Stake F1 Team i fluorescencyjne barwy modelu C44

34
Stake F1 Team i model C44 na sezon 2024 F1
Fot. Sauber Group

Szwajcarski zespół Stake F1 podczas prezentacji w Londynie odsłonił swój model na sezon 2024 F1. Spadkobierca Alfy Romeo wyraźnie odszedł od barw swojego poprzednika i zdecydował się używać zielono-czarnych barw o fluorescencyjnym charakterze.

W 2024 roku marka Alfa Romeo zdecydowała się opuścić ekipę Saubera, co wiąże się z przejęciem jej przez Audi i firmowanie w pełni swoim logo szwajcarski zespołu od sezonu 2026. W okresie przejściowym ekipa z siedzibą w Hinwill będzie firmowana nazwą swojego głównego sponsora – Stake.

Konstrukcja na 75. sezon Formuły 1 przede wszystkim rzucają nowe fluorescencyjne barwy, które nawiązują kolorystycznie do barw sponsora. Model C44 przeszedł również szereg zmian konstrukcyjnych w stosunku do swojego poprzednika. Największa różnica od strony technicznej to zmiana zawieszenia z charakteru drążka pchającego na drążek ciągnący. Dodatkowo w C44 zaszły zmiany w osłonach bocznych, silnika oraz w podłodze, z której zespół ma nadzieję wyciągnąć jak najwięcej w dążeniu do uzyskania jak najlepszego czasu okrążenia.

Fot. Sauber Group

Stake F1 Team potwierdził, że pierwsze ważne poprawki zostaną wprowadzone do samochodu już  na przestrzeni kilku pierwszych rund sezonu: „Nowy samochód, który dzisiaj zaprezentowaliśmy, C44, jest hołdem dla pracy wykonanej przez Jamesa Keya i zespół techniczny, a także dla każdego mężczyzny i każdej kobiety w Hinwill, którzy przyczynili się do powstania samochodu, który dzisiaj widzimy”powiedział przedstawiciel zespołu Alessandro Alunni Bravi. „Bycie świadkiem premiery nowego samochodu jest zawsze wyjątkowym momentem, a tym bardziej, gdy wyznacza początek nowej ery zespołu Stake F1”.

„Mamy nową, świeżą tożsamość i jesteśmy podekscytowani wszystkim, co zaplanowaliśmy, na torze i poza nim. Dziś jednak wszystko kręci się wokół C44 i jego potencjału. Jesteśmy pewni tego samochodu i naszego zespołu; nie będziemy mówić o konkretnych celach, ponieważ zawsze trudno jest określić liczby, ale nasze cele są jasne – poprawić osiągi naszego samochodu i naszego pakietu”.

„Przez pakiet mam na myśli każdy obszar, od zespołu wyścigowego po operacje na torze, pit stopy i strategię. To coś więcej, niż tylko osiągi samochodu i we wszystkich działach jesteśmy zaangażowani w wykonanie tego kroku, to jest cel. Następnie zobaczymy, jaka będzie nasza pozycja w miarę postępu sezonu, ale kluczowym celem jest poprawa sytuacji w tym roku i wykonanie lepszej pracy niż w 2023 roku”.

Fot. Sauber Group

Podobnie jak w poprzednim sezonie duet kierowców będą tworzyć Valtteri Bottas i Zhou Guanyu: „Nowy model C44 zdecydowanie wydaje się inny, zarówno pod względem wyglądu, jak i tego, czego możemy oczekiwać od samochodu” – powiedział Bottas. „Musimy jako zespół wyciągnąć jak najwięcej z pakietu, który ma imponujący potencjał – nic innego się nie liczy. Osobiście, rozpoczynając trzeci sezon z zespołem, cele muszą być wzniosłe. Moje oczekiwania są wysokie, zdecydowanie musimy zrobić dobry krok i zobaczyć dobry postęp w porównaniu z zeszłym rokiem, sezonem, w którym szczerze mówiąc, nie osiągnęliśmy celów, które sobie wyznaczyliśmy. Musimy to teraz naprawić, poprawić naszą pracę i spisać się lepiej, ale widziałem w Hinwill prawdziwy entuzjazm i jestem pewien, że możemy tego dokonać”.

Po odsłonięciu nowej konstrukcji Zhou potwierdził słowa zespołowego kolegi o potrzebie poprawy, dodając, że C44 będzie z pewnością wyróżniającym się samochodem w stawce: „Po pierwsze, wiesz, nie można przejść obojętnie obok tego koloru! To bardzo ekscytujące nowe podejście, szczególnie w Formule 1. Oczywiście z mojej strony mamy nadzieję, że będziemy szybcy”.

„Od ostatniego sezonu włożyliśmy wiele wysiłku, zwłaszcza w drugiej połowie roku, po wakacyjnej przerwie, aby upewnić się, że dokładnie rozumiemy, gdzie musimy się poprawić jako zespół i jaki jest plan chłopaków z fabryki na zimę. Teraz jest czas, aby wszystko złożyć w całość i wprowadzić samochód na właściwe tory”.

„Oczekiwania są wysokie, ale jednocześnie wiemy, że nie będziemy wiedzieć, na czym naprawdę jesteśmy, dopóki nie zaczniemy rywalizować z naszymi rywalami. Mimo to włożono wiele wysiłku w nowy samochód i jestem podekscytowany, że wkrótce będę mógł nim jeździć”.

Fot. Sauber Group

Stake F1 Team po raz pierwszy wyjedzie modelem C44 na tor w piątek 9. lutego podczas dnia filmowego w Barcelonie. Następnie zespół uda się do Bahrajnu na przedsezonowe testy.