W miniony weekend na Torze Poznań zakończył się sezon 2024 Maluch Trophy. Rywalizacja Fiatów 126p toczyła się na przestrzeni pięciu weekendów wyścigowych, a walka toczyła się w trzech dywizjach.
Spośród wszystkich cykli rozgrywanych przy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, Maluch Trophy rozpoczęło swój sezon najwcześniej, bo podczas wyścigu górskiego na Torze Kielce na początku maja. Od tamtej pory walka toczyła się na Torze Poznań, bowiem zawodnicy nie uczestniczyli w zagranicznej rundzie WSMP w Parnawie.
W najszybszej dywizji 2 tytuł mistrzowski po rocznej przerwie odzyskał Oskar Klimek. Z powodu awarii samochodu, obrony ubiegłorocznego tytułu nie mógł w porę rozpocząć Kamil Osóbka, lecz powrócił na dwie ostatnie rundy i dał wyraźny sygnał swojej gotowości do walki w kolejnym sezonie, wygrywając cztery z sześciu wyścigów. Na drugim miejscu sezon zakończył Robert Zalewski, a podium uzupełnił Bartosz Dobrowolski. Sezon trapiony problemami miał Marek Starosta, który tylko sześć razy dojeżdżał do mety, z czego dwukrotnie w pierwszej trójce.
Z powodu dużo niższej niż w ubiegłym roku frekwencji, nie będzie możliwe przyznanie tytułu mistrzowskiego w dywizji 1. Z pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej może cieszyć się jednak Jan Lewandowski, który zdobył o 48 punktów więcej od Tomasza Kozy. Dzięki wygraniu trzech ostatnich wyścigów, Mirosław Janduła wskoczył na trzecie miejsce, wyprzedzając Lucjana Kulpińskiego i Michała Żalińskiego.
W dywizji 0 kolejny tytuł mistrzowski świętował Jacek Chojnacki, który przegrał tylko raz od kiedy klasa dla najbardziej seryjnych Maluchów została ustanowiona w 2019 roku. Pod nieobecność wicemistrza Marka Kurzętowskiego, największym rywalem dla broniącego tytułu był Piotr Małycha. Choć po inauguracji w Kielcach pierwsza dwójka miała jednakową ilość punktów, Chojnacki rozpoczął serię sześciu wygranych z rzędu i nawet dwa nieukończone wyścigi w lipcu nie przeszkodziły mu w zapewnieniu sobie tytułu jeszcze przed ostatnim wyścigiem. Na trzecim miejscu sezon zakończył Rafał Żubrowicz, za którym uplasowali się Jakub Dałek i Marcin Ossowski. Dywizja 0 była najliczniejsza, a punkty zdobywało w niej 11 zawodników.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.