wtorek, 21 września, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościSprint kwalifikacyjny powróci we Włoszech

Sprint kwalifikacyjny powróci we Włoszech

Włodarze F1 potwierdzili, że wrześniowe Grand Prix Włoch na torze Monza będzie drugim z trzech eksperymentalnych weekendów ze sprintem kwalifikacyjnym.

Charakter rywalizacji w Formule 1 przechodzi prawdziwą rewolucję. Poza ogromnymi zmianami w konstrukcji bolidów, zasadach wykorzystywania budżetu i próbach wyrównania sił w stawce, seria walczy również o przyciągnięcie kolejnych widzów i uatrakcyjnienie weekendu wyścigowego.

Testowanym w tym roku pomysłem są tzw. sprinty kwalifikacyjne. Tradycyjne kwalifikacje polegające na wykręceniu jak najlepszego czasu okrążenia przesunięto na piątek. Zgodnie z wywalczonymi w nich pozycjami, kierowcy startują w sobotnim sprincie na dystansie około stu kilometrów. Zwycięzca staje na pole position w niedzielnym, finałowym starciu.

Po raz pierwszy w historii nowy format sprawdzono na Silverstone, podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii. Poza kraksą faworytów, był to najchętniej omawiany temat. Sprint kwalifikacyjny ma jak na razie tyle samo fanów, co przeciwników. Również w padoku.

fot. formula1.com

Monza – wyścigowy królik doświadczalny

Kalendarz wrześniowego weekendu w okolicach Mediolanu będzie bliźniaczo podobny do zmagań na Silverstone. W piątek rozegrana zostanie sesja treningowa i wieczorne kwalifikacje. Sobota przywita fanów drugim treningiem i popołudniowym sprintem. Tradycyjnie, wyścig odbędzie się w niedzielę.

Według planu sprint rozegra się na dystansie 18 okrążeń. W wyścigu kierowcy będą mieli do pokonania 53 okrążenia. Aktualna nitka Autodromo Nazionale di Monza to odległość około 5,7 kilometra.

Nie znamy jeszcze trzeciego obiektu, na którym sprawdzony zostanie nowy format weekendu. Wszystko zależy od kwestii pandemii, dalszego kalendarza cyklu i ewentualnych obostrzeń.

fot. formula1.com

Monza – motorsportowe święto po włosku!

Zmagania na Monzy to prawdziwe, motorsportowe święto. Zwłaszcza dla Tifosi – najzagorzalszych fanów Ferrari, którzy na domowy triumf ukochanej marki czekają od 2019 roku. Mimo klęski we Francji i decyzji o zaprzestaniu rozwoju aktualnego bolidu, zespół z Maranello radzi sobie coraz lepiej. W Wielkiej Brytanii Charles Leclerc otarł się o zwycięstwo. Jazda przed własną publicznością będzie genialną okazją, aby w końcu osiągnąć upragniony wynik i wyprzedzić McLarena w klasyfikacji konstruktorów.

Monza to prawdziwa świątynia prędkości. Najszybszy tor w kalendarzu F1 to mieszanka długich prostych zakończonych mocnymi hamowaniami i ciasnych, wąskich szykan. Jeśli chcecie dowiedzieć się jak pokonać ten tor i jak wiele pracy ma do wykonania kierowca, zapoznajcie się z poniższym materiałem Nico Rosberga.

Jakub Socha
Z motoryzacją związany od dziecka, ponoć zanim zaczął płynnie mówić, już rozpoznawał wszystkie marki podczas spacerów w wózku. Fan simracingu. Trenuje, aby spełnić marzenia i przenieść umiejętności z symulatora do prawdziwego auta. Kontakt: jakub.socha@rallyandrace.pl

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Azorów – debiut rodem z marzeń

55 Rajd Azorów, impreza rozgrywana na wyspie São Miguel, pośrodku Oceanu Atlantyckiego to jeden z najbardziej...

Rotax Max Challenge Poland po raz szósty w Toruniu

W miniony weekend na torze Awix Racing w Toruniu zakończyła się szósta odsłona serii pucharowej Rotax Max...

Szombierki Rally Cup 2 runda – video

Szombierki Rally Cup 2021
2 runda Szombierki Rally Cup odbyła się 19.09.2021. Sprawdźcie video z tej imprezy, na którym ekipa JVHD...

Świetna obsada w klasach markowych i samotny SuperCar

5 runda Mistrzostw Polski Rallycross to powrót na Autodrom Słomczyn. Po Sosnovej i dwóch rundach na nowym...

5 Rajdowy Ustroń 2021 – Rajdowe Kryterium Ustronia

Rajdowe Kryterium Ustronia o Puchar Kajetana Kajetanowicza + prolog

NAJPOCZYTNIEJSZE