czwartek, 22 kwietnia, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona główna Aktualności STAG LPG CUP – nowatorska formuła wyścigów samochodowych

STAG LPG CUP – nowatorska formuła wyścigów samochodowych

Marka STAG została oficjalnym partnerem Samochodowych Mistrzostw Białegostoku w trwającym sezonie 2018. Utworzono klasę STAG LPG CUP specjalnie dla aut zasilanych paliwem LPG. Kierowcy z oszczędnym i ekologicznym napędem będą walczyć o wartościowe nagrody w trakcie sześciu rund zawodów.

W marcu pierwsi kierowcy wystartowali w klasie STAG LPG CUP Samochodowych Mistrzostw Białegostoku. Firma AC S.A., producent kompletnych systemów autogaz marki STAG, udziałem w wydarzeniu zwraca uwagę na ekologię oraz ekonomię aut z instalacją LPG. Jest to również doskonała okazja do obalenia mitów w temacie bezpieczeństwa i dynamiki jazdy aut po konwersji na paliwo alternatywne.

Rajdy samochodowe zyskują na popularności nie tylko wśród kierowców, ale również żądnych emocji kibiców. Nie wszyscy jednak wiedzą, że posiadanie auta z instalacją autogaz nie dyskwalifikuje z udziału w tym widowiskowym sporcie.

Jeszcze kilka lat temu przepisy Polskiego Związku Motorowego (PZM) wyraźnie informowały o zakazie startu w rajdach samochodowych dla aut z zamontowaną butlą LPG. Do zawodów dopuszczane były więc samochody z instalacją autogaz, jednak konieczne było demontowanie zbiornika. Zakaz ten dotyczył takich imprez samochodowych jak Sprint, Super Sprint oraz KJS, czyli Konkursowa Jazda Samochodem, a także innych, bazujących na ogólnych przepisach KJS. Część osób jednak nie wie, że sytuacja ta uległa zmianie w marcu 2012 roku, kiedy to przepisy zostały zmienione.

– Zakaz startu w zawodach dla aut wyposażonych w butle LPG prawdopodobnie związany był z krążącym mitem o wybuchu podczas zderzenia samochodów, co oczywiście nie jest prawdą. Co więcej, auta na gaz doskonale sprawdzają się podczas zawodów samochodowych – mówi Marcin Dziewiątkowski, kierowca rajdowy STAG Rally Team, wielokrotny mistrz SMB.

Potencjalne niebezpieczeństwo w trakcie kolizji samochodów to nie jedyny mit na temat aut z instalacjami LPG. Wielu kierowców jest również zdania, że po montażu systemu zostaje zmniejszona dynamika jazdy, co w przypadku rajdów samochodowych jest bardzo istotne.

Nie ma wątpliwości, że nieodpowiednio dobrane oraz zamontowane instalacje gazowe powodują straty mocy silnika przy zasilaniu gazem LPG. Warto jednak wiedzieć, że jeżeli zdecydujemy się na instalację wyższej klasy, której montaż będzie miał miejsce w wyspecjalizowanym warsztacie, wówczas mamy gwarancję doskonałej dynamiki jazdy, analogicznie jak przy benzynie czy oleju napędowym – dodaje Marcin Dziewiątkowski.

Lista zgłoszeń na imprezę rajdową jest otwarta. Zachęcamy miłośników rajdów posiadających auta z instalacją gazową do uczestnictwa i walki o wartościowe nagrody. Oprócz pasji do udziału w wydarzeniu wystarczy prawo jazdy kat. B, sprawny technicznie samochód wraz z ubezpieczeniem OC. Szczegóły na stronie organizatora: http://smbap.pl/


AC S.A. jest wiodącym w Polsce i liczącym się na świecie producentem kompletnych systemów autogaz LPG i CNG marki STAG. Na rynku motoryzacyjnym funkcjonuje od 1986 roku i obecnie jest największą firmą w segmencie instalacji gazowych w kraju (wg szacunków ponad 50 proc. udział w rynku polskim). Oferuje ponad 200 produktów do autogazu, spośród których wiodącą rolę odgrywają sterowniki do instalacji LPG i CNG. Oferta produktowa firmy, z której korzysta obecnie 5 mln kierowców, dociera do ponad 50 krajów na całym świecie. Więcej informacji o firmie AC S.A. i marce STAG znajduje się na stronie: http://www.ac.com.pl/.

inf.pras.

Poprzedni artykułTo był jej wieczór!
Następny artykułTorowy Lexus LC jeszcze szybszy

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Chorwacji 2021: Najlepsze akcje z odcinka testowego

Odcinek testowy o długości 4,6 km, przebiegający koło średniowiecznego zamku Medvedgrad wygrał ostatecznie Elfyn Evans. Tuż za...

BEST of – 1 runda Time Attack Poland

Najciekawsze przejazdy i sytuacje podczas 1 rundy Time Attack Poland na torze Jastrząb

Rajd Chorwacji: wrażenia Kajetanowicza przed porannymi odcinkami

Rajdowe Mistrzostwa Świata po raz pierwszy zawitają na asfaltowe drogi Chorwacji. Właśnie od tej rundy swój sezon...

Avalon Extreme Racing rusza za granicę

Zespół Avalon Extreme Racing Team przedstawił plany startów na sezon 2021. Po raz pierwszy wyruszy poza granice...

McLaren sprzedał swoją siedzibę, ale nie wyprowadza się z Woking

Przeżywający kłopoty finansowe McLaren, kilka miesięcy temu wystawił na sprzedaż swoją ultranowoczesną siedzibę w Woking w Anglii....

NAJPOCZYTNIEJSZE

Rajd Monte Carlo 2021: Szykana i tablica w miejscu wypadku Tanaka

Podczas tegorocznej edycji Rajdu Monte Carlo organizatorzy przewidzieli kilka ważnych zmian. Jedną z nich są specjalne środki ostrożności w miejscu ubiegłorocznej kraksy Tanaka. W tym...

Jakub Brzeziński wraca do ścigania i wsiada do Rally4!

„Colin”, czyli Jakub Brzeziński, po roku przerwy od regularnych startów wraca w wielkim stylu. Mistrz Polski w klasie 4WD opowiedział nam o swoich szczegółowych...

Kto i czym pojedzie w RSMP, czyli co już wiemy o roszadach wśród polskich kierowców

Sezon RSMP 2021 rusza za nieco ponad trzy miesiące, ale niektórzy kierowcy już przedstawili swoje częściowe plany na tegoroczny rok zmagań w krajowym czempionacie. Adrian...

Fabia R5 vs Gaz 51, czyli estońska przygoda Zapały

Mariusz Zapała w niecodzienny sposób zakończył udział w Samsonas Rally Rokiskis. Mimo jednego zdarzenia to właśnie druga sytuacja sprawiła o zapadnięciu decyzji o wycofaniu...