niedziela, 17 stycznia, 2021
Strona główna Aktualności Słobodzian z tytułem FIA Masters

Słobodzian z tytułem FIA Masters

Po udanym zakończeniu sezonu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski przez Marcina Słobodziana i zdobyciu dwóch tytułów mistrzowskich – Mistrza Polski w  grupie N oraz tytułu drugiego Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej, młody Krakowianin wybrał się w miniony weekend 10-12 października na pierwszy w historii wyścigów górskich FIA Hill Climb Masters.

Wyścig, który rozegrany został na 1860 metrowej trasie w Luxemburgu, stanowił spotkanie najlepszych europejskich kierowców, którzy ścigają się pod górę. W stawce ponad 150 zawodników, Marcin Słobodzian sklasyfikowany został po dwóch podjazdach wyścigowych na pierwszym miejscu w grupie N, zdobywając nagrodę 500 euro za zwycięstwo.

W grupie N podczas FIA Masters walczyło 10 kierowców, a w śród nich utytułowani zawodnicy jak choćby Rolanda Waneka z Niemiec czy Słowackiego zawodnika Peter Jurenę, Mistrz Europy grupy N, którego Słobodzian pokonał po raz drugi w tym sezonie.

Marcin okazał się też drugim najlepszym polskim kierowcą, ustępując miejsca jedynie Rafałowi Grzesińskiemu w potworze Mitsubishi Evo.

FIA Hill Climb Masters, które odbyło się w miejscowości Eschdorf przebiegało w zmiennych warunkach pogodowych. W sobotę oraz w niedzielę, organizator musiał odwołać po jednym podjeździe ze względu na intensywne opady deszczu. To jednak nie popsuło dobrego humoru i wspaniałego podsumowania sezonu startów w górach Marcinowi Słobodzianowi, który już planuje występ w Rajdzie Barbórka.

Marcin Słobodzian:

Wracam z Luxemburga w świetnym humorze. Wygrana w grupie N, wśród Mistrzów, przysporzyła mi wiele satysfakcji, tym bardziej, że byłem bardzo zmęczony długą podróżą. Wygrałem po raz drugi w tym roku z Peterem Jureną i to cieszy.  Podczas weekendu odbyliśmy 5 podjazdów 1800 metrowej trasy. To trochę mało, ale nie to liczyło się w Eschdorfie. Spotkanie najlepszych kierowców Europy robi wrażenie. Miałem okazję zobaczyć wiele ciekawych samochodów, a park serwisowy, który znajdował się dosłownie w całym mieście robił ogromne wrażenie. Sama trasa, nie była pod Lancera, choć muszę przyznać, że asfalt był idealnie równy i bardzo przyczepny. Organizacja mnie trochę rozczarowała. Było dużo przestojów i nie szło to zbyt sprawnie. Poza tymi małymi elementami jestem bardzo zadowolony z wygranej, z całego weekendu. Poznałem nowych znajomych z zagranicy, miałem okazję podzielić się wrażeniami i zaprosić kierowców do Polski, na nasze zawody. Najfajniejsze w tym wszystkim było to, że zawody były relacjonowane w telewizji. Można było zobaczyć mój przejazd podczas wyścigów w niedzielę za pośrednictwem livestreamu na portalu youtube. Bardzo podoba mi się idea wyścigu Mistrzów, wynik dla mnie jest super i dodał mi tylko wiary w to, że mój poziom jest wysoki. Na zakończenie otrzymałem nagrodę finansową, ale niestety zabrakło pamiątkowych pucharów. Chciałem bardzo podziękować za ten weekend ekipie Witek Motorsport, która przygotowała mój samochód. Również podziękowania należą się sponsorom, którzy wspierali mnie w Luxemburgu: firmie Rodax, Witek Motorsport, Uni-Matic, Flora Kraków, Arispol, Rabaty Budowlane oraz ABART wykładziny. Ogromne podziękowania również dla Rafała  Serafinowicza i Sebastiana Tetera, którzy pożyczyli mi koła na weekend w Luxemburgu. Dziękuję firmie Team Promotion Marketing i PR Sportowy za opiekę PR, a portalowi www.wyscigigorskie.pl za patronat medialny. Zapowiada się, że na zakończenie sezonu spotkamy się podczas Rajdu Barbórka w przeddzień wręczenia tytułów mistrzowskich na Gali Sportu Samochodowego. Dziękuję wszystkim kibicom, moim fanom, sympatykom za słowa uznania. To też dla Was wyjeździłem pierwsze miejsce w grupie N podczas FIA Masters oraz moje dwa tytuły Mistrza Polski.

Slobodzian_FIA_masters

inf.pras.

Poprzedni artykułLekcja pokory
Następny artykułFinałowa runda w Toruniu!

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Najlepszy film Rally and Race z 2020 roku, czyli rajdowe legendy na Torze Modlin

Początek roku to jednocześnie czas podsumowań. Przejrzeliśmy nasze archiwum i wybraliśmy najbardziej gorące materiały z ubiegłego roku...

Historia Skody w rajdach samochodowych

Historia tej marki w sporcie samochodowym jest niezwykle interesująca. Od mało udanej Octavii i Fabii WRC po...

Kto pojedzie w WRC2 w Rajdzie Monte Carlo 2021?

Podczas Rajdu Monte Carlo zaprezentują się tradycyjnie zawodnicy startujący w klasie WRC 2. Zatem przyjrzyjmy się stawce...

Mistrz Austrii zadebiutuje na trasach WRC

Hermann Neubauer wystartuję w Rajdzie Monte Carlo, pierwszej rundzie tegorocznej odsłony Mistrzostw Świata 2021. Zwycięzca łącznie dwudziestu rund...

Polskie BMW M3 na podbój rallycrossowych torów Wielkiej Brytanii

Mimo trudnego okresu i spowolnienia gospodarczego spowodowanego epidemią koronawirusa, na początku 2020 roku, w polskim warsztacie praca...

NAJPOCZYTNIEJSZE

Wypadek Ogiera na testach do Rajdu Monte Carlo

Podczas testów przed Rajdem Monte Carlo siedmiokrotny Mistrz Świata miał poważny wypadek. Francuz wypadł z trasy i wpadł na kamienne zabudowania – samochód jest...

Mistrzowie Tarmaca z najniższej klasy z nowymi planami

Duet Papierscy Rally Team w tym sezonie zmieni dotychczasowo wykorzystywane Cinquecento na Citroena C1. Grzegorz i Izabela Papierscy po ponad pięciu latach spędzonych we Fiacie...

Zawodniczka Orlen Teamu przesiada się do Fabii R5

Adrienn Vogel startująca w barwach spółki PKN Orlen, w przyszłym sezonie zaprezentuję się za kierownicą Skody Fabii R5 Evo. Węgierka w rajdach samochodowych bierze czynny...

Klasa historyczna w Tarmac Masters

Według nieoficjalnych informacji w sezonie 2021 jedną z nowości w cyklu Marten Tarmac Masters będzie nowo utworzona klasa. Regulamin cyklu zostanie opublikowany na dniach, ale...