wtorek, 21 września, 2021
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaAktualnościStaniszewski i Melon wygrywają w Sedlcanach

Staniszewski i Melon wygrywają w Sedlcanach

Szósta runda CEZ na torze Sedlcany w Czechach była pod dominacją polskich zawodników. W klasie SuperCars rozpędu nabrał Zbyszek Staniszewski, a w SuperNational świetnie radził sobie Paweł Melon w nowym BMW M2. Sedlcany tradycyjnie już zostały zalane, ale na szczęście udało się dokończyć zawody.

Czeskie Sedlcany to obiekt rallycrossowo motocrossowy. Są tutaj ciekawe warunki na te dwie dyscypliny. Jednak niepozorna rzeczka oddzielająca tor od parku maszyn potrafi sporo namieszać. Po dużych opadach z górzystych terenów spływa bardzo duża ilość wody i tor ląduje pod wodą. To już w zasadzie norma w Sedlcanach. Scenariusz powtórzył się podczas minionych zawodów CEZ, ale na szczęście zalanie nie było duże i zawodów nie przerwano. W historii obiektu są już imprezy odwołana czy np. przerwane i oficjalne wyniki podano na podstawie pierwszej kwalifikacji z powodu zalania obiektu.

Fiesta Staniszewskiego nie do zatrzymania

W klasie SuperCars rozpędu nabrał Zbyszek Staniszewski. Po uporaniu się z problemami technicznymi z autem kierowca z Olsztyna zmierza po tytuł w CEZ i rewanż z Węgrem Luigim w Peugeocie 208 za początek sezonu. Niestety do bezpośredniej rywalizacji nie doszło ponieważ Luigi nie pojawił się na starcie. Pod nieobecność kierowcy P208 największym rywalem dla Staniszewskiego był Austriak Alois Hoeller startujący również Fordem Fiesta. Zdołał wygrać tylko jedną kwalifikację, a w finale musiał uznać wyższość Staniszewskiego.

Zbyszek Staniszewski: „W czwartej ostatniej kwalifikacji wygraliśmy start, ale po moim błędzie w jednym z zakrętów Hoeller wyszedł na prowadzenie i wygrał ten bieg. Jednak generalnie kwalifikacje wygrywamy my i dostajemy 16 cennych punktów. Prowadzimy w tej chwili w klasyfikacji mistrzostw. Auto pracuje wyśmienicie.”

Polskie M2 dominuje w SuperNational

W klasie SuperNational dominował Paweł Melon. Startujący w nowym BMW M2 RX przygotowanym przez Automax Motorsport był bez konkurencyjny w tej klasie. Rywale próbowali dogonić Polskie M2, ale nie było to możliwe podczas zawodów w Sedlcanach.

Mniej szczęścia miał kolega z zespołu Pawła, czyli Robert Dąbrowski, początek zawodów to problem z hamulcami. Trzecia pozycja w trzeciej kwalifikacji pozwoliła nieco nadgonić stratę. Jednak dachowanie na treningu wybiło już kierowcę z rytmu. Awaria w finale nie pozwoliła na dokończenie rywalizacji.

„Zdobyłem nowe umiejętności jazdy bez sprawnego układu hamulcowego, robiąc w Q3 trzeci czas – podsumowuje Robert wyścigi w Seldčanach. – Na pewno długo będę pamiętał ten tor i wrócimy silniejsi, bogatsi o doświadczenia”.

fot. Automax Motorsport, ZbyszekStaniszewskiRally

 

redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Rajd Azorów – debiut rodem z marzeń

55 Rajd Azorów, impreza rozgrywana na wyspie São Miguel, pośrodku Oceanu Atlantyckiego to jeden z najbardziej...

Rotax Max Challenge Poland po raz szósty w Toruniu

W miniony weekend na torze Awix Racing w Toruniu zakończyła się szósta odsłona serii pucharowej Rotax Max...

Szombierki Rally Cup 2 runda – video

Szombierki Rally Cup 2021
2 runda Szombierki Rally Cup odbyła się 19.09.2021. Sprawdźcie video z tej imprezy, na którym ekipa JVHD...

Świetna obsada w klasach markowych i samotny SuperCar

5 runda Mistrzostw Polski Rallycross to powrót na Autodrom Słomczyn. Po Sosnovej i dwóch rundach na nowym...

5 Rajdowy Ustroń 2021 – Rajdowe Kryterium Ustronia

Rajdowe Kryterium Ustronia o Puchar Kajetana Kajetanowicza + prolog

NAJPOCZYTNIEJSZE