII – Gdynia, CH Batory

Kontakt dla mediów:

Jakub Kajdaniuk

Fundacja Kapitan Światełko

506-300-176, j.kajdaniuk@kapitanswiatelko.pl

Więcej:

Oficjalny klip video kampanii:

https://www.youtube.com/watch?v=xl_ghZHPf8g

Strona główna kampanii Movember Polska 2018:

http://www.movember.org.pl

Sklep z gadżetami wspierającymi akcję Movember:

http://www.mustache.pl/movember

O akcji:

Ruch Movember Polska

W 2014 roku dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano edukacyjne spotkania w Polsce, a w 2015 roku Movember Polska był już serią spotkań i prelekcji. Oczywiście był to także sezon zapuszczania wąsów dla blisko miliona osób w całym kraju, które angażowały się w kampanię w największych miastach w Polsce oraz na portalach społecznościowych.

W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w historii Movember na świecie, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Udało się wówczas przebadać blisko 1300 mężczyzn, wykrywając 16 przypadków nowotworów jąder i niemalże 30 innych schorzeń. Dzięki zaangażowaniu Kliniki Nova ambasadorami akcji zostali siatkarze Mistrza Polski, drużyna ZAKSA Kędzierzyn-Koźle.

W 2017 roku została zrealizowana kolejna listopadowa seria badań, przeprowadzona ponownie wspólnie z Nationale-Nederlanden. Do tej pory w ramach kampanii Movember Polska przebadano ponad 3000 mężczyzn wykrywając 40 przypadków zmian nowotworowych.

Movember na świecie

Movember narodził się w 2003 roku, kiedy w Australii grupa znajomych założyła się o to, któremu uda się wyhodować największy wąs w ciągu 30 dni listopada. Okazało się wówczas, że wąs ma ogromną siłę do prowokowania dyskusji – na temat męskiego zdrowia. Od 15 lat na całym świecie mężczyźni w różnym wieku zapuszczają w listopadzie wąsy, by zachęcać innych do rozmów na ważne, lecz rzadko poruszane tematy. Najważniejszymi z nich są zawsze nowotwory jąder i prostaty, na temat których wiedza nadal pozostaje niewielka.

inf.pras.