środa, 18 maja, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaNA TOPIESezon WSMP 2022 startuje w Poznaniu

Sezon WSMP 2022 startuje w Poznaniu

Już w nadchodzący weekend 13-15 maja powrócą Wyścigowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Nowy sezon zostanie zainaugurowany na Torze Poznań, który doczekał się istotnych modernizacji od czasu ostatniej rundy.

„Od pierwszych wyścigów będziemy działali w oparciu o nowy na Torze Poznań system pomiaru czasu oraz najnowszy system zarządzania wyścigiem z systemem tablic świetlnych LED (homologowanych przez FIA & FIM), umiejscowionych na punktach obserwacyjnych wzdłuż całej nitki toru oraz antenami GPS z nadajnikami dzięki którym będziemy mogli śledzić pozycjonowanie na torze i nadawać personalne flagi. Wszystko to za sprawą współpracy jaką nawiązał Automobilklub Wielkopolski z MyLaps, znanym na świecie dystrybutorem oprogramowania dla sportu motorowego. Jak zwykle zapraszamy wszystkich sympatyków wyścigów samochodowych na nasz obiekt w nadchodzący weekend” – powiedział dyrektor zawodów Sebastian Urbaniak.

Podczas trzech dni rywalizacji czeka nas aż 17 wyścigów. Wszystko za sprawą wydzielenia pucharów Mazdy i Trofeo di serie ze struktury dywizji WSMP – oba cykle będą miały swoje własne wyścigi, co będzie korzystne zarówno dla zawodników, którzy nie będą musieli przejmować się samochodami innych klas, oraz kibiców, którzy dostaną więcej akcji na torze. Najważniejszym wydarzeniem weekendu będzie jak zwykle dwugodzinny wyścig długodystansowy w sobotnie popołudnie.

Pomimo trudnej sytuacji politycznej i ekonomicznej, niektóre klasy cieszą się większą popularnością niż wcześniej. Cieszyć może przede wszystkim pięć aut najszybszej klasy D4 powyżej 3,5 litra, w której zobaczymy trzy Lamborghini oraz dwa Porsche. Tor będą z nimi dzielić cztery samochody specyfikacji TCR, w tym nowe dla WSMP Hondy Civic.

Po cztery zgłoszenia znajdziemy także w dywizjach narodowych DN1 i DN2, natomiast rozczarowaniem jest frekwencja w dywizjach D4 2000 N/A, D4 2000 Open, D4 1400 Open i D5 +2000, gdzie zobaczymy po jednym-dwóch autach.

Solidnie prezentują się natomiast puchary. Cykl Maluch Trophy wystartuje z największą od lat stawką 21 samochodów w trzech dywizjach. Przynajmniej 10 uczestników po raz pierwszy będą miały Unitel MX-5 Cup Poland i Trofeo di serie, natomiast 318is Cup PL i Work Stuff Super S Cup utrzymują solidny poziom kilkunastu zgłoszeń.

Do wyścigu długodystansowego zgłosiły się 24 załogi. Pełną listę zgłoszeń znajdziecie pod tym linkiem, natomiast harmonogram weekendu przedstawiliśmy tutaj.

Tomasz Kubiakhttp://swiatwyscigow.pl
Redaktor naczelny ŚwiatWyścigów.pl, związany z RALLY and RACE od 2014 roku. Wyścigi to moja pasja.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

eWRC-results i DirtFish łączą siły

Pod koniec lutego tego roku portal eWRC-results.com zawiesił swoją działalność z powodu braku funduszy. Pisaliśmy o tym...

Porsche 911 Turbo S – spodnie do zadań specjalnych

Od kilku dekad Porsche wyznacza standardy w trudnej sztuce łączenia luksusu z niewyobrażalnymi wręcz osiągami. Wszystko to...

Rajd Portugalii 2022 – wypadek na zapoznaniu

Rajd Portugalii 2022 już w najbliższy weekend i już mamy pierwszą groźną sytuację podczas zapoznania. Na jednej...

19. Wyścig Górski Prządki – harmonogram

19. Wyścig Górski Prządki Valvoline wystartuje już w ten weekend. Na jednej trasie rozegrane zostaną trzy imprezy....

Filip Pindel i Krzysztof Pietruszka przed największym wyzwaniem sezonu 2022

Niespełna dwa tygodnie od zakończenia rywalizacji w Klatovy, cała stawka Mistrzostw Czech przygotowuje się do walki o...

NAJPOCZYTNIEJSZE