niedziela, 1 sierpnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Wyścigi Scuderia Ferrari nie będzie rozwijać obecnego bolidu

Scuderia Ferrari nie będzie rozwijać obecnego bolidu

Szefostwo zespołu Scuderia Ferrari oficjalnie poinformowało, że proces rozwoju SF21 dobiegł końca. Poza drobnymi poprawkami, stajnia nie planuje w tym roku implementowania kolejnych ulepszeń. Włosi skupią się na budowie maszyny pod przyszłoroczne zmiany w F1.

Informacje o wstrzymaniu rozwoju maszyny Ferrari przekazał mediom dyrektor wyścigowy zespołu, Laurent Mekies. Po ekipie Haasa, stajna z Maranello „poświęca” tegoroczne zmagania, aby lepiej przygotować się do zmian przepisów w 2022 roku. Ta decyzja nie może dziwić. Choć włoski zespół znacznie poprawił swoje wyniki w porównaniu z poprzednim, koszmarnym sezonem, to wciąż jednak nie są w stanie walczyć o najwyższe cele.

fot. formula1.com

Jeśli chodzi o kwestie rozwoju samochodu, podjęliśmy już decyzję. Całkowicie skupiamy się na 2022 roku. Nie planujemy żadnych poważniejszych usprawnień czy poprawek słabych punktów bolidu. Jednak zawsze można pracować nad zrozumieniem tych słabości. Później przez ich dokładne zbadanie lub poznanie przyczyny, otwierają się drzwi do rozwiązań, które można od razu wprowadzić” – stwierdził Mekies.

Nic dziwnego, że Ferrari i Hass, który korzysta ze wsparcia włoskiego producenta, skupiają się na przyszłorocznych zmianach. O ile stajnia z czarnym koniem w godle porzuca proces rozwoju po sześciu rundach, o tyle Haas zmienił tylko… barwy zeszłorocznej maszyny i od początku roku próbuje już dostosować się do nowych przepisów.

fot. formula1.com

Scuderia Ferrari – pole position do zmian

Zatwierdzone przez FIA przepisy rozpoczną nową erę w świecie królowej motorsportu. W dużym skrócie, odmienione bolidy będą cięższe, bezpieczniejsze i… wolniejsze od obecnych. Rozmiar kół zwiększy się do 18”, sukcesywnie maleć będzie rola koców grzewczych, uproszczony zostanie cały układ zawieszenia. System DRS będzie dostępny tylko na torach, na których wyprzedzanie jest problematyczne. Pozostaną 1.6 litrowe, turbodoładowane jednostki, ale rozwój tych konstrukcji zostanie zamrożony na 3 lata, rozwój układu skrzyni biegów na 5 lat. Zmieni się również format weekendu, zespoły będą zmuszone do sprawdzania młodych zawodników. Co najważniejsze, wprowadzono limity budżetowe (ok. 145 milionów) i usystematyzowano sposób handlu podzespołami.

Trzy wyścigowe weekendy przed nami!

Jeżeli nie mieliście okazji aby poznać bliżej obecny bolid z Maranello – SF21, zachęcamy do sprawdzenia poniższego materiału wideo. Nie przegapcie też gorącego tematu problemów z oponami Pirelli, który rozgrzewa i dzieli zarówno fanów jak i zawodników w stawce. Tych, którzy już nie mogą doczekać się niedzielnego startu na torze Paul Ricard, który rozpocznie trzytygodniowy maraton F1, zachęcamy do lektury naszego obszernego podsumowania Grand Prix Azerbejdżanu.

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka, ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby spełnić marzenia i przenieść umiejętności z symulatora do prawdziwego auta.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Maciej Manejkowski o nowym torze Rallycross Poznań

Rozpoczynamy serię materiałów od zawodników, aby zebrać opinię od kierowców z różnych klas na temat nowego toru...

Elektryczna Fabia wykluczona z rajdów!

Choć historia elektrycznej Fabii na rajdowych oesach dopiero się rozpoczęła, być może jesteśmy już świadkami pierwszych perturbacji....

Kultowy Drift Masters w Rydze wystartował!

It’s Riga Baby! Podobno są osoby na świecie, które traktują to powiedzenie jako jedno z najbardziej podniecających...

Renault 5 Turbo 3 – ikona w nowych szatach

Legende Automobiles to mariaż trzech francuskich pasjonatów motoryzacji i amerykańskiego klimatu Los Angeles. Efektem tego połączenia jest...

Ostatnie poprawki w Poznaniu przed MPRC

Dzisiaj w piątek odbyły się ostatnie treningi przed zawodami na nowym torze Rallycross Poznań. Mimo, że obiekt...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Mariusz Pelikański wraca za kierownicę – pojedzie w Wałbrzychu autem wybranym przez… kibiców

Mariusz Pelikański, mistrz Peugeot Cup z sezonu 2003 wystartuję podczas jednej z amatorskich imprez organizowanych przez grupę Walim Rajdowy. Znanego „Pelikana” zobaczymy na Wałbrzyskim...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...