Trzeci sezon serii Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe zainaugurował swoje zmagania na słynnym torze wyścigowym Hungaroring, gdzie odbyła się pierwsza runda pucharu w dniach 25-27 kwietnia 2014.
Wśród ponad 20 zgłoszonych do pucharu zawodników na starcie pojawiło się czterech kierowców zespołu GT3 Poland, który rozpoczynał pełny sezon startów i zamierzał powalczyć w serii jak i Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski o tytuły mistrzowskie.
Za kierownicę Porsche 997 GT3 Cup zasiedli – Jarosław Budzyński, Rafał Mikrut oraz najmłodszy z zawodników GT3 Poland – Marcin, który podczas całego sezonu rozkręcał się na torach centralnej Europy poprawiając swoje wyniki. Czwartym zawodnikiem okazał się Stanisław, klasyfikowany w wyścigach jako Gość, a to za sprawą nowego Porsche 991 GT3 Cup, które już od początku sezonu prowadził senior zespołu.
Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe 2014 to 7 rund i 14 wyścigów, podczas których nie brakowało emocji na torze, walki zderzak w zderzak, a także chwil zwątpienia, awarii czy tych najwspanialszych momentów triumfu w poszczególnych wyścigach i odbierania pucharów.
– To był bardzo pracowity sezon – mówi Bartosz Opioła, manager GT3 Poland. Było sporo jazdy podczas zawodów jak i na treningach. Liczę na to, że kolejny rok będzie równie tak intensywny jak mijający 2014 rok – podsumowuje Opioła. Z naszej strony sezon zamykamy jako bardzo udany. Każdy z kierowców też powinien uznać ten rok za bardzo dobry. W Porsche i WSMP pokazaliśmy, że GT3 Poland z pewnością istnieje na polskiej i europejskiej arenie motorsportu. Zdobyliśmy tytuły mistrzowskie w WSMP, więc jest się z czego cieszyć. Ja również miałem okazję podczas zawodów na Salzburgringu i w Moście przypomnieć sobie jak smakuje ostra rywalizacja w Porsche, za co muszę podziękować Marcinowi i Rafałowi. Krótko podsumowując każdego z zawodników naszego zespołu muszę powiedzieć, że Marcin zrobił straszny postęp w stosunku do początku roku. Rafał rozpoczął z przytupem, niestety opuszczeniem rundy w Moście dużo stracił. Jarek zdobył tytuł Wicemistrza Polski w klasyfikacji WSMP narodowego, a Stanisław zrobił duży krok na przód zdobywając tym samym tytuł Wicemistrza Polski w WSMP klasyfikacji międzynarodowej – kończy Opioła.
Podsumowanie sezonu 2014
Jarosław Budzyński
Początek sezonu był naprawdę dobry. Uwierzyłem w siebie, ale też samochód był niezawodny. To był czas nacisku na puchar Porsche. Do Poznania układało się po mojej myśli. Jeszcze Salzburgring przyniósł wspaniały wynik. Jednak od 4 rundy w Moście wszystko się zmieniło. Po tym sezonie stwierdzam, że nie do końca umiałem wypośrodkować moją jazdę i kończyć wyścigi, które powinienem kończyć. Muszę nad tym popracować na sezon 2015. Most pokazał, że nieszczęścia lubią chodzić parami. Straciłem dwie rundy, dwie skrzynie i to spowodowało, że nieco odpuściłem Porsche GT3 Cup. Od tego momentu najważniejszym było dla mnie ukończyć WSMP na wysokiej pozycji i zdobyć tytuł mistrzowski. Poza tym zmiana auta na 991 spowodowała, że nie mogłem punktować w klasie SILVER, ale za to poznałem nowe auto na rok 2015. Może jest czego żałować po tym sezonie, bo byłem w pierwszej trójce Porsche klasy SILVER, ale mam tytuł Wicemistrza Polski, który wywalczyłem w ostatnim wyścigu i jestem naprawdę bardzo zadowolony, z rywalizacji ze wspaniałymi zawodnikami zarówno Porsche jak i WSMP.
Rafał Mikrut
To nie był sezon na który bardzo się nastawiałem. Jednak patrząc z perspektywy zdobyłem doświadczenie, udało się dwukrotnie stanąć na najwyższym podium w klasie SILVER co dało mi dużo motywacji do dalszej walki, z której jednak wyeliminowała mnie kontuzja szyi. Dwa wyścigi odpuszczone z powodu wyjazdu i kolejne 4 po kontuzji zakończyły moją walkę. Teraz trzeba wyciągnąć wnioski. Mam nowy samochód i plany na 2015.
Marcin
Sezon 2014 to rok z którego powinienem być zadowolony. Nauka jazdy 997 dała mi dużo satysfakcji. Zrobiłem postęp, który sam jestem w stanie zauważyć. Udało się również pojawić podczas kilku wyścigów na podium, co zwiększyło tylko moje zaangażowanie w całe przedsięwzięcie wyścigowe. Tak naprawdę to nie mi oceniać, to gdzie jestem w obecnym miejscu. Jest wielu dużo lepszych zawodników, ale muszę pamiętać, że ciężka praca przynosi efekty. Lubię cieszyć się z jazdy w pucharze GT3 Cup, bo daje mi wiele mocnych emocji, które potrzebne są każdemu w życiu. Porsche GT3 Cup to oprócz sportowej strony też wspaniali ludzie, którym chciałem podziękować za cały sezon 2014.
Inauguracja na Hungaroringu
Wyścig 1:
Jarosław Budzyński – 1 miejsce klasa SILVER
Rafał Mikrut – 4 miejsce klasa SILVER
Marcin – 8 miejsce klasa SILVER
Stanisław – 4 miejsce klasa Gość
Wyścig 2:
Jarosław Budzyński – 2 miejsce klasa SILVER
Rafał Mikrut – 4 miejsce klasa SILVER
Marcin – 7 miejsce klasa SILVER
Stanisław – 6 miejsce klasa Gość
Polska runda Porsche
Wyścig 1:
Jarosław Budzyński – out
Rafał Mikrut – 6 miejsce klasa SILVER
Marcin – 7 miejsce klasa SILVER
Stanisław – out
Wyścig 2:
Jarosław Budzyński – 1 miejsce klasa SILVER
Rafał Mikrut – 3 miejsce klasa SILVER
Marcin – 5 miejsce klasa SILVER
Stanisław – out
Podium w alpejskiej dolinie
Wyścig 1:
Jarosław Budzyński – 2 miejsce klasa SILVER
Rafał Mikrut – 3 miejsce klasa SILVER
Bartosz Opioła – 1 miejsce klasa Gość
Wyścig 2:
Jarosław Budzyński – 4 miejsce klasa SILVER
Rafał Mikrut – 1 miejsce klasa SILVER
Bartosz Opioła – 1 miejsce klasa Gość
Most pełen pecha
Wyścig 1:
Jarosław Budzyński – out
Bartosz Opioła – 2 miejsce klasa Gość
Marcin – 4 miejsce klasa SILVER
Stanisław – 3 miejsce klasa Gość
Wyścig 2:
Jarosław Budzyński – out
Bartosz Opioła – 3 miejsce klasa SILVER
Marcin – out
Stanisław – 1 miejsce klasa Gość
Slovakiaring z przygodami
Wyścig 1:
Jarosław Budzyński – 1 miejsce klasa SILVER
Rafał Mikrut – out
Marcin – 3 miejsce klasa SILVER
Stanisław – 1 miejsce klasa Gość
Wyścig 2:
Jarosław Budzyński – out
Rafał Mikrut – out
Marcin – out
Stanisław – 1 miejsce klasa Gość
Poznań po raz drugi
Wyścig 1:
Jarosław Budzyński – out
Bartosz Opioła – out
Marcin – 4 miejsce klasa SILVER
Stanisław – 3 miejsce klasa Gość
Wyścig 2:
Jarosław Budzyński – out
Bartosz Opioła – out
Marcin – 3 miejsce klasa SILVER
Stanisław – out
Finał w Brnie
Wyścig 1:
Jarosław Budzyński – 2 miejsce klasa Gość
Marcin – 2 miejsce klasa SILVER
Stanisław – 3 miejsce klasa Gość
Wyścig 2:
Jarosław Budzyński – 1 miejsce klasa SILVER
Marcin – out
Stanisław – 2 miejsce klasa Gość
Podsumowanie 2014
Ostatecznie w sezonie 2014 kierowcy GT3 Poland zdobyli dwa tytuły Wicemistrzów Polski, które trafiły do Stanisława za walkę w Dywizji 4 międzynarodowej Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Jarka Budzyńskiego za wynik w klasie 4 WSMP klasyfikacji narodowej.
W Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe najwyżej w klasie SILVER sklasyfikowany został Marcin, który zajął 5 pozycję. Tuż za nim na 7 pozycji sezon zakończył Jarek Budzyński a na 8 miejscu Rafał Mikrut.
Plany na sezon 2015
Bartosz Opioła
Nowy sezon to spore zmiany w pucharze. Z pewnością pojawi się grupa nowych kierowców, nowe samochody 991 GT3 Cup. Przed nami ogrom pracy, nauka nowych samochodów, nowego sprzętu, narzędzi i szkolenie przed nowym sezonem. Zapominamy o 997, które z pewnością będą używane do testowania. Mamy nowe zadania dla mechaników. W styczniu i lutym zamierzamy zorganizować testy na południu Europy. Chciałem bardzo podziękować kierowcom za tegoroczne przeżycia i klimat, całej ekipie GT3 Poland, która spisała się na medal oraz wszystkim naszym partnerom i osobom z którymi współpracowaliśmy. Liczę, że nowy sezon będzie jeszcze lepszy od minionego.
Jarosław Budzyński
2015 będzie dla mnie oszczędnym sezonem po bardzo mocnym 2014 roku. Pojadę Porsche Cup i WSMP. Chciałbym, żeby nowy sezon w GT3 Cup CCE był jakościowo dużo lepszy. Czekam na pozytywne zmiany i liczę na mocną stawkę zawodników. To będzie też sezon, kiedy wracam do ścigania na dwóch kółkach w Pucharze Polski Enduro. Mam ostatnio formę i czuję, że w klasie senior 40+ pokażę klasę.
Rafał Mikrut
Trafiły do nas na święta nowe samochody, a więc teraz czekamy na testy, które planujemy odbyć w Hiszpanii oraz we Włoszech. Jestem bardzo pozytywnie nastawiony przed nowym rokiem. Jadę cały puchar Porsche i prawdopodobnie coś więcej, żeby być rozjeżdżonym. Stawiam na dobre przygotowanie, testy, jak najwięcej testów, które zaczynam od drugiej połowy lutego. Planujemy też wyścig 12 h Mugello, który ma być mocnym rozjeżdżeniem przed sezonem zasadniczym.
Marcin
Czekam na zbliżający się nowy rok wspólnie z moim tatą. Oboje pozostajemy w Pucharze Porsche, chcemy wystartować w serii WSMP i FIA CEZ. To dla nas najważniejsze plany na sezon 2015. Ciągle uczę się, podciągam technikę. Na pewno nie chce odpuszczać, tylko rozwijać się co zapewnia mi ekipa GT3 Poland. Prawdopodobnie pojawimy się na Mugello w 12 godzinnym wyścigu, co byłoby dla mnie dużym przeżyciem. Planujemy też 2-3 wyjazdy na testy do Hiszpanii i Włoch, tak, żeby być dobrze przygotowanym do sezonu.
Zapraszamy na stronę internetową www.gt3-poland.com.pl, gdzie znajdziecie najświeższe informacje o naszym zespole jak i pełny kalendarz startów na sezon 2015. Nasz profil Facebook również czeka na Was: https://www.facebook.com/GT3Poland. Mamy już blisko 14 000 fanów, a w nowym sezonie liczymy na drugie tyle.
GT3 Poland
Inf.pras.