sobota, 28 stycznia, 2023
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościSezon wyścigowy na mecie

Sezon wyścigowy na mecie

Prawie dwustu kierowców wzięło udział w ostatnich w tym sezonie wyścigach samochodowych, jakie w dniach 26-28 września odbyły się na Torze „Poznań”. Zawodnicy walczyli o decydujące punkty w 11. i 12. rundzie wyścigowych samochodowych mistrzostw Polski, 7. rundzie Volkswagen Castrol Cup, 6. rundzie Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe oraz 9. i 10. rundzie niemieckiego cyklu ADAC Haigo Cup.

Finisz tegorocznej rywalizacji okazał się interesujący, bo w wielu klasach o ostatecznych rozstrzygnięciach decydowały ostatnie wyścigi. Oto jak przebiegała walka na Torze „Poznań” w ostatni weekend września 2014 roku.

VOLKSWAGEN CASTROL CUP
Liderem cyklu przed poznańską rundą był Litwin Robertas Kupcikas, który w kwalifikacjach uplasował się na szóstym miejscu. Kupcikas nie musiał wygrywać, a jedynie zdobyć punkty potrzebne do zdobycia tytułu mistrzowskiego. Zwycięzca kwalifikacji Jeffrey Kruger z RPA, mający jeszcze szanse na pierwsze miejsce, przegrał pierwszy wyścig z Jakubem Litwinem, dla którego była to pierwsza wygrana w tym sezonie. Litwin nie krył wielkiej radości (wyprzedził Krugera o 3,1 sek.) po tym zwycięstwie i potem był bliski powtórzenia sukcesu w drugim wyścigu. Tym razem jednak Kruger był szybszy o 0,4 sek. Kupcikas w obu wyścigach zajął czwartą lokatę i już po pierwszym z nich mógł się cieszyć ze zwycięstwa w tegorocznym cyklu Volkswagen Castrol Cup. Litewski kierowca zgromadził 576 pkt. i wygrał w tym sezonie osiem wyścigów. Drugie miejsce zajął Jeffrey Kruger (528 pkt.), a trzeci był najlepszy z Polaków Jan Kisiel (430 pkt.). Na finiszu rywalizacji Kisiel wyprzedził Marcusa Flucha (428).
Podczas poznańskiej rundy VWCC gościem cyklu był Zbigniew Bródka, mistrz olimpijski z Soczi w łyżwiarstwie szybkim na 1500 metrów oraz brązowy medalista w wyścigu drużynowym. Bródka ukończył oba wyścigi i było to dla niego ciekawe doświadczenie. Cieszył się też dużym zainteresowaniem kibiców, którzy obserwowali sobotnie wyścigi.

PORSCHE PLATINUM GT3 CUP CCE
Po raz drugi w tym sezonie na Torze „Poznań” ścigali się kierowcy w Pucharze Porsche. Pierwszy z wyścigów 6. rundy wygrał prowadzący w klasyfikacji generalnej Stefan Biliński (A. Wielkopolski), który wyprzedził Adama Gładysza i Andrzeja Lewandowskiego. W klasie Silver najlepsi byli Turcy: 1. Cenk Ceyisakar, 2. Yadel Oskan. Na trzecim miejscu finiszował Grzegorz Moczulski (A. Wielkopolski). W klasie 1 triumfował Radosław Kordecki (A. Wielkopolski). Wśród gości zwyciężył Robert Lukas (startujący w Porsche Supercup), wyprzedzając minimalnie Holendra Basa Schothorsta (różnica 0,099 sek.).
Niedzielny wyścig wygrał Litwin Ignas Gelzinis, wyprzedzając Gładysza oraz Bilińskiego. Takie rezultaty sprawiły, że w klasyfikacji generalnej prowadzi Stefan Biliński (208 pkt.), na drugie miejsce awansował Gelzinis (182), natomiast na trzecie miejsce spadł Andrzej Lewandowski (181) – dopiero siódmy w niedzielnym wyścigu. Zakończenie rywalizacji na początku października na Autodromie w Brnie.
Wśród gości ponownie zwyciężył Robert Lukas, drugi był De Phillippi Connor (USA), a trzeci Holender Schothorst. W klasie Silver na pierwszym miejscu finiszował Grzegorz Moczulski.

WYŚCIGOWE SAMOCHODOWE MISTRZOSTWA POLSKI
W klasie mistrzowskiej Div 4 powyżej 3500 ccm w sobotnim wyścigu triumfował Andrzej Lewandowski (A. Wielkopolski – porsche 911 GT3), wyprzedzając Turków Cenka Ceyisakara i Ydale Oskana. W niedzielę jechał tylko Stanisław Jedliński (A. Rzeszowski – porsche 911 GT3). Mistrzem Polski został Andrzej Lewandowski..
W klasie mistrzowskiej Div 4 do 3500 ccm najszybszy był Marcin Janiński, przed Jakubem Glasse i Dawidem Bokiejem (wszyscy A. Wielkopolski – bmw M3). W niedzielę.wygrał Glasse przed Janińskim.. Mistrzem kraju został Bartosz Palusko (A. Wielkopolski – bmw M3).
W klasie mistrzowskiej Div 4 do 2000 ccm Tomasz Rzepecki (A. Wielkopolski – renault clio) mimo drugiego miejsca w kwalifikacjach zdołał wyprzedzić w wyścigu Sebastiana Kołakowskiego (A. Rzemieślnik – renault clio). Trzeci był Łukasz Kazubski (A. Wielkopolski – honda civic). W niedzielę. ponownie najlepszy Rzepecki przed Kołakowskim. I właśnie Sebastian Kołakowski został mistrzem Polski.
W klasie 1A Karol Wyka (A. Rzemieślnik – fiat seicento) dominował od początku sezonu i wygrał też dwa ostatnie wyścigi sezonu, czym przypieczętował tytuł mistrza kraju w tej klasie.
W klasie 1N w sobotę brawurowo pojechał Maciej Garstecki (A. Wielkopolski – fiat seicento) i wygrał pewnie ten wyścig. Za jego plecami finiszowali: Przemysław Kaźmierczak (A. Wielkopolski – fiat seicento) i Łukasz Janiak (A. Wielkopolski – fiat cinquecento). Lider cyklu Mikołaj Jóźwiak (A. Wielkopolski – fiat seicento) był czwarty. W niedzielę Jóźwiak wygrał wyścig i przypieczętował zwycięstwo w mistrzostwach Polski w tym sezonie. Za Jóźwiakiem finiszowali Adrian Wielowiejski (A. Wielkopolski) i Łukasz Trzeciak (A. Kielecki). Po odjęciu punktów z dwóch najsłabszych wyścigów, w klasie 1N triumfował wspomniany wcześniej Jóźwiak.(58 pkt.), drugi był Maciej Garstecki (44) a trzeci Łukasz Trzeciak (38).
W klasie 2 w sobotnim wyścigu zdecydowanie zwyciężył Gracjan Ambrozik (A. Wielkopolski – honda civic). Za nim finiszowali Mariusz Szkudlarek i Tomasz Matuszkiewicz (obaj A. Wielkopolski – renault clio). W niedzielę pierwszy był Szkudlarek, drugi Matuszkiewicz, a trzeci Michał Flak (A. Wielkopolski – renault clio). W klasyfikacji generalnej mistrzem kraju został Szkudlarek (49), który wyprzedził Matuszkiewicza (40) i Ambrozika (38).
W klasie 3 w pierwszym wyścigu Jakub Sudoł (A. Wielkopolski – honda S2000) wyprzedził na mecie Bartłomieja Mireckiego (A. Wielkopolski – honda civic) i Jakuba Wyszomirskiego (A. Rzemieślnik – honda CR-Z). W niedzielę .Sudoł triumfował po raz piąty w tym sezonie, a za nim finiszowali Wyszomirski i Mirecki. Sudoł bezproblemowo wygrał klasyfikację generalną sezonu (58), drugi był Wyszomirski (44), a trzecią pozycję zajął Karol Jodko-Kamiński (A. Wielkopolski – lotus elise) z dorobkiem 38 pkt.
W klasie 6 Dawid Abramczyk (A. Wielkopolski – bmw E30) wygrał z Leszkiem Patanem (A. Wielkopolski – honda civic), mimo że ten drugi miał najlepszy czas jednego okrążenia poniżej dwóch minut. W niedzielę najszybszy był Andrzej Grigorjew (A. Polski – vw golf GTi), który wyprzedził Łukasza Raweckiego (A. Wielkopolski – bmw 320) oraz Leszka Patana. W klasyfikacji generalnej sezonu Rawecki zgromadził 50 pkt. i został mistrzem kraju. Da drugiej pozycji Patan (48), a na trzeciej Grigorjew (45).
W klasie 7 w sobotnim wyścigu Andrzej Moskalik (A. Wielkopolski – lancia delta) wygrał z Robertem Abramczykiem (A. Wielkopolski – bmw 635) i Dariuszem Sołtysiakeim (A. Wielkopolski – bmw 635). W niedzielę konkurencje ukończył tylko Robert Abramczyk. Mistrzem Polski został Moskalik (25 pkt.), który wygrał pięć wyścigów w sezonie. Drugi z takim samym dorobkiem jest Abramczyk (dwa wygrane wyścigi), a trzecie Sołtysiak (23).
W klasie 4 w sobotę na pierwszym miejscu finiszował Jarosław Budzyński przed Marcinem Jedlińskim (obaj A. Rzeszowski – porsche 911 GT3). Trzeci był Marek Wolf (A. Wielkopolski – bmw M3). W niedzielę najlepszy był Jedliński, Wolf był drugi, a na trzeciej pozycji uplasował się Mariusz Urbański (A. Wielkopolski – bmw E46). W całym sezonie zwyciężył Wolf (40 pkt.), przed Budzyńskim (33) i Wojciechem Wowerem (A. Wielkopolski) – 29 pkt.
W klasie 5 w sobotę Mateusz Bartkowiak (A. Wielkopolski – bmw E30) był minimalnie lepszy od Krzysztofa Ratajczaka (A. Wielkopolski – bmw 318). Różnica na mecie między zawodnikami wynosiła 0,358 sek.). Trzeci był Paweł Danys (A. Wielkopolski – bmw IS). W niedzielę Ratajczak był najszybszy, za nim finiszowali Artur Obuchowski (A. Wielkopolski – bmw 318) oraz Marcin Lempert (A. Wielkopolski – bmw 318). Mistrzem kraju w tej klasie został Bartkowiak (56), przed Obuchowskim (50) i Ratajczakiem (44).
W klasie 8-1 (rywalizacja maluchów) w pierwszym wyścigu swoją tegoroczna dominację potwierdził Konrad Tadla (A. Wielkopolski). Dwa następne miejsca na podium zajęli: 2. Michał Ghany (A. Śląski), 3. Jacek Chojnacki (A. Rzemieślnik). Identyczna kolejność była niedzielnym wyścigu, podobnie zresztą jak klasyfikacja końcowa całego sezonu: 1. Tadla – 80, 2. Ghany – 54, 3. Chojnacki – 53.
W klasie 8-2 w sobotę triumfował Paweł Wysmyk (A. Wielkopolski), a za nim finiszowali Marcin Brzeziński (BTM Bydgoszcz) i Kamil Osóbka (A. Wielkopolski). Lider klasyfikacji Christophe Carion (A. Wielkopolski) nie ukończył wyścigu. W niedzielę najlepszy był Bartosz Idźkowski (A. Nowomiejski), a za jego plecami finiszowali Wysmyk i Osóbka. Mistrzem kraju został wspomniany wcześniej Carion (78 pkt.), który wyprzedził Wysmyka (59) i Osóbkę (49).
Ostatnia tegoroczna runda WSMP na Torze „Poznań” zakończyła się godzinnym wyścigiem memoriałowym im. Jana Leśniaka. Na starcie stanęły 23 załogi jedno i dwuosobowe. Zwyciężył duet Bartosz Palusko i Jacek Sobczak, drugie miejsca dla Adama Rzepeckiego, a trzecie dla Wojciecha Wowera. Ale zwycięzcami byli wszyscy uczestnicy memoriału, którym serdecznie dziękowała żona Jana Leśniaka – pani Krystyna.

inf. pras.
Fot. APFstudios

Poprzedni artykułFinał Pucharu Toru Słomczyn
Następny artykuł42 zawodników na Magurze

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Znamy składy Race of Champions 2023

Race of Champions 2023
Mattias Ekstrom uzupełnił skład kierowców Race of Champions 2023, dołączając do zespołu Szwecji. Impreza odbędzie się na...

Fiat Punto w wersji amfibia. Czego to ludzie nie wymyślą

Fiat Punto w wersji amfibia
Fiat Punto to samochód, który ma swoją historię w motorsporcie. Tymczasem powstała wersja, która potrafi pływać. Fiat Punto...

BMW M3 CS oficjalnie zaprezentowane. Jeszcze więcej mocy i karbonu

BMW M3 CS
BMW M3 CS w końcu zadebiutowało. Bawarska marka pochwaliła się najmocniejszym wariantem M3 w historii. BMW M3 CS...

Oficjalnie: Orlen zostaje w F1, ale zmienia „barwy klubowe”

Orlen
Koniec plotek. Orlen pozostanie w Formule 1 na sezon 2023, ale zmieni swoje "barwy klubowe''. Koncern rozstał...

Hubert Laskowski opowiada nam o roli kierowcy rozwojowego Fiesty Rally4

Bez cienia wątpliwości, Hubert Laskowski jest jednym z największych, rajdowych talentów ostatnich lat. Umiejętności i szybki rozwój...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Paste your AdWords Remarketing code here