Sękowski wygrywa trzecią rundę Tarmac Masters

fot. Roman Podfigorny & Podfigor Foto-Team

Trzecia runda tegorocznej kampanii Tarmac Masters, 4. Ecumaster Rally, jest już historią. Rywalizacja na dolnośląskich oesach wytyczonych wokół Gryfowa Śląskiego padła łupem Artura Sękowskiego i Pawła Pochronia. Wśród kierowców amatorów w SKJS najszybsza była załoga Zieliński/Chlebowski w Lancerze Evo.

Asfaltowa rywalizacja przyciągnęła na Dolny Śląsk przeszło 100 załóg, wypełniając aż po brzegi listę zgłoszeniową RO oraz SKJS. Tradycyjnie dla serii Tarmac Masters, organizatorzy przygotowali dwa, trzykrotnie pokonywane odcinki specjalne – „OS Grudza” i „OS Młyńsko”.  Obie próby oferowały bardzo szybkie partie i sekcje „szóstkowych” zakrętów, sporymi pułapkami były jednak mocne dohamowania. Poziom trudności imprezy widać na… załączonym poniżej obrazku. Nie brakowało potwornie wyglądających kraks, na szczęście żadna z nich nie miała poważniejszych skutków. Dystans, z którym musieli zmierzyć się zawodnicy wynosił około 48 kilometrów dla kierowców z licencją i blisko 25 dla amatorów.

fot. Roman Podfigorny & Podfigor Foto-Team

Powrót na szczyt tabeli

W grupie RO najszybszy okazał się stały bywalec dolnośląskich rajdów – Artur Sękowski. Właściciel kultowego już BMW M3 powraca do rywalizacji na najwyższym poziomie po fatalnym w skutkach wypadku na zeszłorocznym Turbojulita Rally. Odbudowa maszyny wymagała czasu. Sękowski zaczął więc sezon w BMW E36 328i, testując auto na szutrach Motul Gravel Cup, następnie na oesach Tech-Mol Rally (4. miejsce) i Rajdu Nyskiego (wycofanie po awarii – problem z ciśnieniem paliwa). Tym razem duet Sękowski/Pochroń nie miał sobie równych, wygrywając aż cztery próby sportowe i pokonując Artura Równiatkę o blisko czternaście sekund. Podium uzupełnili Radosław Osiak i Wojciech Kordeusz.

W gronie kierowców amatorów triumfował Mariusz Zieliński pilotowany przez Ryszarda Chlebowskiego. Załoga Mitsubishi Lancera Evo IX wyprzedziła Mariusza Żurawka (również w Mitsubushi, generacja Evo VI) o ponad dwanaście sekund. Najniższy stopień podium wywalczył Adam Tomalak w Hondzie Civic. Sebastian Butyński stracił do brązowego medalu raptem… cztery dziesiąte sekundy!

fot. Roman Podfigorny & Podfigor Foto-Team

4. Ecumaster Rally – wyniki RO

Klasa Pro:
1. M. Temple/K. Temple – Citroen DS3 R5
Klasa Pro1:
1. A. Sękowski/M. Pochroń – BMW M3 E36
2. A. Równiatka/W. Habuda – Mitsubishi Lancer Evo X
3. P. Matulka/M. Martynek – Subaru Impreza
Klasa Pro2:
1. I. Bartołd/P. Wiśniewski – BMW E30
2. M. Górny/M. Roik – Peugeot 208 R2
3. A. Antos/R. Fiołek – Peugeot 306
Klasa Pro3:
1. M. Hawro/W. Kolaczek – Honda Civic
2. P. Krysztowiak/J. Machnikowski – Skoda Fabia
3. H. Laszkiewicz/J. Janasz – Honda Civic
Klasa Pro2s:
1. M. Matysiak/K. Baćkowska – Renault Clio
2. M. Liszka/D. Liszka – Honda Civic
3. A. Filipek/M. Ołdakowski – Renault Clio
Klasa Rally4:
1. R. Osiak/W. Kordeusz – Peugeot 208 Rally4
2. D. Kostka/A. Mroszczyk – Ford Fiesta Rally4
Klasa Historic:
1. G. Dudek/G. Bieniek – Volkswagen Golf
2. Ł. Podczaszy/G. Bobrowicz – Opel Astra
Klasa C2 Cup:
1. M. Kokoszka/Ł. Szwed – Citroen C2 VTS
2. M. Skrądź/P. Skrądź – Citroen C2 VTS
3. A. Ciuksa/F. Bądkowski – Citroen C2 VTS

fot. Roman Podfigorny & Podfigor Foto-Team

4. Ecumaster Rally – wyniki SKJS

Klasa TM1:
1. M. Zieliński/R. Chlebowski – Mitsubishi Lancer Evo IX
2. M. Żurawek/D. Jurasik – Mitsubishi Lancer Evo VI
3. M. Goluch/J. Pater – Subaru Impreza
Klasa TM2:
1. A. Tomalak/S. Dwornik – Honda Civic
2. S. Butyński/Ł. Biernot – Honda Civic
3. J. Wojtas/B. Michalski – Nissan Sunny
Klasa TM3:
1. P. Olbryś/K. Kuklewski – Peugeot 106
2. W. Szydziak/M. Lentner – Honda Civic
3. P. Pastuła/M. Czekaj – Honda Civic
Klasa TM4:
1. T. Zabawczuk/J. Wilk – Fiat Seicento
2. J. Niemiec/M. Bodniak – Fiat Seicento
3. M. Zięć/D. Kuczyński – Fiat Seicento
Klasa C2 Cup:
1. Ł Papaj/K. Papaj – Citroen C2 VTS
2. K. Kuklis/M. Walkosz – Citroen C2 VTS
3. M. Wesołowski/A. Pajdak – Citroen C2 VTS

Wszystkie informacje o cyklu Tarmac Masters dostępne są na oficjalnej stronie turnieju.