czwartek, 8 grudnia, 2022
0,00 PLN

Brak produktów w koszyku.

Strona głównaWyścigiRallycrossStaniszewski na tarczy po rundzie FIA CEZ Nyirad

Staniszewski na tarczy po rundzie FIA CEZ Nyirad

Zbigniew Staniszewski w Fordzie Fiesta RX nie ukończył rundy mistrzostw Europy strefy centralnej, która odbyła się na torze w Nyirad. Zgodnie z zapowiedzią olsztyński kierowca wystartował na Węgrzech dosyć asekuracyjnie.

Miał zdobyć ważne punkty i nie ryzykować rozbicia samochodu. Plan się jednak nie powiódł. Po raz pierwszy od trzech lat Staniszewski wraca z zawodów na tarczy. W wyniku kontaktu z samochodem rywala, do którego doszło na prostej startowej jego auto uległo awarii i popularny Stanik nie ukończył biegu półfinałowego. Czech Ales Fucik odrobił na Węgrzech dziesięć punktów do Polaka, ale przewaga Staniszewskiego nadal jest bardzo okazała i na dwie rundy przed końcem olsztyński kierowca jest bliski obrony tytułu mistrza Europy strefy centralnej.

Zbigniew Staniszewski: „Zakończyliśmy biegi kwalifikacyjne na piątym miejscu, co uważam za wynik bardzo poprawny. W stawce 14 supercarów i na torze, którego wcześniej nie znałem to dobry wynik. Zgodnie z planem nie angażowałem się także w bezpośrednie pojedynki. Węgrzy byli bardzo agresywni, jechali tu już trzeci raz w tym roku i nie chciałem przeszkadzać im w ich krajowej rozgrywce. Do czasu. Feralny okazał się półfinał. Wygrałem start, ale tuż przed pierwszym zakrętem doszło do kontaktu mojego samochodu z samochodem głównego kandydata do zwycięstwa, Węgra Mate Benyo. W efekcie uderzenia zerwał się sworzeń mocujący koło do wahacza i koło zaczęło się przesuwać we wszystkich kierunkach. Było to lewe tylne koło. Po kilometrze musiałem się zatrzymać bo jazda była niebezpieczna i rzecz jasna nie była szybka. Nie można jechać szybko z luźnym kołem, które ledwo trzyma się nadwozia. Koniec końców nie ukończyłem półfinału więc nie mogłem wziąć udział w biegu finałowym. Nasz główny rywal Fucik pojechał w finale. Zdobył na tych zawodach dziesięć punktów więcej ode mnie, ale przewaga nadal jest solidna bo wynosi trzydzieści siedem punktów. To jest bardzo dobra sytuacja. Mimo, że zawody nie poszły po naszej myśli wracamy z Węgier w dobrych humorach, pozytywnie nastawieni. Po raz pierwszy od trzech lat nie ukończyłem wyścigu i nie zakwalifikowałem się do finału. Po to jest właśnie nasza solidna przewaga punktowa, żeby mieć zapas na takie sytuacje. Nie jest to żadna katastrofa, to się zdarzyło, jedziemy dalej. Taki jest motorsport. Trzeba się dobrze przygotować do Słowacji za dwa tygodnie i będzie wszystko dobrze.”

FIA CEZ  – klasa supercars  po 9 rundach

  1. Zbigniew Staniszewski   Ford Fiesta RX       175pkt.
  2. Ales Fucik                         Volkswagen Polo  138pkt.
  3. Łukasz Złotnicki              Ford Fiesta Proto   77pkt.
redakcjahttp://rallyandrace.pl
Profil redakcyjny dla artykułów stworzonych przez kilku naszych redaktorów.

RALLY AND RACE NA INSTARGRAMIE

NOWOŚCI

Sprinty w F1 2023 – oficjalna lista potwierdzona

Sprinty w F1 2023 odbędą się sześć razy
Sprinty w F1 odbędą się w sezonie 2023 dwa razy częściej. Włodarze Formuły 1 potwierdzili oficjalną listę...

Zandvoort zostaje w kalendarzu F1. Grand Prix Holandii do 2025 roku

Zandvoort pozostaje w F1 do 2025 roku
Zandvoort nadal będzie gospodarzem Grand Prix Holandii. Władze F1 potwierdziły, że holenderski tor zostanie w kalendarzu przez...

Sebastian Vettel wróci do F1? Co będzie robił?

Sebastian Vettel
Sebastian Vettel dopiero kilka tygodni temu pożegnał się z F1 w roli kierowcy. Tymczasem w kuluarach pojawia...

Tor Poznań ugości… wyścigi ciężarówek FIA ETRC

FIA ETRC
To już oficjalna wiadomość. Na Tor Poznań zawitają... wyścigi ciężarówek! Obiekt w wielkopolsce zostanie gospodarzem czwartej rundy...

Maserati odsłoniło Tipo Folgore – swój pierwszy, elektryczny bolid

Stało się. Maserati przeszło już na elektryczną, motorsportową stronę mocy. W Modenie pokazano światu malowanie elektrycznego bolidu...

NAJPOCZYTNIEJSZE